اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1395 - 11:20   |   کد مطلب: 17757
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:
اجرای پروژه های تأثیرگذار لازمه بلوغ شهری است
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان لازمه بلوغ و توسعه شهری را اجرای پروژه های مهم و تأثیرگذار دانست.

به گزارش صبح الوند، محمد تبریزی در جلسه این هفته کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورا با بیان این مطلب، افزود: شهرداری باید در اجرای پروژههایی که توانایی آن را دارد تأخیر نداشته باشد؛ چراکه برای بلوغ شهر و مدیران شهری ساختن پروژههای مهم ضروری است.

تبریزی با اشاره به اهمیت احداث میدان میوه و تره‌‌بار جدید در همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه برای اجرای این طرح خللی در کار شهرداری وجود ندارد بنابراین طولانی شدن اجرای پروژه تنها منجر به از دست دادن زمان و فرصتهای طلایی میشود.

وی اضافه کرد: طولانی شدن اجرای یک طرح آسیبی برای پروژه و مدیریت شهری است؛ چراکه هر اقدامی برای زمان و مکان خاص خود اندیشیده و تدوین شده و با گذشت زمان نیاز به تجدیدنظر و تغییرات در طرح پیش میآید.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شورا به عنوان مقنن وظیفه نظارت و تصویب خواستههای شهروندان و دستگاههای مشمول را دارد، گفت: شهرداری باید با رعایت آییننامه مالی شهرداریها و دستورالعمل سرمایهگذاری هرچه سریعتر پروژه میدان میوه و تره‌‌بار جدید را شروع کند.

محمد تبریزی همچنین به اجرای طرح پیادهراهسازی خیابانهای اصلی شهر همدان اشاره کرد و گفت: میادین شهر از جمله میدان امام خميني(ره)، ميدان آرامگاه بوعلیسینا، ميدان جهاد و... ظرفیتهای خوبی از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و شهرسازی برای شهر دارند که میتوان با بهرهگیری از این ظرفیت در امر جذب گردشگر اقدام کرد.

تبریزی افزود: با اجرای این طرح ارزش افزوده بالایی برای اماکن این معابر به وجود میآید.

تبریزی بر احیای عمارت جنانی نیز تأکید کرد و یادآور شد: توجه به اماکن تاریخی ضروری است؛ چراکه احیای هویت و تاریخ همدان است و میطلبد معاونت شهرسازی طرحی برای احیای عمارت جنانی ارائه دهد.

وی همچنین بر ایجاد پارکینگ مکانیزه در سطح شهر تأکید کرد و گفت: طبق مصوبه شورا، شهرداری باید در حال حاضر حداقل دو پارکینگ مکانیزه در شهر ایجاد کند.

علیاکبر نظری، رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه بر رفع موانع سرمایهگذاری تأکید کرد و گفت: در صورتی که طرحی به درستی تدوین شده باشد باید با قدرت تمام در راستای اجرای آن اقدام نمود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به وجود موانع سرمایهگذاری در شهر اظهار کرد: برای پیشرفت و توسعه شهر باید تفکر و فرهنگ سرمایهگذاری در همدان تغییر کند.

حمیدرضا طبیمسرور ارتباطات خوب را یکی از روشهای جذب سرمایهگذار برشمرد و گفت: با کمترین و کوچکترین ناملایمتی و ریسک، سرمایهگذار نمیماند و بر این اساس ماندگاری یک سرمایهگذار جذب دیگر سرمایهگذاران را به دنبال دارد.

طبیمسرور با بیان اینکه باید زیرساختهای جذب سرمایهگذار را در شهر گردشگری همدان فراهم کرد، افزود: باید جسارت و شجاعتی که قانونگذار برای شهرداری لحاظ کرده شهرداری همدان به کار گرفته و پروژههای تأثیرگذار را اجرا کند.

رضا میرزایی عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: در امر سرمایهگذاری باید افراد کارآمد شناسایی شده و وارد کار سرمایهگذاری شوند.

میرزایی اضافه کرد: باید سرمایهگذار را از ویژهخوار تشخیص داده و نباید اجازه داد افراد دلال وارد امر سرمایهگذاری شوند؛ چراکه این امر آسیبی برای شهر و سرمایه شهر است.

سیدمصطفی رسولی، شهردار همدان نیز در این جلسه از استقبال سرمایهگذار برای اجرای پروژه تجاری اقامتی اعتمادیه خبر داد و گفت: طی ابلاغی یوسفینوید معاون معماری و شهرسازی شهرداری به عنوان رئیس دبیرخانه اقتصاد مقاومتی معرفی شد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان در ادامه به تشریح پروژه اعتمادیه پرداخت و گفت: این طرح در 17 هزار مترمربع اجرایی میشود که مجتمع تجاری آن در 15 طبقه ساخته خواهد شد.

یوسفینوید با بیان اینکه همدان ظرفیت خوبی برای اجرای پروژههای سرمایهگذاری دارد، افزود: اجرای طرح نباید تنها در نقاط خاص شهر صورت پذیرد بلکه دیگر نقاط نیز باید مورد توجه باشد.

یوسفینوید همچنین به طرح پیادهراهسازی معابر اصلی شهر اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح تمامی جوانب بررسی شده و در صورت اجرا یکی از بهترین پیادهراههای جهان خواهد بود.

در ادامه مدیرعامل سازمان سرمایهگذاری به ارائه گزارشی از وضعیت پروژه میدان میوه و تره‌‌بار جدید پرداخت.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان