اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. اسفند 1394 - 0:06   |   کد مطلب: 16978
با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان؛
11 اصله نهال به نام شهدای همدان غرس شد
با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار همدان و جمعی از مسئولین ارشد همدان، 11 اصله نهال به نام شهداي اين استان در مقابل مجتمع رفاهی سپاه انصارالحسين(ع) شهر همدان غرس شد.
با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان، 11 اصله نهال به نام شهدای همدان غرس شد

به گزارش صبح الوند، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان در آئين  روز درختکاری اظهار داشت: چنانچه هر فرد ايراني يک اصله نهال بکارد نيمي از کشور ايران سرسبز و آباد مي شود.

آيت الله غياث الدين طه محمدي گفت: اگر فردي نهال مثمر بکارد، تا زماني که افراد مختلف و حتي حيوانات از ثمره اين درخت بخورند براي او بعنوان يک عمل حسنه و صدقه جاريه مي نويسند.

وي با ذکر اينکه ورود صنعت، هواي پاک و نفس کشيدن را از انسان گرفته است اظهار کرد: براي اينکه استان همدان به سرنوشت ديگر استانهاي آلوده کشور مبتلا نشود و براي داشتن هواي سالم براي تنفس، بايد علاج واقعه را قبل از وقوع در پيش گرفت و با کاشت نهال همدان را از بلاها ايمن کرد.

استاندار همدان نيز با ذکر اينکه همدان براي درختکاري بسياري مستعد است گفت: منابع طبيعي را بايد در همه حوزه ها بويژه در استان مستعدي چون همدان مورد توجه قرار دارد ما از منابع طبيعي و جنگل ها به ديد اقتصادي نگاه مي کرديم.

محمد ناصر نيکبخت خاطرنشان کرد: حاليکه ارزش منابع طبيعي و درخت در مقابل قيمت اقتصادي بسيار بالا بوده بگونه اي که ارزش درخت 200 برابر قيمت اقتصادي است چون ارزش حياتي در حفظ محيط زيست و سلامت انسان ها دارد.

وي تاکيد کرد: همه مکلف هستند منابع طبيعي را بهتر از آنچه که تحويل گرفته اند به نسل آينده تحويل بدهند بنابراين همه بايد به کاشت و حفظ منابع طبيعي و مراتع توجه کرد.

نیکبخت ابراز اميدواري کرد: با توجه به حمايت هايي که امام جمعه همدان نسبت به توسعه فضاي سبز و درخت دارد و همت مردم در آينده شاهد استاني سرسبز باشيم.

15 تا 21 اسفند ماه به عنوان هفته درختکاري نامگذاري شده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان