اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. مهر 1394 - 15:47   |   کد مطلب: 14170
امام جمعه موقت همدان گفت: ملت ما از حج ابراهیمی که از واجبات خداوند است هرگز کوتاه نمی آید و مدیریت حج هم باید به دست ملت‌ های مسلمان سپرده شود.
اقتدار ایران اسلامی در تبعیت از ولایت فقیه است/30 مهر به نام روز همدان باید ثبت شود

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام والمسلمین ناصر نقوی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه همدان که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) و با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهر برگزار شد، با دعوت از خود و همه نمازگزاران و مومنین به رعایت  تقوای الهی، ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: دور شدن از راه ولایت باعث فاجعه‌ های جبران ناپذیری می شود.

وی با اشاره به حوادث و درگیری های مسلمان در کشورهای عراق، یمن، سوریه و... گفت: دلیل این حوادث تلخ در این کشورها دور شدن از ولایت و اتحاد در جوامع مسلمین است.

نقوی اظهار کرد: ولی فقیه در راس حکومت دینی در امتداد واقعه عظیم و ماندگار غدیر است.

وی افزود: دلیل اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا به برکت وجود ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت همدان گفت: هر کس و در هر پست و مقامی اگر از راه ولایت جدا شود دنیا و آخرتش را از دست خواهد داد.

وی سپس با اشاره به نقش مردم شهیدپرور و ولایتمدار همدان در پیروزی انقلاب اسلامی و از خود گذشتگی رزمندگان این استان در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: با این پرونده درخشان مردم دارالمومنین همدان در دفاع از نظام اسلامی باید یک روز شاخص برای استان در نظر گرفته شود.

نقوی افزود:  30 مهر همدان، که نقطه عطفی در پیروزی انقلاب در سال 57 بود، می‌تواند به نام روز همدان ثبت شود و هر ساله مردم در این روز با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

وی گفت: 30 مهر باید به عنوان سمبل انقلابیون همدان معرفی و تبیین شود.

امام جمعه موقت همدان سپس با اشاره به بی تدبیری آل سعود در حج امسال و کشته و زخمی شدن بسیاری از مسلمانان، بخصوص هموطنان عزیزمان در حادثه دلخراش منا، ضمن تسلیت این مصیبت عظیم اظهار کرد: درست است که در ایام عید غدیر بسر می بریم، اما بی تدبیری های آل سعود در اداره امور حج باعث شد، امروز داغدار عزیزانمان باشیم.

وی افزود: حج تنها از آن عربستان سعودی نیست و همه کشورهای مسلمان در آن سهیم هستند.

نقوی گفت: سران آل سعود درک درستی از حج ندارند و فقط مشغول خون ریزی در یمن و سوریه هستند.

وی اظهار کرد: ملت ما از حج ابراهیمی که از واجبات خداوند است هرگز کوتاه نمی آید و مدیریت حج هم باید به دست ملت‌ های مسلمان سپرده شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان