اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1395 - 8:49   |   کد مطلب: 17709
امام جمعه همدان گفت: مسلمانان دیگر کشورها به دلیل نبود رهبر صالح با همه منابعی که دارند، ذلیل هستند و در چنگ مستکبران قرار دارند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه بزرگترین نیازمندی جوامع بشری وجود رهبری آگاه و عادل است، اظهار کرد: در حال حاضر 8 میلیارد بشر بر روی کره زمین زندگی می‌کنند و مشکلات بسیاری دارند که 99 درصد مشکلات آنها به دلیل وجود رهبران ناصالح است.

وی افزود: برای نمونه در طول 30 سال، حزب بعث در عراق حکومت کرد و در جریان آن چندین میلیون انسان از بین رفتند و بسیاری از افراد دچار مشکلات جنبی آن شدند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بیشترین محرومیت و فقر در آمریکاست، دلیل آن را نبود رهبری صالح در این کشور دانست که گفت: این کشور هرگز نیز چنین رهبری نخواهد داشت.

محمدی با تأکید بر اینکه اگر رهبر سالم زمام امور را به دست بگیرد، هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت، گفت: نیاز به یک رهبر سالم از نان شب نیز مهم‌تر است، زیرا اگر یک لحظه چنین رهبری وجود نباشد جامعه با چالش مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه با رأی دادن نیز رهبر سالم برگزیده نمی‌شود، اظهار کرد: یکی از شرایط رهبری در جوامع بشری، جامعیت آن است، یعنی رهبر باید همه خوبی‌ها، فضلیت‌ها و ارزش‌های انسانی را داشته باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر رهبر یک جامعه، در خوبی‎ها و فضائل جامعیت نداشته باشد، ممکن است از ویژگی‎های خود به طور نادرست استفاده کند، این موضوع را یک آفت دانست.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) نمونه بارز رهبری تمام‎عیار بودند، تصریح کرد: امروز فلاسفه غربی نیز از لزوم شناخت ایشان و عشق ورزیدن به امام علی(ع) سخن می‌گویند.

محمدی با تأکید بر اینکه دوست و دشمن به خصوصیات و ویژگی‌های متعالی امام علی(ع) معترف هستند، ادامه داد: امام علی(ع) خصوصیات منحصر به‌فردی داشتند به طوری که هم دافعه داشتند و هم جاذبه.

وی با اشاره به اینکه ما هنوز به طور کامل حضرت علی(ع) را نشناختیم، خاطرنشان کرد: اگر شیعه به خوبی امام علی(ع) را می‌شناخت و به دنیا معرفی می‌کرد، امروز با این همه مشکلات در دنیا مواجه نبودیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شجاعت، عبادت و تقوای حضرت علی(ع) مثال‎زدنی و بی‌نظیر است، گفت: به اعتراف برخی از غربی‎ها، اگر وقت امام علی(ع) به جنگ نمی‌گذشت امروز مسلمانان در همه دنیا وجود داشتند و یک پیرو برای سایر ادیان باقی نمی‌ماند.

وی اظهار کرد: اگر منصفانه قضاوت کنیم می‌بینیم که مسلمانان دیگر کشورها به دلیل نبود رهبر صالح با همه منابعی که دارند، ذلیل هستند و در چنگ مستکبران قرار دارند، اما ایران اسلامی در سایه رهبری صالح در صلابت و امنیت کامل قرار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه جهان به دلیل کنار گذاشتن معصومین بی‎نهایت متضرر شده است، افزود: امیدواریم که دنیا یکبار دیگر از خواب غفلت بیدار شود و علی(ع) و فرزندان علی(ع) را به خوبی بشناسد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه بزرگترین دغدغه رهبر انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی و عمل در این حوزه است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی را باید از امام علی (ع) الگو گرفت.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه باید تربیت فرزندان را از معصومین(ع) بیاموزیم، ادامه داد: اگر به اندازه معصومین(ع) برای تربیت فرزندان خود تلاش می‌کردیم امروز جامعه با مشکلات عدیده‎ای مواجه نمی‌شد.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از والدین را به خاطر فرزندان به جهنم می‌برند، خاطرنشان کرد: روحانیون در منبرهای خود، شیوه‌های تربیتی معصومین(ع) را برای مردم تشریح کنند.

محمدی با بیان اینکه اگر نرمش قهرمانانه امام حسن(ع) و حماسه اباعبدالله(ع) در کربلا نبود امروز نامی از اسلام هم باقی نمی‌ماند، خواستار توجه به این امر شد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان