اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. آبان 1394 - 15:26   |   کد مطلب: 14490
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: واقعه عظیم و ماندگار عاشورای حسینی يك رويداد ساده نيست، بلکه يك دانشگاه، يك مكتب و يك بينش است.
عاشورای حسینی یک مکتب و یک دانشگاه پر درس است/شهدای مدافع حرم درس غیرت را از امام حسین(ع) گرفتند

به گزارش صبح الوند، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه همدان که همزمان با تاسوعای حسینی، در حسینیه حضرت امام خمینی (ره)، با حضور گسترده مردم عزادار دارالمومنین همدان برگزار شد، با دعوت از خود و همه نمازگزاران و مومنین به رعایت  تقوای الهی، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر اظهار داشت: حماسه عظیم و ماندگار عاشوار نماد عظمت، بزرگی و عزت جامعه اسلامی است.

وی گفت: عاشورا درس بزرگ انسان‌ سازی، معرفت، تبعیت از ولایت و شجاعت است و باید از آن حادثه عظیم درس ها گرفت.

محمدی اظهار کرد: واقعه عظیم و ماندگار عاشورای حسینی يك رويداد ساده نيست، بلکه يك دانشگاه، يك مكتب و يك بينش است.

وی فاجعه کربلا را بزرگ‌ ترین ظلم در حق حجت خدا دانست و افزود: این ظلم به قدری بزرگ و گسترده بود که تمام عالم خلقت و کائنات را عزادار خود کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: امام حسین(ع)، خورشید تابناک هدایت عالم هستی است.

وی اظهار کرد: از امام حسین(ع) تنها نام ایشان را به یدک کشیدن درست نیست و باید مردم فلسفه قیام حسینی را  به درستی درک کنند.

محمدی افزود: فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) روشن نگاه داشتن چراغ حسینی است زیرا با خاموش شدن آن مردم به بی‌راهه کشیده می‌شوند.

وی گفت: طبق فرموده امام خمینی (ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و در این چند سال همه ما به این موضوع مهم دست یافته‌ایم.

امام جمعه همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای مدافع حرم، بخصوص شهدای عزیز سردار حسین همدان، شهید صانعی و شهید کرمی، افزود: شهدای مدافع حرم زینب(س) درس غیرت الهی را از امام حسین(ع) به درستی فرا گرفتند.

وی گفت: شهدای بزرگواری همچون سردار همدانی با خدمت بسیار به اسلام سرانجام در این راه به مقام بزرگ شهادت رسیدند.

محمدی در پایان خواستار وحدت همه هیئات حسینی در همدان و تجمع یکپارچه عزاداران حسینی در میدان مرکزی شهر شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان