اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. بهمن 1394 - 16:30   |   کد مطلب: 16133
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، قدرت سیاسی کشور به مردم رسید و این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.
مشارکت مردم از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است/تشکیل کمیته تخصصی آموزش شهروندی در شورای شهر

به گزارش صبح الوند، علی رضایی در نشست تخصصی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با تبریک فرارسیدن دهه فجر اظهار داشت: امام خمینی(ره) با پایه‌ ریزی دقیق انقلاب و نهضت اسلامی ساختار و قدرت سیاسی ایران را دست‌خوش تحول بنیادین و اساسی کرد و همین باعث سرنگونی نظام شاهنشاهی شد.

وی گفت: استقلال طلبی، آزادی خواهی و هویت‌خواهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله مطالبات تاریخی ملت ایران بوده و همچنان نیز خواهد بود.

رضایی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی نصیب ملت بزرگ ایران اسلامی شد که این یکی از دستاوردهای سترگ جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری افزود: در هفتم اسفند ماه، شاهد این رخداد مهم سیاسی در کشور هستیم و این بار نیز با حضور اکثریت مردم در پای صندوق های رای این انتخابات باعث اقتدار، قدرت و سربلندی نظام اسلامی خواهد شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: آموزش شهروندی از وظایف مهم شورای شهر و شهرداری است و شهروندان بر اساس این آموزش ها می توانند در توسعه شهر همکاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: در این خصوص کمیته ای تخصصی در شورای شهر تشکیل شده که در این کمیته از نخبگان و سازمان های شهرداری حضور دارند تا طرح های رسیده بررسی و پس از تصویب اجرا شود.

رضایی افزود: در گذشته تمام آموزش های شهروندی وظیفه معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان بود، اما با توجه به ظرفیت محدودی که این معاونت داشت و نمی توانست این رسالت را در سطح وسیع انجام دهد از سال 94 سازمان ها موظف شدند از ردیف بودجه خود، اعتباری  خاص را به این امر مهم تخصیص دهند تا بتوانیم آموزش شهروندی را در همدان اجرایی کنیم.

وی در پایان از نقص ساختاری معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری گفت و اظهار داشت: هم سیاست گذاری هم نظارت و هم اجرا از نقص های این معاونت است که طرحی در شورا در حال بررسی است تا این معاونت تغییر ساختاری کند و فقط نقش سیاست گذاری و نظارت را داشته باشد.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان