اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. اسفند 1394 - 15:45   |   کد مطلب: 17143
عضو شورای شهر همدان از خدمات بانک شهر عامل کارت بلیت الکترونیکی انتقاد کرد و گفت: انحصار اجرای طرح کارت بلیت الکترونیکی همدان توسط یک بانک شکسته شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمد تبریزی صبح امروز در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای شهر همدان اظهار داشت: مدیران شهرداری در صحن شورای شهر خواسته‌ای مبنی بر افزایش قیمت بلیت کاغذی در راستای نهادینه کردن استفاده از کارت بلیت الکترونیکی دیده نشد ولی معاونت حمل و نقل شهرداری تاکید بسیاری بر افزایش قیمت دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حساسیت شورای شهر در سال 93 این بود که بهای حمل و نقل اتوبوس و نیمه انبوه‌بر همدان افزایش یابد تا میزان مسافران تاکسیها بیشتر شود، افزود: اگر کارت بلیت الکترونیکی برای شهرداری همدان مهم است باید پیگیریهای لازم را برای اجرای دقیق آن داشته باشد.

تبریزی با اشاره به اینکه تنها یک بار در سال اجازه افزایش قیمت بلیت کاغذی را داریم، تصریح کرد: بانک شهر به عنوان عامل اجرای طرح کارت بلیت الکترونیکی بدترین عملکرد را در همدان در مقایسه با سایر استانها داشته است و از سوی دیگر عایدات کسب شده در همدان را در سایر شهرها هزیه می‌کند.

وی با بیان اینکه خدماتی که بانک شهر در شهرهای دیگر ارائه می‌دهد در همدان مشاهده نشده است، تصریح کرد: وقتی امتیازاتی از سوی شهرداری همدان به این بانک داده می‌شود باید در مقابل همکاری و تعامل موردنظر شکل گیرد.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه سودهای بالای بانک شهر برای وام‌های پرداختی به شهرداری همدان معضلات بسیاری را ایجاد کرده است، عنوان کرد: قرار بود کیوسکهایی برای توسعه بلیت الکترونیکی ایجاد شود نه اینکه بانک شهر در سطح شهر توسعه یابد.

وی از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان خواست برای بانک شهر در اجرای طرح کارت بلیت الکترونیکی اتوبوسها رقیب ایجاد کنند چراکه انحصار این بانک در اجرای طرح آسیب‌زا بوده و آفت محسوب می‌شود.

تبریزی با بیان اینکه شهرداری همدان از موسسات و بانکهای دیگر در راستای اجرای طرح کارت بلیت الکترونیکی استفاده کند، عنوان کرد: خدمات بانک شهر نمی‌تواند شهرداری را روسفید و شورای شهر همدان را راضی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم سال آینده سال تحول در مدیریت شهری همدان باشد، عنوان کرد: سال 94 زیبنده و در شان مدیریت شهری همدان و مردم شهر همدان نبود.

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه شهرداری همدان امسال با رکود مواجه بوده و حتی حفظ وضع موجود نیز به سختی امکان‌پذیر بود، تصریح کرد: تمامی موارد به مسائل مالی برنمی‌گردد و بسیاری از مسائل به جنبه مدیریت مربوط می‌شود.

وی درباره آماده‌سازی شهر همدان برای استقبال از بهار نیز گفت: اقداماتی در حوزه‌هایی همچون حمل و نقل ترافیک، گل‌کاری نوروزی توسط سازمان فضای سبز و نصب المان توسط سازمان زیباسازی شکل گرفت ولی اتفاق دیگری در استقبال از بهار رخ نداد.

تبریزی با تاکید بر اینکه دهه پاکسازی شهر برای استقبال از نوروز باید عملیاتی شود، عنوان کرد: امروز برای مشاهده برخی معضلات همچون انباشت زباله و وجود چاله‌ها نیاز نیست به نقاظ پایین شهر رفت بلکه در نقاط مرغوب شهر با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

عضو شورای شهر همدان با تصریح بر اینکه به عنوان عضو شورا به عملکرد شهرداری معترضم، عنوان کرد: تنگناها یک مسئله است ولی خواست و علاقه برای کار مسئله مهمی است که این علاقه و رغبت در مدیران شهرداری دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان