اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. اسفند 1394 - 21:01   |   کد مطلب: 16952
امام جمعه همدان گفت: انتخابات مجلس و خبرگان رهبری یک جهاد اعظم فی سبیل‌الله بود و هر یک رأی صحیحی که از روی آگاهی به صندوق ریخته می‌شد تیری بر چشم دشمن بود.
هر رأی که از روی آگاهی به صندوق ریخته شد تیری بر چشم دشمن بود

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس ، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای راستین اظهار کرد: از کسانی که در انتخابات هفتم اسفندماه حضور یافتند تشکر می‌کنیم اما موضوعی بسیار حساس در این مسئله وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از یک منظر حضور مردم در انتخابات بسیار جای تشکر داشت، گفت: جریان‌های بزرگ نکات مثبت و منفی دارند که باید در کنار نکات مثبت به جنبه‌های ضعیف نیز توجه کرد تا آسیب‌زدایی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه این نیست که بگوییم انتخابات در سراسر کشور به خوبی برگزار شد، گفت: نباید از ضعف‌ها و کاستی‌هایی که اصل نظام را تهدید می‌کنند، چشم‌پوشی کرد.

وی با اشاره به سخنان امام صادق (ع) که می‌فرماید "انسان باید همواره از خود حسابرسی کند"، تصریح کرد: ما باید کارهای خود را در 24 ساعته روز حساب‍رسی کنیم.

محمدی با بیان اینکه باید در کارهای جمعی بزرگ و سرنوشت‌ساز که دشمنان خارجی و داخلی به آن چشم دوخته‌اند، حسابرسی صورت گیرد، افزود: باید بدانیم که در کدام قسمت‌ها ضعف داریم تا آنها را برای آینده برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه چشم‌پوشی نسبت به ضعف‌ها فریب دادن خود است، خاطر نشان کرد: همه انسان‌ها دارای ضعف هستند و کسی مبرا از این مسئله نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نباید به همه مسائل خوش‌بین بود و ضعف‌ها را باید شناخت، گفت: انتخابات مجلس و خبرگان رهبری یک جهاد اعظم فی سبیل‌الله بود و هر یک رأی صحیحی که از روی آگاهی به صندوق ریخته می‌شد تیری بر چشم دشمن بود.

وی با بیان اینکه کسانی که صادقانه پای کار آمدند، کار کردند و بصیرت آفریدند؛ بالاترین عبادت را انجام دادند، خاطر نشان کرد: انتخابات هفتم اسفندماه بزرگترین امتحان خداوند بود که تقریباً 55 میلیون نفر رأی دادند و در سخت‌ترین امتحان الهی شرکت کردند.

محمدی با بیان اینکه من قبل از انتخابات خبرگان رهبری شروط خود را برای مردم توضیح دادم، افزود: 50 نماینده مجلس شورای اسلامی را نیز در دفترم گرد آوردم و دوستانه و خیرخواهانه خواستم که برای رسیدن به صندلی و مقام، آبروی مردم را از بین نبرند.

وی تصریح کرد: من نه اصولگرا هستم نه اصلاح‌طلب و هم اصلاح‌طلبم و هم اصولگرا و همواره طرفدار اصلح بوده‌ام.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه معیار انسانها ارزش وجودی آنهاست گفت: معیار برای من این است که خط قرمز دین خدا رعایت شود.

وی با بیان اینکه شیطان همواره انسان را وسوسه می‌کند و هزار کلک برای او دارد، افزود: شیطان برای هر انسانی یک برنامه خاص دارد و باید هوشیار بود.

محمدی با بیان اینکه اگر بیماری جهالت درمان نشود فاجعه به بار می‌آورد، خاطر نشان کرد: باید عقلانیت، بصیرت و معرفت مردم را بارور کنیم.

وی با بیان اینکه شما مردم به رهبر، خون شهدا و نظام رأی دادید، گفت: باید در اعمال خود مواظب بود چراکه برخی از گناهان توبه ندارد و نمی‌شود از 70 میلیون نفر طلب بخشش کرد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه شهدا جان خود را نثار کردند تا ما اهل بصیرت باشیم، افزود: در انتخابات کسانی که بهترین بودند رأی نیاوردند و کسانی را هم که هیچ نمی‌شناسیم رأی آوردند اما این نیست که با رأی دادن همه چیز تمام شود.

وی با بیان اینکه تقوا بدون بصیرت امکان ندارد خواستار توجه به آن شد و در ادامه با اشاره به هفته نیکوکاری خواستار کمک به مستمندان شد.

محمدی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده مسلمانان در منطقه گفت: بسیار تأسف‌بار است که حکام خلیج فارس حزب‌الله لبنان را که در برابر ظلم صهیونیسم ایستادگی می‌کند تروریسم معرفی کرده اما آل سعود با آن همه جنایات تروریسم نیست.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان