اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آذر 1394 - 14:26   |   کد مطلب: 15102
خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه مردم عربستان از حکام عقب‌افتاده سعودی جدا خواهند شد، گفت: آل‌سعود دولت قرون وسطایی، شاهنشاهی و عقب‌افتاده‌ترین دولت در زمان ما است.
مردم عربستان از حکام عقب‌افتاده سعودی جدا خواهند شد/ آل‌سعود عقب‌افتاده‌ترین دولت در زمان ما است

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام جمعه موقت نماز جمعه امروز تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی، اظهار داشت: این نامه شامل دو محور می‌شود که محور اول ایدئولوژی دینی و محور دوم نیز ایدئولوژی سیاسی است.

وی افزود: ادیان الهی برای هدایت اقوام فرستاده شدند، اما دین اسلام یک تازگی داشت و برای قوم و ملت خود نیامده بود، بلکه برای روشنگری انسان‌ها آمد، دین اسلام را دین انسانیت است، جامعه اسلامی و ملت اسلام پیرو دینی هستند که همه انسان‌ها را به سوی خود دعوت می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تأکید کرد: غرب دچار تناقض شده است، آنان از یک طرف از تروریسم دولتی (رژیم صهیونیستی) حمایت می‌کنند از طرف دیگر به تروریست‌ها داعش کمک می‌کنند و از سوی دیگر هم می‌گویند ما با ترویست‌ها مخالفیم، شرایط امروز دنیا برای اسلام نفع و برای سردمداران غربی خسارت به دنبال دارد.

وی افزود: یکی از منافع اسلام از شرایط امروز جهان این است که موجب بیداری جهانی می‌شود، مردم از این تضاد آگاه می‌شوند و می‌فهمند چه خبر است، جامعه بشری 7.5 میلیارد جمعیت دارد، حامیان تروریست‌ها در دنیا از 100 میلیون نفر در جهان تجاوز نمی‌کند، بنابراین ملت‌ها با حامیان تروریست‌ها مخالفند و از صف آنان جدا خواهند شد، ملت‌ها وقتی می‌فهمند دولت‌هایشان از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، خودشان از دولتمردانشان جدا می‌شوند.

امامی‌کاشانی یادآور شد: خود مردم عربستان هم از حکام عقب‌افتاده سعودی جدا می‌شوند و این یک واقعیت است، جدا شدن از قدرت‌های فاسد و به وجود آمدن بیداری در سطح جهان منافع اسلام در شرایط امروز دنیاست.

وی ادامه داد: دنیا باید بیدار شود، جوانان هوشیار شوند و رابطه درستی با دین اسلام برقرار کنند و با این دین تعامل داشته باشند، تعاملی صریح و گفتمانی درست.

امامی کاشانی یادآور شد: دین اسلام در آینده جهانی خواهد شد و آنچنان امنیت برقرار خواهد شد که در روایات آمده در حکومت امام مهدی (عج) اگر یک زن جوان شب تاریک از شرق دنیا به غرب دنیا سفر کند در امنیت کامل است.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس را گرامی داشت و به بیان تاریخچه مراسم  اربعین پرداخت و گفت: تمام آنچه در تاریخ انبیا می‌بینیم مقابله حق و باطل است ولی در تاریخ حسین (ع) گرچه مقابله حق و باطل است ولی با این ویژگی که بنی امیه با قالب اسلام در برابر حسین ایستادند.

وی افزود: اگر بخواهیم آن زمان را با شرایط امروز جهان تشبیه کنیم باید بگویم امروز تکفیری‌ها و قوم خبیث داعش مصداق بنی‌امیه زمان حسین (ع) هستند، امروز داعش می‌گوید مسلمان است و در این جناح با دین اسلام مقابله می‌‌کند و با همین پرچم اسلام و به نام اسلام جنایت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان متذکر شد: امام حسین ادعاهای دروغین بنی امیه را از بین برد و اسلام را سر جای خودش بازگرداند. داعش به حول و قوه خدا روز به روز ضعیف تر و بدبخت‌تر خواهد شد. اگر فکری به نام دین مطرح شود بشریت را مریض می‌کند. بشریت می‌گوید مگر می‌شود این همه خشونت و جنایت توسط یک دین انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دین اسلام دین انسانیت است تا ابد امام حسین (ع) دین اسلام و آن انسانیت را احیا کرد، از زمانی که مسئله زیارت اربعین مطرح شد مردم زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین می‌رفتند اما بسیار عادی بود ولی چند سالی است که مراسم اربعین حسینی هر سال با عظمت بیشتر برگزار می‌شود.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: این گستردگی مراسم اربعین به این معناست که چیزی که جهان را اداره می‌کند باید بیداری و حرکت اسلامی نسبت به آن پیدا شود و لذا شاهدیم دولت عراق مراسم اربعین حسینی را با حضور 26 میلیون زائر از 50 کشور دنیا با 17 هزار موکب با امنیت فراوان برگزار و اداره می‌کند با اینکه حتی دشمن این مراسم عظیم را تهدید کرده است، این مراسم را با مراسم منا مقایسه کنید، ببینید دولت سعودی که دولت قرون وسطایی و شاهنشاهی و البته عقب‌افتاده‌ترین دولت در زمان ماست با 2 میلیون زائر چه بساطی در منا به راه انداخت.

وی با بیان اینکه از دولت محترم عراق به خاطر امنیت فراوانی که در مراسم اربعین حسینی ایجاد کردند تقدیر و تشکر می‌کنم، گفت: مرجعیت عراق در هر زمان که لازم دیدند و مناسب بود تذکراتی می‌دهند که از آنان هم واقعا متشکریم، از صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران هم به خاطر اطلاع رسانی‌های به موقع تشکر می‌کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مراسم اربعین باید هر سال گسترده‌تر برگزار شود، عنوان کرد: چیزی که می‌تواند جلوی جنایات غرب و دشمنان را بگیرد شهادت است، سید و سالار شهدا حضرت اباعبدالله (ع) است، شهادت در برابر تمام باطل‌ها می‌ایستد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان