اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. دى 1394 - 21:45   |   کد مطلب: 15458
حماسه 9دی سال 88یکی از ماندگار ترین و پرشورترین حضور های مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران بود که تاریخ هیچ گاه آن را فراموش نخواهد کرد.
9 دی یوم الله است/در فتنه 88 دنبال نابودی جمهوری اسلامی بودند/ 9 دی روز تبلور بصیرت ملت ایران است/ دندان طمع دشمن را 9 دی از بن کشیدیم

به گزارش صبح الوند، حماسه 9دی سال 88یکی از ماندگار ترین و پرشورترین حضور های مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران بود که تاریخ هیچ گاه آن را فراموش نخواهد کرد بعد از گذشت 6سال از این حماسه ماندگار بازهم از ان یاد می شود با نزدیک شدن به سالگرد حماسه مردمی 9دی خطیب جمعه های همه استانهای کشور با پرداختن به این موضوع بخش مهم صحبت های خود را به این موضوع اختصاص داده اند که در ادامه خطبه های نماز جمعه آمده است:

 

برخی از افراد ثبت نامی صلاحیت ورود به خبرگان را ندارند/9 دی یوم الله است

 آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه همدان که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، با دعوت از خود و همه نمازگزاران و مومنین به رعایت  تقوای الهی، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و خجسته زاد روز نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع)  اظهار داشت: هفته وحدت و ایام میلاد خجسته حضرت رسول اکرم (ص) بهترین فرصت برای تحکیم اتحاد و یکدلی بیشتر بین برادران اهل تسنن و اهل تشیع است.

 

وی سپس با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه عظیم و ماندگار 9 دی گفت: روز نهم دی یوم الله است و این روز، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

 

محمدی اظهار کرد: نهم دی مانوری به منظور اعلام آمادگی ملت شجاع و ولایتمدار ایران اسلامی برای مقابله با فتنه ها است.

 

وی افزود: می بایست مراسم بزرگداشت این روز با شور و شکوه ویژه ای برگزار شود و فلسفه شکل‌گیری این واقعه عظیم بازخوانی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان سپس با اشاره به حماسه آفرینی مردم ولایتمدار و شهیدپرور همدان در روز هفتم دی ماه گفت: مردم همیشه در صحنه همدان در دفاع از نظام و ولایت در روز هفتم دی ماه برای مواجهه با غائله شوم و خطرناک فتنه 88 به میدان آمدند و همچون گذشته پیش قدم دفاع از انقلاب و رهبری بودند و هستند.

 

وی اظهار کرد: حضور مردم همدان در هفتم دی ماه  ناشی از اوج بصیرت و ولایتمداری مردم این دیار است.

 

محمدی سپس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری افزود: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات نشان از ایمان و پایبندی مردم به انقلاب است.

 

وی گفت: مطمئن باشید که حضور حداکثری مردم در انتخابات های پیشرو و انتخاب افراد اصلح، می‌تواند سرنوشت کشور را به سوی سعادت سوق دهد.

 

امام جمعه همدان با اشاره به روز پایانی ثبت نام کاندیداهای مجلس خطاب به کاندیداهای خبرگان و مجلس اظهار کرد: کاندیداها باید خود را به اصل تقوا تجهیز کنند، زیرا عرصه انتخابات در عین اینکه مبارک است در صورت عدم تجهیز به اصل تقوا، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

 

وی افزود: در قرآن مجید آمده که بعضی از حرکت‌ها و مسئولیت‌ های افراد، نماد تقوا، خداشناسی، ایمان و اعتقاد انسان است و باید این مهم مد نظر همه عزیزان قرار گیرد.

 

محمدی سپس با اشاره به برگزاری جلسه میان‌ دوره‌ای خبرگان رهبری گفت: در این جلسه عنوان شد که متاسفانه برخی از افرادی که در آزمون رد شده‎اند اقدام به ثبت نام برای خبرگان رهبری کرده‌اند.

 

وی اظهار کرد: این کار برخی از افراد اصلا درست و صحیح نیست.

 

امام جمعه همدان افزود: شاید بعد از رد صلاحیت این افراد، برخی از آنها به شائبه‌ها و شایعاتی در سطح جامعه دامن زنند در صورتی که از اول صلاحیت ورود به این عرصه را نداشتند.

 

وی خطاب به کاندیداها گفت: در جریان رقابت انتخاباتی باید از دروغ و افترا دوری کرد.

 

محمدی اظهار کرد: عرصه انتخابات مجلس و خبرگان در عین حال که بسیار مبارک است در صورت عدم تجهیز به اصل تقوا، می‌تواند بسیار خطرناک و نامیمون باشد.

 

 

فتنه گران در سال ۸۸ کشور را به سمت جنگ داخلی می بردند

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد صباحی امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه کرمان گفت: نه دی سالروز حماسه مردم در برابر فتنه گران است.

 

وی ادامه داد: فتنه گران در سال ۸۸ به بهانه انتخابات اصل نظام را مورد حمله قرار دادند.

 

امام جمعه موقت کرمان ابراز داشت: آنها یک شبهه را به چالشی بزرگ تبدیل کردند که حتی خودشان هم کنترل اوضاع را از دست دادند و نزدیک بود کشور را به سمت جنگ داخلی بکشانند و مردم به جان هم بیفتند.

 

صباحی تصریح کرد: اما در چنین شرایطی دست خدا از آستین مردم بیرون آمد و قضیه جمع شد و هیچ راهی برای پایان دادن به فتنه به غیر از ۹ دی نبود.

 

امام جمعه موقت کرمان همچنین از آغاز مقدمات انتخابات سخن به میان آورد و گفت: ما در هر سال و یا دو سال یک‌بار انتخابات را در ایران داریم بنابراین همه با انتخابات آشنا هستند.

 

صباحی اضافه کرد: انتخابات دارای لایه‌های متعددی است که هر لایه دارای مخاطبانی است، اما یکی از لایه‌ها دارای همه مخاطبان است که شامل حضور در انتخابات می‌شود.

 

وی تصریح کرد: انتخابات، قدرت و شوکت مملکت ما است و صیانت و حفاظت از انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از برگ‌های افتخارآفرین انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی است و باید به نحو احسن پیش رود.

 

صباحی با تبریک میلاد عیسی مسیح به مسیحیان خاطرنشان کرد: قرآن ما از حضرت عیسی و مادر پاک وی به بزرگی یاد کرده است و مسیحیان باید ارزش این کار را بدانند، هیچ دینی از ادیان الهی مانند اسلام از حضرت مریم و حضرت مسیح صحبت نکرده است.

 

وی ابراز داشت: مسیحیان باید به خودشان ببالند که دین اسلام و قرآن کریم به نیکی از حضرت مریم و حضرت عیسی یاد می‌کنند و آن ابلهی که به اسم کشیش قرآن را زیر پا گذاشت، باید بداند عصمت مریم و پاکی مسیح را زیر پا گذاشت.

 

صباحی به ۱۷ ربیع‌الاول میلاد مسعود حضرت محمد (ص) اشاره کرد و از ایشان با عنوان پیامبر مهربانی، وحدت، رحمت و اخلاق یاد کرد و افزود: پیامبر بر وحدت تاکید داشتند و در این ایام باید بر وحدت تاکید کرد.

 

وی با تبریک میلاد امام صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) فرمود «پیروان من برای من آبرو باشید» و شیعه باید شیعه بودن خود را با اخلاق و رفتارش نشان دهد.

 

 

 

در فتنه ۸۸ دنبال نابودی جمهوری اسلامی بودند

 

 

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در خطبه های نماز جمعه ی این هفته ی اصفهان با انتقاد از وضعیت اقتصادی کنونی اظهار کرد: ضمن اینکه در موضوع برجام از زحمات مسئولان عزیز تشکر می کنیم اما باید بدانیم تکیه باید بر استواری درونی کشور باشد.

 

امام جمعه ی موقت اصفهان گفت: چرا باید کارخانه های ما خوابیده باشد؟ چرا کالاها در ذوب آهن و فولاد مبارکه انبار شده اند؟ کنترل تورمی که با قفل شدن اوضاع اقتصادی و رکود همراه باشد افتخاری ندارد!

 

وی با اشاره به افزایش هر روزه ی تعداد بانک ها در کشور افزود: مشاهده کنید در همین اصفهان که قطب صنعتی فعال کشور است وضعیت به چه صورت است؛ متاسفانه سرمایه ها هر روز به بانک ها می رود و کارخانه ها تعطیل می گردد.

 

حجت الاسلام رهبر با تاکید بر وظیفه ی قانونی نمایندگان برای تذکر دادن به دولت گفت: گاهی صحبت از سرمایه گذاری خارجی در کشور می شود در حالی که اخیرا جایی خواندم ۵ کارخانه ی سیگار سازی را می خواهند در کشور بسازند!

 

خطیب موقت خطبه های نماز جمعه ی اصفهان در مورد وضعیت یارانه ها نیز تصریح کرد: حرف از آزادسازی قیمت ها است؛ خوب بسم الله جلوی یارانه را بگیرید اما باید جلوی افزایش قیمت و گرانی را نیز بگیرید.

 

وی تاکید کرد: در یک جمله باید گفت «سیاست های اقتصادی ما پخته و سنجیده نیست».

 

امام جمعه ی موقت اصفهان ضمن تبریک ایام میلاد حضرت مسیح (ع) تصریح کرد: ما هیچ گونه تزاحمی با جامعه ی مسیحی نداریم بلکه این سیاست های صهیونیسم است که فتنه ها را به پا می کند.

 

حجت الاسلام رهبر در ادامه به نزدیکی سالروز ۹ دی ماه اشاره کرد و گفت: در واقعه ی سال ۸۸ عده ای فریب خورده با هدایت بیگانگان بر آن بودند تا با به راه انداختن فتنه ای بزرگ صدمات سهمگینی به انقلاب بزنند که البته با هدایت رهبر فرزانه انقلاب و حضور ملت فتنه دفع و مشت فتنه گران باز شد.

 

وی افزود: در فتنه ۸۸ دنبال نابودی جمهوری اسلامی بودند و برخی به سبب عقده هایی که داشتند وارد فتنه شدند و عده ای نیز غافل بودند و جرمشان همین عدم شناخت بود.

 

امام جمعه ی موقت اصفهان با تاکید بر لزوم روشن گری تصریح کرد: آگاهی مردم مجال ورود جریان های بیگانه ی داخلی و خارجی را می گیرد و آتش فتنه ها را خاموش می کند.

 

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در بخش دیگری از خطبه ها ثبت نام نامزدهای انتخابات اسفندماه ۱۳۹۴ را پرشور توصیف کرد و گفت: مسئله ی اصلی در انتخاب اصلح یار اسلام و قرآن بودن، پشتیبانی از نظام، یاوری رهبر انقلاب و استکبارستیزی است.

 

وی ضمن تصریح حاکم بودن قانون افزود: در تبلیغات آرامش حفظ شود و دنبال تخریب نباشیم.

 

خطیب موقت خطبه های نماز جمعه ی اصفهان ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم گفت: این عزیزان هر کجا بروند برای اسلام است چرا که همه جا ملک اسلام و خداست.

 

وی همچنین حمله ی نیروهای ارتش نیجریه به خانه ی علامه زکزاکی و شهادت ۶ فرزند این بزرگ مرد را نتیجه ی توطئه های آمریکا و خشم دشمن از گسترش اسلام و تجلی نور انقلاب دانست.

 

حجت الاسلام رهبر درمورد مذاکرات و برجام نیز گفت: با گذشت هر روز، شیطنت و دبه درآوردن های آمریکا را مشاهده می کنیم و باید توجه کنیم نباید به بیگانه چشم بدوزیم.

 

وی بر لزوم تلاش در صحنه های بین المللی تاکید کرد و در عین حل افزود: دنیا به حقانیت ما پی برده است اما خیال نکنیم آمریکا بهبود اوضاع ما را می خواهد.

 

امام جمعه ی موقت اصفهان تصریح کرد: باید بر توان داخلی تکیه کنیم چرا که چشم به راهی غرب و آمریکا آب و نانی ندارد.

 

وی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام هفته ی وحدت گفت: دشمن فتنه ی داعش، تروریسم، شیعه کشی و … را به راه انداخته است اما باید توجه کنیم وحدت مسئله ی مهم و تز اسلام است.

 

حجت الاسلام رهبر ترور شهید سمیر قنطار را محکوم کرد و سالگرد شهادت آیت الله حسین غفاری در سال ۱۳۵۷ را تسلیت گفت.

 

وی همچنین سالروز نهضت سوادآموزی، ثبت احوال و همچنین امنیت پروازی ایران را گرامی داشت.

 

فتنه گران قابل بخشش نیستند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات انسان از عذاب دوزخ، اظهار کرد: هفته وحدت و میلاد خجسته نبی اکرم(ص) را بر عموم مسلمین عالم تبریک می گویم و از خدای متعال پیروی از راه ایشان را طلب می کنم.

 

وی با اشاره به حدیث ثقلین، ادامه داد: رسول اکرم(ص) بزرگترین ارث و ماترک شان برای امت اسلامی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و ما به عنوان افرادی مسلمان وظیفه داریم همه روزه به این دو منبع عظیم هدایتگر رجوع کرده و بر اساس تعالیم شان زندگی فردی و اجتماعی خود را مدیریت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر اساس حدیثی از معصوم(ع) قرآن را عهد و پیمان خدای منان با مسلمانان اعلام و اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم تا با عمل کردن به آیات الهی و قرآئت همه روزه این کتاب آسمانی بر عهد و پیمانی که با خدای تبارک و تعالی بسته ایم عمل کنیم و وفادار بمانیم.

 

خدشه در وحدت بین امت های اسلامی خیانت به مسلمین است

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت و سالروز میلاد خاتم النبی(ص)، گفت: برای زمان تولد رسول خاتم(ص) ایام متعددی از سال را معرفی کرده اند که در نزد اهل سنت 12 ربیع الاول قابل قبول است و در نزد اهل تشییع 17 ربیع الاول.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) مدت زمان این دو تاریخ را به عنوان هفته وحدت بین امت اسلامی نام نهادند تا به این وسیله بین جامعه اسلامی همبستگی و اتحاد ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تلاش برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلامی را خیانتی آشکار به جامعه اسلامی عنوان و تصریح کرد: در این برهه از زمان هر کسی به هر بهانه ای بخواهد در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند، مطمئن باشد که از دایره اسلام خارج شده و مورد لعن الهی است.

 

وی به آیه 103 سوره آل عمران اشاره و اضافه کرد: در این آیه کریمه خدای متعال می فرماید: « و همگى به رشته (دین) خدا چنگ زده و به راههاى متفرّق نروید، و به یاد آرید این نعمت بزرگ خدا را که شما با هم دشمن بودید، خدا در دلهاى شما الفت و مهربانى انداخت و به لطف و نعمت خدا همه برادر دینى یکدیگر شدید، و در پرتگاه آتش بودید، خدا شما را نجات داد. بدین گونه خدا آیاتش را براى (راهنمایى) شما بیان مى‏کند، باشد که هدایت شوید».

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اختلاف عقیده در بین شیعه و سنی را کمتر از ده درصد دانست و گفت: ما باید به مواضع عقیدتی مشترک که بالای 90 درصد است چنگ زنیم و به فرموده امام راحل(ره) که ایجاد کننده اختلاف در بین مسلمین را نه شیعه و نه سنی بلکه بیگانه با جهان اسلام می دانستند، عمل کنیم.

 

وی اطاعت از خدا و رسول اش را راه حفظ اتحاد در بین مسلمین عنوان کرد و ادامه داد: خدای متعال در آیه 46 سوره انفال می فرماید: « و همه پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود می شود، بلکه همه باید یک‏دل، پایدار و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است».

 

جایگاه حضرت عیسی(ع) در نزد امت اسلامی رفیع است

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرا رسیدن ایام میلاد حضرت عیسی بن مریم(ع) و تبریک این روز به همه مسلمانان و مسیحیان عالم، گفت: ما مسمانان معتقدیم که همه پیامبران الهی(ع) معصوم اند و و هیچ فرقی در بین شان مگر از لحاظ فضیلتی که خدا بر برخی از ایشان عطا فرموده است ندارند.

 

وی به داستان ولادت حضرت مسیح(ع) در سوره مریم(س) اشاره و اضافه کرد: حضرت مسیح(ع) به عنوان یکی از پیامبران اولوالعزم در نزد ما مسلمانان جایگاه رفیعی دارند و ما بر این عقیده ایم که ایشان به هنگام ظهور حضرت حجت الله(عج) همراه ایشان خواهند بود و در تشکیل حکومت جهانی ایشان را یاری می کنند.

 

9دی روز تبلور بصیرت ملت ایران است

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به حماسه عظیم 9 دی که به وسیله ملت خداجوی ایران در مقابل فتنه گران داخلی و خارجی خلق شد، اظهار کرد: در فتنه سال 88 عده ای کشور را به خطر انداختند و حدود 200 روز این کشور را با بحران مواجه کردند.

 

وی ادامه داد: عده ای بی انصاف پس از انتخابات این سال که حدود 40 میلیون نفر از مردم پای صندوق های رای آمده و موجب تصویب و تقویت اصل نظام اسلامی شده بودند، کام مردم را تلخ کرده و لطمه ای چبران ناپذیر به کشور زدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی فتنه گران را در تشدید تحریم ها علیه ایران پس از فتنه 88 مقصر اعلام و تاکید کرد: اگر در سال 88 فتنه اتفاق نمی افتاد دشمنان ما بدون تحمیل شرایطی ظالمانه متمایل به مذاکره در زمینه هسته ای و پذیرش حق مسلم و طبیعی ما شده بودند.

 

وی بروز حماسه ای شور انگیز از سوی ملت ایران را که سبب سرکوب فتنه و آشوب در داخل کشور شد رحمتی از سوی خدای منان عنوان و اضافه کرد: مقام معظم رهبری پس از این واقعه فرمودند که مومنان را خدای متعال به میدان آورد و آنان را متوجه اهمیت مساله کرد و حادثه 9 دی یک حادثه خودجوش مستقل بود که نمی توان آن را به هیچ نهادی نسبت داد.

 

امام جمعه ارومیه گفت: امام صادق(ع) می فرمایند: مسلمانی که بدون بصیرت عمل کند، مانند کسی است که راهش را گم کرده است، چنین فردی هر چقدر که بر سرعت اش اضافه کند به همان میزان از هدف و مقصد و مقصودش دورتر می شود.

 

وی 9 دی را روز بصیرت دانست و افزود: بصیرت یعنی اینکه انسان موقعیت و وظیفه خود را بشناسد و در وقت اش به آن عمل کند، چرا که توبه توابین بعد از واقعه عاشورا دردی را از دل مومنان رفع نکرد و در مساله تاثیر چندانی نداشت.

 

فتنه گران قابل بخشش نیستند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به تلاش برخی از افراد و جریان ها برای تطهیر چهره فتنه گران اشاره و تصریح کرد: عده ای می گویند که در سال 88 اشتباهی شد، بیایید این اشتباه را فراموش کرده و فتنه گران را از حصر خارج کنید، اما این چه اشتباهی بود که اگر مردم بصیر در مقابل شان قرار نگرفته و مانع آنان نمی شدند امروز آمریکا در تهران نشسته و بر ما حکومت می کرد.

 

وی تاکید کرد: دین و ایمان مساله ای نیست که بتوان کسی را در آن شریک کرد، در دین ما نه برای پدر و مادر، نه برادر و خواهر و نه دوست و رفیق هیچ سهمی نیست تا چه رسد ما بخواهیم آن را خرج حزب یا جناحی بکنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خواستار شد: 9 دی امسال همه ما باید در عرصه حاضر شده و به میدان بیاییم تا از جایگاه اصلی نظام اسلامی و ولایت فقیه دفاع کرده و در تاریخ بصیرت ملت ایران ثبت شود.

 

گرفتن غرامت به بهانه حمایت از تروریسم تلاش برای تحقیر ملت ایران است

 

استاد حوزه و دانشگاه به تلاش کنگره آمریکا برای تحمیل ضرر بیشتر به ملت ایران در اجرای برجام اشاره کرد و گفت: اموال کشور ما را در سال های قبل به بهانه های ظالمانه بلوکه کردند و امروز به بهانه حمایت ایران از تروریست قصد دارند از اموال آزاد شده 43 میلیارد دلار را مصادره کنند.

 

وی آمریکا و کشورهای غربی را حامیان حقیقی و ایجاد کنندگان تروریسم در جهان دانست و تصریح کرد: اگر قرار به پرداخت غرامت باشد، پس چه کسانی باید غرامت ملت ما را که در شرایط مختلف به قتل رسانده اند و لطمات زیادی بر جامعه ما وارد کرده اند بپردازد؟ و یا امروز که در هر گوشه از جهان مسلمانان را می کشند، غرامت این قتل ها و جنایت ها به عهده کیست؟

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: ملت بیدار ایران اجازه نمی دهند که چنین ننگی بر ما تحمیل شده و زیربار چنین حقارتی نمی روند، چون اگر قرار به غرامت دادن است این آمریکا و غرب است که باید به ما مسلمانان غرامت پرداخت کند.

 

تبلیغات انتخاباتی بدون اهانت به شخصیت ها صورت گیرد

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در ایام انتخابات همه به ویژه نامزدهای انتخاباتی دقت کنند تا با توهین و تحقیر طرف مقابل برای خود تبلیغ نکنند و هر کس از این اصول تخطی کند باید از سوی مجریان قانونی مجازات شود.

 

وی افزود: ما در سال 88 نتیجه تبلیغ به وسیله تخریب را یکبار شاهد شدیم و نباید این مساله در کشور ما تکرار شود، بنابراین کاندیدها با بیان محسنات خود و تعریف از ویژگی ها و شایستگی هایشان در جهت جلب آرا مردم تلاش کرده و از بی ادبی و جسارت به رقیب پرهیز کنند.

 

دندان طمع دشمن را 9 دی از بن کشیدیم/ اسلام افراطی اصلی‌ترین خطر برای وحدت

 

به گزارش خبرنگار ،حضرت آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به مناسبت 9 دی که روز بصیرت و میثاق با ولایت نامیده شد اعلام کرد: سال 88 اتفاقی در کشور ما افتاد که استکبار جهانی با تمام توان وارد معرکه شد و دندانش را تیز کرد ولی ملت بصیر ما در 9 دی دندان طمع دشمن را از بن کشیدند و او را در یاس کامل قرار دادند.

 

وی افزود: دشمن، همیشه بر انتخابات به عنوان یک ظرفیت برای به هم ریختن انسجام داخلی نگاه می کند که اگر انتخابات مطابق میل آنها نباشد سعی می کند یک عده را تحریک کند تا امری را که با قانون بدست آمده با خشونت، سرنگون و دگرگون کند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: ما باید همیشه در انتخابات، قانون را فصل الخطاب قرار دهیم که دموکراسی و قانون ملازم هم هستند و دموکراسی بدون قانون از دیکتاتوری سر در می آورد.

 

آیت الله عاملی بیان کرد: در 9 دی سال 88 با ورود دشمن به معرکه، مردم فهیم ما از دو جناح با احساس حضور دشمن در رقابت داخلی و دعوای خانوادگی وارد میدان شدند و دشمن را مایوس کردند.

 

وی تاکید کرد: 9 دی متعلق به سلیقه سیاسی خاصی نیست، بلکه روز ملت ایران است و 9 دی روز وحدت و هماهنگی تمام سلایق سیاسی و در یک کلمه 9 دی یک رفراندوم عظیم ملی در دفاع از قانون و نظام و  رهبری است.

 

آیت الله عاملی در خاتمه گفت: استکبار جهانی از همان روز فهمید که رمز مقاومت، کشور ما و ملت ما و بصیرت ملت ماست و لذا از همان روز تصمیم به انتقام از ملت ما گرفت و تحریم ، انتقام از ملت ما بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود هفته وحدت را از شاهکارهای حضرت امام(ره) دانست و گفت: آن حضرت با درایت و عظمت خود، خوب تشخیص داده بود که اصلی ترین مشکل برای امت اسلامی اختلاف و تفرقه است.

 

 

وی حضرت ختمی مرتبت(ص) را بزرگترین نقطه وحدت بین امت دانست و گفت: سیره حضرت ختمی مرتبت(ص) فصل خصومت برای تمام اختلافات امت است.

 

حضرت آیت الله عاملی، اسلام افراطی و تندرو را که در قالب سلفیت وهابیت نمود پیدا کرده اصلی‌ترین خطر برای وحدت دانست و اظهار داشت: بین آمریکا و عربستان توافق مخفی صورت گرفته که جهت ممانعت از انتشار پیام انقلاب اسلامی، عربستان، کل امت اسلامی را وهابی کند.

 

وی در این خصوص افزود: در حال حاضر به واسطه عربستان 100 کانال با گردش مالی سالانه 10 میلیون دلار مشغول نشر وهابیت در عالم اسلام و ایجاد حرکت های ضد شیعی است.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: طبق این توافق قرار است هر حرکتی در دنیا که هم فکر با انقلاب اسلامی باشد سرکوب گردد و سرکوب انقلاب یمن، شیعیان نیجریه، آذربایجان و ... در قالب همین توافق صورت می گیرد.

 

وی افزود: سکوت آمریکا در برابر این جنایات وحشتناک که حکایت از توافق مزبور دارد و در واقع انتقام از ایران اسلامی به خاطر مواضع ضد استکباری است.

 

نماینده ولی فقیه در استان همچنین گفت: ایجاد داعش در ضمن این قرار داد صورت گرفت و لذا آمریکا اراده جدی برای مبارزه با داعش را ندارد.

 

 

کشور در آستانه انتخابات آتی، نیاز مبرم به اتحاد، انسجام و افزایش اعتماد عمومی دارد 

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته در خصوص انتخابات گفت: جامعه در آستانه انتخابا ت پیش رو یعنی  پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اتحاد، انسجام و افزایش اعتماد عمومی نیاز دارد.

 

وی با اشاره به اینکه وحدت نیاز امروز جامعه اسلامی است، اظهار کرد: باید هر چه بیشتر اتحاد و انسجام داخلی در کشور و استان سمنان نسبت به گذشته بیشتر توجه شود و آن را در نظر گرفت.

 

امام جمعه سمنان با اشاره به در پیش رو بودن هفته وحدت، افزود: در جامعه امروزی باید تعالیم  حضرت محمد(ص)  ترویج  و گسترش یابند چرا که پیامبر اعظم منادی وحدت و برادری بودند.

 

شاهچراغی با بیان اینکه وحدت دینی و اسلامی مسلمانان نباید با  هیچ دسیسه و ترفندی از بین برود و بشکند، گفت: وضعیت کنونی کشور برای رؤیایی با توطئه‌های دشمنان اسلام بیش از هر زمان دیگر به وحدت و انسجام مسلمانان نیاز دارد.

 

وی همچنین تصریح کرد: امروز از مسائل موجود و مهم کشور و استان سمنان، وحدت است که باید همواره به  این امر مهم عنایت ویژه ای داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حضور حداکثری مردم بر پای صندوق های رای بیان کرد: مردم همیشه در صحنه ایران همواره نشان داده‌اند که با هوشیار در صحنه‌های مختلف حضور می یابند و باید انتخابات پرشوری برگزار شود.

 

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه اقتدار جمهوری اسلامی به اقتدار حضور مردم پای صندوق های رای است، گفت: حضور مردم پای صندوق رای در انتخابات آتی بسیار مهم است.

 

وی با بیان اینکه واقعه نهم دی روز تاریخی و ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: حماسه نهم دی، روز بصیرت و پیمان ملت با ولایت بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خاتمه خاطرنشان کرد: مردمی که در این روز در جبهه دشمن بودند، هدفشان درگیری با رهبری و ولایت و براندازی نظام بود که با مبارزه و حماسه ملت ایران بی نتیجه ماند.

 

 

حصر خانگی و عدم محاکمه سران فتنه، بزرگ‌ترین ارفاق نظام به آن‌ها است/فتنه بزرگ‌تری در پیش داریم/ عده‌ای در داخل نقش نفر اول را در فتنه‌انگیزی بازی می‌کنند

 

امام جمعه قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که در آن حضرت عیسی (ع) آمدن خاتم پیامبر (ص) را بشارت می‌دهد، تصریح کرد: حضرت عیسی (ع) خطاب به بنی‌اسرائیل فرموده است: من فرستاده خدا برای شما هستم و توراتی که پیش از من نازل شده را تصدیق می‌کنم و قبول دارم و بشارت می‌دهم رسولی بعد از من می‌آید و اسم او احمد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امروز در برخی از نقاط و کشورهای جهان، اسلام امریکایی با رنگ‌های مختلف بروز و ظهور پیدا کرده، و این مهم در خصوص دین مسیحیت نیز صدق می‌کند و در برخی از کشورها، مسیحیت امریکایی ترویج پیدا کرده است.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: اسلام امریکایی مانند اسلام عربستانی، سلفی و تکفیری و رفاه‌طلبی است و این‌ها با هر شکلی در هر نقطه از جهان بروز کند، امریکایی است و خود امریکایی‌ها مروج چنین اسلامی است.

وی تأکید کرد: امروز مسیحیت نیز دچار این گرفتاری‌ها شده است و لذا برخی از مسیحیان را می‌گوییم مسیحیان صهیونیست؛ اما بسیاری از مسیحیان زمینه قبول و پذیرش اسلام را دارند و لذا قرآن، اسلام و خدای متعال بین مسیحیان و یهودیان تفاوت قائل شده است.

آیت‌الله عابدینی به تفاوت میان مسیحیان و یهودیان از نگاه قرآن اشاره کرد و افزود: خشن‌ترین و بدترین دشمنان مؤمنان، یهودیان و مشرکان هستند. خیلی‌ها ممکن است یهودی نباشند اما در راستای اهداف صهیونیست‌ها حرکت می‌کنند.

گرایش مسیحیان به اسلام

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که امروز مسیحیان با سرعت به اسلام روی می‌آورند و جامعه‌شناسان آینده اروپا و امریکا را آینده اسلام پیش‌بینی می‌کنند، اضافه کرد: ما باید تفاوت قائل باشیم بین یهودیان صهیونیست و مشرکان و مسیحیانی که زمینه‌های پذیرش اسلام را دارند و این آموزه قرآن کریم است.

وی با بیان این‌که ما همواره از مسیحیان دعوت می‌کنیم که خودشان بیایند قرآن را مطالعه کنند، گفت: اگر مسیحیان می‌خواهند حضرت مسیح (ع) را بشناسند در هیچ جای دنیا کتابی به اعتبار قرآن نداریم که آن حضرت را معرفی کرده باشد.

وی ادامه داد: قرآن اسرار و مطالب بسیاری را در خصوص حضرت عیسی (ع) و حضرت مریم (ع) بیان فرموده و در این خصوص روایات بسیاری هم از پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) وجود دارد و مطالعه آن‌ها موجب ارتقای معرفت آن‌ها می‌شود.

ولادت حضرت رسول (ص) و هفته وحدت

امام‌جمعه قزوین با تبریک میلاد پیامبر (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت اظهار کرد: خداوند در قرآن خطاب به پیغمبر (ص) فرموده من به تو شرح صدر عطا کرده‌ام و قرآن، امیرالمؤمنین (ع)، فاطمه الزهرا (س) و ائمه اطهار (ع) مصداق بارز شرح صدر هستند و ما هم اگر می‌خواهیم صاحب شرح صدر شویم باید در زندگی قرآنی و اهل‌بیتی باشیم.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مسیحیان را به مطالعه قرآن دعوت می‌کنیم، از برادران اهل‌سنت، مخصوصاً روحانیون، دانشمندان، دانشجویان و فرهیختگانشان دعوت می‌کنیم تا آثار اهل بیت (ع) را مطالعه کنند و اگر در گذشته این کار را انجام داده‌اند امروز آن را بیشتر انجام دهند.

وی گفت: یقین داریم اگر برادران اهل سنت به بیانات امامان معصوم (ع) توجه کنند، در روحیاتشان بسیار مؤثر خواهد بود و این بسته معنوی، عرفانی، علمی، اخلاقی و قرآنی اهل بیت (ع) را به برادران اهل سنت پیشنهاد می‌کنیم.

هزینه هایی که برای آگاهی و بصیرت افزایی در ماجرای فتنه بنی صدر به کشور تحمیل شد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به حماسه 9 دی اشاره و تصریح کرد: در برهه‌ای از انقلاب دیدیم که فتنه، نفاق و لیبرالیسم بنی‌صدری که هر دو هم امریکایی بود، دست به دست هم دادند و فتنه‌انگیزی کردند. بنی‌صدر یقین داشت آن راهی که می‌رود امام (ره)، بهشتی، مطهری، حوزه علمیه قم و مراجع را از سر راهش بر می‌دارد.

وی ادامه داد: بنی‌صدر با منافقین دست به کارهایی زد، تا جایی که در سراسر کشور قائله شد و خیلی‌ها راهشان را گم کردند؛ اما آن‌هایی که بصیرت داشتند به خوبی متوجه خیانت‌های بنی‌صدر بودند. مردمی که متوجه نبودند هزینه‌هایی مانند شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، شهادت شهید رجایی و باهنر را دادند و این بیداری در تشییع پیکر شهید بهشتی، رجایی و باهنر به نمایش درآمد.

امواج خروشان جمعیت 9 دی، فتنه 88 را خاموش کرد

امام‌جمعه قزوین به فتنه 88 هم اشاره و افزود: در فتنه 88 عده‌ای راهشان را گم کردند؛ اما به واسطه ایمان و صداقت خیلی‌ها از مسیر اشتباه برگشتند و در میان امواج خروشان جمعیت 9 دی قرار گرفتند. حضور مردم به این معنا بود که خدای ما را ببخش اگر لغزش و کوتاهی کردیم.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که از این دو واقعه مهم باید درس بگیریم، بیان کرد: امروز ما در آستانه فتنه بزرگ‌تری هستیم. صبر نکنیم دوباره فاجعه‌ای آفریده شود و قبل از این‌که اتفاق ناگواری بیفتد بفهمیم که سَرِ سران فتنه در حال فتنه‌گری هستند که امریکا سر سران فتنه است و در داخل هم عده‌ای نقش نفر اول را در فتنه‌انگیزی بازی می‌کنند و این‌ها را باید الان بشناسیم.

حصر خانگی و عدم محاکمه سران فتنه، بزرگ‌ترین ارفاق نظام به آن‌ها است

وی با بیان این که بعضی‌ها آن‌هایی که در حصر هستند را می‌گویند چرا این‌ها را رها نمی‌کنند؟، اظهار کرد: اگر آن‌ها را رها کنند مردم نمی‌گذارند آن‌ها در خیابان‌ها به راحتی بگردند، هر غلطی دلشان خواست انجام دهند و سپس بیایند در میان مردم زندگی کنند و این‌ها امنیتشان این است که در حصر باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که عده‌ای می‌گویند چرا آن‌هایی که در حصر هستند محاکمه نمی‌شوند؟، افزود: ما هم از دستگاه قضایی می‌خواهیم آن‌ها را محاکمه کند اما حصر خانگی سران فتنه ارفاقی از سوی نظام جمهوری اسلامی به آن‌ها است؛ البته مردم از سر تقصیرات سران فتنه نمی‌گذرند،

سران فتنه مفسد فی الارض هستند و حکمشان روشن است

امام‌جمعه قزوین تشریح کرد: اگر قرار بر محاکمه این‌ها باشد آن‌ها مفسد فی الارض خواهند بود و حکمشان خیلی روشن است. به هر حال ما الان باید آگاهی و بیداری داشته باشیم تا مجدداً خسارتی نبینیم و درست این مرحله را بگذرانیم.

وی با تأکید بر این که امریکا در تلاش است قهرمان‌سازی کند، بیان کرد: امریکا در حال فراهم کردن زمینه است و به صورت غیر مستقیم بودجه در اختیار فتنه‌گران قرار می‌دهد تا کارهای آن‌ها پیش برود.

مسئولان در مقابل غلط های امریکایی ها مسامحه نکنند

آیت‌الله عابدینی گفت: متأسفانه گاهی هر غلطی که امریکایی‌ها انجام می‌دهند، مسئولان با مسامحه از کنارش می‌گذرند. اخیراً 226 نماینده دموکرات و جمهوری‌خواه امریکا نامه‌ای را امضا کرده‌اند و نزدیک به دو میلیارد دلار از ثروت‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران را به امریکایی‌هایی که در کشورهای مختلف کشته شده‌اند، قرار دهند.

وی در این خصوص ادامه داد: امریکایی‌ها با این کار نه تنها اموال ما را مصادره می‌کنند، بلکه به ما تهمت هم می‌زنند و دولتمردان ما باید موضع محکمی در مقابل آن‌ها اتخاذ کنند و اگر آن‌ها را کدخدا هم می‌دانند نباید در مقابلشان مسامحه کنیم.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرار بود اگر آن‌ها تخلف کردند، آن‌هایی که به امریکایی‌ها اعتماد داشتند بفهمند که امریکا قابل اعتماد نیست و مبادا خسارت‌های بزرگ‌تر بر ما وارد شود و بعد از آن بفهمیم و احساس ندامت کنیم.

 

سکوت مرگبار مجامع جهانی به کشتار مسلمانان ازکینه آنها به اسلام ناب محمدی(ص) است

 

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک با اشاره به سکوت مرگبار سازمانهای حقوق بشری و مجامع بین المللی در مواجهه با کشتار مسلمانان جهان بر ضرورت حفظ وحدت میان مسلمانان تاکید کرد و گفت:این فجایع تنها با هدف مبارزه و نبرد با اسلام ناب محمدی (ص) صورت می گیرد و نظر آنها مقابله با شیعه و سنی یا فارس و عرب نیست.

 

 

دری نجف آبادی اظهار کرد:در این زمان حفظ وحدت بین مذاهب و قومیت های جهان اسلام به ویژه وحدت بین شیعه و سنی و فارس و عرب ضروری است چرا که گروههای تکفیری و مروجان و حامیان تشیع لندنی به واسطه طراحان اسلام آمریکایی و حمایت آنها در تلاش برای مقابله با اسلام ناب محمدی(ص)هستند.

 

وی گفت:در این شرایط باید هوشیار باشیم تا دشمنان با برخی اقدامات ما بهانه پیدا نکنند و از برگزاری برخی مراسم هایی که شائبه تفرقه افکنی دارند سوء استفاده نکرده و برای رسیدن به اهداف شوم خود از آن بهره برداری نکنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ثبت نام ۸۰۰ نفر در کشور برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود:در حوزه انتخابیه استان مرکزی ۱۵ کاندیدا ثبت نام کرده اند.

 

 

دری نجف آبادی ادامه داد:شرایط کشور، منطقه و جهان اسلام بسیار حساس است بزرگترین افتخار ما این است که هرساله ملت ما آگاهانه در انتخابات حضور پیدا کرده و آرای خود را به صندوق می ریزند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات در کشورمان نمونه مردم سالاری دینی و ازبرکات جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران مقتدر ترین نظام مردمی است و همه ساله مردم با حضور خود در صحنه های مختلف خصوصا انتخابات با آرمانهای انقلاب و امام (ره) و مقام معظم رهبری بیعت کرده و حماسه های ماندگار رقم زده و چشم دشمنان را کور و امید دوستان را تقویت می کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه ایران با داشتن نظام جمهوری اسلامی ،سرزمین اهل بیت و ولایت است و مردم سالاری دینی به عینه در آن وجود دارد گفت:برخی کشورها با ادعای اسلامی بودن مانند عربستان قانون اساسی نداشته و تنها یک مجلس مشورتی دارد اما ایران اسلامی با نظام جمهوری و ولایت فقیه توانسته مقتدر و کارآمد باشد.

 

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه بعد از جایگاه رهبری مقدس ترین نهاد مجلس خبرگان است اظهار کرد:این مجلس یادگار غدیر،کربلا و ولایت امیر مومنان حضرت علی (ع) آنجا که پیامبر (ص) دست ایشان را بالا برد و فرمود«االْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی» است.

 

 

وی خاطر نشان کرد:همه باید کمک کنیم تا همدلی و حماسه در هفتم اسفند محقق شود و در این زمان که که مردم آزادانه و آگاهانه نمایندگان خود را انتخاب می کنند دموکراسی حقیقی اتفاق می افتد.

 

 

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی، اظهار داشت: سالروز حماسه مردم قهرمان در برابر فتنه ۸۸، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گرفته که مردم ولایتمدار تبریز یک روز پیش از این حماسه در سال ۸۸، با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان پیشگام خلق این حماسه در کشور شدند.

 

 

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم برای محکوم کردن فتنه گری فتنه گران، افزود: یکی از نتایج این محکومیت فتنه گران در ۹ دی، تقویت پیوند مردم عزیز با انقلاب و نظام اسلامی است.

 

 

حضور پررنگ مردم در ۹ دی برای محکوم کردن فتنه گران بود 

 

 

امام جمعه موقت تبریز، با اشاره به ناکامی توطئه فتنه گران در این حماسه بزرگ، گفت: از برکات این حماسه بزرگ اثبات نقش بی بدیل ولایت و رهبری امام خامنه ای در جامعه بود که ایشان فتنه اصحاب فتنه و توطئه دشمنان را ناکام گذاشتند.

 

 

وی تصریح کرد: اگر ولایت و رهبری در جامعه نبود، این فتنه پیچیده قابل حل نبود و با ارشادات ایشان این قضیه به پایان رسید.

 

 

آیت الله آل هاشم، با اشاره به فرارسیدن ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت؛ خاطرنشان کرد: هفته وحدت به ابتکار امام راحل (ره) برپا شده و اکنون به برکت انقلاب و خون شهدا، برادران شیعه و سنی در کنار هم با وحدت کامل در راه آرمان‌های انقلاب قدم بر می‌دارند.

 

 

وی افزود: از مناسبت‌های دیگر این هفته، ولادت حضرت عیسی (ع) و آغاز سال جدید میلادی است که برادران و خواهران مسیحی کشورمان در دوران دفاع مقدس شهدای بیشتری را به انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

 

 

امام جمعه موقت تبریز، با اشاره به فرارسیدن روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، گفت: مسئولین به ویژه مدیران شهرداری بر امر مقاوم سازی و ساخت و ساز ساختمان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند و عموم مردم به مقاوم سازی و ضد زلزله بودن ساختمان‌ها همت بگمارند.

 

 

وی با یادآوری فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله غفاری، افزود: این روحانی مجاهد پس از مجاهدت فراوان بالاخره در سال ۵۳، به دست رژیم سفاک شاهنشاهی به شهادت رسید.

 

 

آیت الله آل هاشم، در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با تاکید بر روزی حلال انسان مسلمان، خاطرنشان کرد: مسئولیت شرعی و حساب و کتاب بر خود انسان است و شخص باید خیرات و احسان و صدقه، خصوصاً در رابطه با زیارت ائمه اطهار (ع) را به جا آورد.

 

 

وی افزود: اموال مردم در دنیا موقتی است و انسان‌ها درقبال صرف این اموال در برابر خداوند مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

 

 

امام جمعه موقت تبریز، با یادآوری مثال قارون در قرآن کریم، وی را نمونه ای از افرادی دانست که با طغیان در برابر پروردگار اموالش از بین رفت، اظهار داشت: برخی از مسلمانان با مال حلال خود توشه و ذخیره ای برای آخرت خود می‌فرستند، اما برخی دیگر با دست خالی در روز قیامت به پیشگاه الهی خواهند رفت.

 

 

وی گفت: ثروت برای برخی افراد نعمت و برای برخی نقمت است و خداوند این وعده را داده است که به وسیله‌های مختلف از جمله اموال و دارایی انسال را آزمایش می‌کند.

 

 فتنه ۸۸ یک فتنه براندازی بود نه اعتراض خیابانی 

 آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به زمان نام نویسی برای حضور کاندیداها در انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی، گفت: در این ایام با ثبت نام برای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی روبرو بودیم و وزارت کشور مجری انتخابات، ثبت نام داوطلبان را در دستور کار داشت که این ایام مقارن شده با نهم دی، روز بصیرت و روز میثاق امت با امام(ره) و با ولایت.

 

وی افزود: مجلس خبرگان از دو جهت دارای ارزش و جایگاه ویژه و استثنایی است بخاطر افرادی که در این مجلس حضور دارند که عمدتا مجتهدان عادل از بلاد اسلامی و حوزه علمیه قم هستند و کار بلند و مسئولیت عظیمی که این مجلس به عهده دارد و آن تشخیص فرد واجد صلاحیت رهبری به جامعه در نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران.

 

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: بخاطر این خصوصیت ها مجلس خبرگان از وزنی برخوردار است که هیچ یک از نهادهای جمهوری اسلامی به پای این نهاد نمی رسد و این نهاد برتری فوق العاده ای نسبت به سایر مجالس و محافل دارد. طبیعی است که شورای نگهبان که از نظر قانونی متولی برگزاری انتخابات صحیح است و نظارت او از نظر قانون، نظارت استصوابی است نسبت به این مجلس حساسیت لازم و قانونی را دنبال کند گرچه همزمانی برگزاری این انتخابات و مجلس شورای اسلامی ممکن است فضایی را بوجود آورد که سایه کمرنگ اختلافات و تفرقه ها و دودستگی ها و دو قطبی سازی جامعه که معمولا در مجلس نمایندگان شورای اسلامی توسط افرادی غلط دنبال می شود بر سر مجلس خبرگان هم بیفتد و مجلس خبرگان هم که دارای قداست خاصی است، تحت تاثیر این فضا دچار مسائل جناحی و سیاسی و گروهی شود. بنابر این از همین جا از تمام اشخاص و جریانهای سیاسی انتظار می رود که قداست مجلس خبرگان را با مسائل جناحی و گروهی آلوده نسازند و این مجلس را با جایگاه بلندی که دارد حفظ کنند و اجازه دهند این مجلس مسئولیت رفیع و فوق العاده ارزشمندی که عهده دار است همواره در مواقع مقتضی و لازم به نحو صحیح دنبال کند و پی بگیرد.

 

آیت الله ایمانی با اشاره به فرارسیدن ۹ دی تصریح کرد: فتنه ۸۸ یک فتنه بر اندازی بود یک اعتراض خیابانی نبود که بگوییم حادثه و اعتراضی بود و تمام شد. فتنه ای بود که اگر ۹ دی به دنبال آن نبود مطمئنا نظام را و به دنبال آن انقلاب را یا نابود یا منحرف ساخته بود.

 

امام جمعه شیراز ادامه داد: بنابراین فتنه ۸۸ خط قرمز است برای کسانی که می گویند ما به قانون اساسی باور داریم و به نظام ولایی معتقدیم. ما این فتنه را براندازی می دانیم چون شعارهای آن روز یادمان است مردم ما هم فراموش نکرده اند.

 

آیت الله ایمانی تاکید کرد: با توجه به این قضیه انتظار است این خط قرمز به طور کامل رعایت شود و حفظ گردد یعنی افراد اعلام کنند موضعشان مقابل فتنه چیست و بر اساس همین حرکت باید تنظیم شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: طبعا جامعه به حضور حداکثری در انتخابات نیازمند است و هم به انتخاب اصلح که هر دو در کنار هم می تواند انتخابی صحیح و پایدار و اثرگذار در جامعه به دنبال داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت مسیح، گفت: ای کاش دولتمردان مسیحی جهان در ایام میلاد عیسی بن مریم هم که شده است از این همه ظلم و جنایت و آدمکشی در گوشه و کنار جهان دست می کشیدند و بشر را به حال خود رها می ساختند.

 

وی تصریح کرد: ما امروز شاهدیم که پیروان عیسی بن مسیح که خود را به غلط پیروان او می دانند چه جنایاتی در گوشه و کنار جهان آفریده اند ومی آفرینند، همه جا جنگ، آتش، فقر و گرفتاری بخاطر اینکه آنان بتوانند چند صباحی بیشتر در ناز، نعمت و شهوت غوطه ور شوند و ایده های غلط خود را به جهانیان دیکته کنند.

 

امام جمعه شیراز افزود: ای کاش یکبار هم ناقوس ها برای نجات ملتها به صدا در می آمدند، برای نجات سیاهان و آزادی انسانهای دربند در قاره آفریقا و آسیا و حتی اروپا و آمریکا.

 

 

وحدت شیعه و سنی مهم‌ترین ابزار ایستادگی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام است

 

 

ماموستا "عبدالرحمن خدایی" امام جمعه سنندج ظهر امروز جمعه 4 دیماه در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته وحدت، گفت: پیام حضرت محمد (ص) و دین اشان، صلح، دوستی و انسانیت است.

 

 

 

وی با اشاره به نامگذاری هفته جاری به نام "هفته وحدت، اظهار کرد: هفته وحدت بهترین فرصت برای همدلی بیشتر در جامعه است که با نگاه تیزبینانه امام راحل حرکت تعیین شد و موجب محکم‌تر شدن پایه‌های وحدت و برادری در بین مسلمانان در این کشور شده است.

 

 

 

امام جمعه سنندج افزود: پیامبر خدا(ص) وحدت را تنها راه نجات امت اسلام از گزند دشمنان می‌دانستند و مهم‌ترین هدف از بعثت خود را به کمال رساندن مکارم اخلاق انسان‌ها عنوان کردند و به همین دلیل لازم است که همه ما در این مسیر حرکت کنیم.

 

 

 

ماموستا خدایی حضرت محمد (ص) را سردار و سرور انبیا و اولیا و اشرف مخلوقات عالم دانست و اظهار کرد: آن حضرت با ولادت با سعادت خود جهان را از تیرگی و ظلمت رهایی بخشید و جهانی را شاد و مسرور کرد.

 

 

 

نماینده مردم کُردستان در مجلس خبرگان رهبری وحدت شیعه و سنی را مهم‌ترین ابزار برای ایستادگی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام دانست و اظهار کرد: اتحاد بین شیعه و سنی رمز شکست دشمنان اسلام است و همه وظیفه داریم که برای رسیدن به وحدت وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) اظهار کرد: حضرت عیسی پیامبر صلح و آشتی بود ولی متاسفانه برخی از افرادی که خود را پیرو این پیامبر می‌دانند در مسیری خلاف دستورات این پیامبر حرکت می‌کنند.

 

 

 

ماموستا خدایی با اشاره به ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برگزاری انتخابات در کشور ما از اهمیت زیادی برخوردار است و انتظار می رود که این انتخابات نیز با حضور پرشور مردم به حماسه ای دیگر تبدیل شود.

 

حماسه ۹ دی باید تا همیشه تاریخ جاودانه بماند/لزوم حفظ وحدت

 

 آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه این هفته در کرمانشاه با تبریک هفته وحدت و فرارسیدن میلاد نبی خاتم(ص) اظهار داشت: تمام مسلمانان به اتحاد و همدلی دعوت شدند و باید رشته وحدت روز به روز در میان مسلمانان محکم‌تر شود.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه  با بیان اینکه کلمه «وحدت» ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(ره)است، گفت: به لطف الهی روز به روز شاهد قوت گرفتن وحدت مسلمین هستیم و در سال‌های اخیر نیز هم افزایی مطلوبی میان برادران اهل تسنن و شیعه در کشور مشاهده شده است.

 

 

 

آیت‌الله علما  برگزاری نشست‌های مشترک میان شیعه و اهل تسنن  در جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی را نشان از وحدت حاکم در این کشورها دانست و گفت: وحدت مسلمانان از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

 

 

 

خطیب جمعه کرمانشاه به جمعیت بالغ بر ۱ و نیم میلیاردی مسلمانان با ثروت و اندوخته‌های فروان در جهان اشاره کرد و گفت: امروز دنیای اسلام بیدار شده و عمق اهمیت مسئله وحدت را بیش از پیش مورد توجه قرار دادند.

 

 

 

آیت الله علما خواستار رفع بعضی اختلافات فکری و کلامی مسلمانان در محافل علمی و... شد و بیان کرد: حفظ وحدت، برادری و رفاقت شیعه و سنی در کشور از اوجب واجبات است که خوشبخاتنه این وحدت در استان کرمانشاه وجود دارد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه وحدت و همدلی و برادری را نیاز امروز مسلمانان جهان در برابر توطئه‌های شوم استکبار دانست و گفت: دشمنان ما بیکار ننشسته‌اند و برای بر هم زدم وحدت مسلمان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

 

 

 

نباید به دشمن اعتماد کرد

 

 

 

خطیب جمعه کرمانشاه به مناسبت‌های ملی پیشرو اشاره و عنوان کرد: ۹ دی روز بصیرت و آگاهی و ادای تکلیف مردم است و باید این روز تا همیشه در تاریخ ماندگار و جاودانه بماند.

 

 

 

وی اقدام کینه توزانه آمریکا در بلوکه کردن ۱ و نیم میلیاد دلار از پول ایران به بهانه مسئله لانه جاسوسی را نمونه‌ای از فتنه‌های آمریکا برشمرد و گفت: باید بیش از پیش مراقبت توطئه دشمن باشیم و به او اعتماد نکنیم چرا که اقدام کینه توزانه آمریکا بعد از امضای برجام نیز مشاهده شد.

 

 

 

وی اما به سالروز تشکیل نهضت سوادآموری به فرمان امام خمینی(ره) در ۷ دی اشاره کرد و تشکیل این سازمان را از اقدامات موفق و مفید بعد از پیروی انقلاب نام برد و گفت: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای ریشه کن کردن بی‌سوادی می‌توانیم بویم تقریبا می‌توان گفت که دیگر بی‌سواد نداریم.

 

 

 

خطیب جمعه این هفته کرمانشاه اما در خصوص انتخابات‌های پیشرو در کشور گفت: متولیان امر مراقب باشند تا در عرصه انتخابات ملاک و معیارهای مد نظر امام(ره) و مقام معظم رهبری اجرایی شود تا جمهوری اسلامی ایران همچون سال‌های پیش در عرصه انتخابات نماد اقتدار در جهان باشد.

 

 

 

آیت الله علما  با تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) به مسیحیان گفت: اروپا و آمریکا تنها مدعی پیروی از حضرت مسیح(ع) هستند و بد نیست که آنها از دستورات مسیح(ع) اطاعت کنند چرا که امروز مدعیان پیروی از مسیح(ع) مردم بی‌گناه را در دنیا  به خاک و خون می‌کشانند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه افزود: امروز سردمداران پیروی از مسیح(ع) مسلمانان و افراد بی‌گناه را در عراق، سوریه، یمن، آفریقا و... به خاک و خون می‌کشند و جای سوال دارد که آیا حضرت عیسی از این جنایات راضی است؟

 

 

 

امام جمعه کرمانشاه خطاب به دشمنان اسلام گفت: اگر روزی به مقدسات ما توهین شود، ملت ایران برای حفظ مقدساتشان از همه هستی خود وجان ومالشان می‌گذرند و جواب کوبنده‌ای به دشمن خواهند داد.

 

 

 

آیت الله علما در پایان سالروز واگذاری امر صیانت از فرودگاه‌های کشور به سپاه پادسداران را یادآور شد و افزود: از تلاش و زحمات سپاه پاسدارن در حفظ و صیانت از فرودگاه‌ها قدردانی می‌کنم.

 

 

ضرورت تبیین ابعاد 9 دی؛ بصیرت و آگاهی ملت ایران همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

 

 آیت الله خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه مردم 9 دی یک رویداد عظیمی را در تاریخ برای دشمنان اسلام نشان دادند٬ اظهار کرد: حماسه سرنوشت ساز 9 دی به دشمنان پاسداری از ارزش‌های دینی٬ آگاهی و هوشیاری ملت اسلامی که توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد همت مردم را در دفاع از انقلاب اسلامی را نشان داد.

 

وی بر تبیین اهمیت 9 دی اشاره کرد و افزود: 9 دی یک جوشش اعتقادی و بصیرتی مردم زنجان را نشان داد.

 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه از بهانه‌های مختلف برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان روی‌گردان نمی‌شود، گفت: فتنه 88 نیز نمونه بارزی از تفرقه‌افکنی دشمن بود که ملت مسلمان و همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران با بصیرت و با هدایت ولی‌امر مسلمین در برابر توطئه دشمن ایستادند و حماسه 9 دی را خلق کردند.

 

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری دشمنان امید بسته بودند بلکه بتوانند نسل دوم و سوم انقلاب را روی گردان کنند که نتوانستند این نسل را از انقلاب روی گردان کنند 9 دی را همین جوانان به راه انداخته و آن حماسه عظیم را به وجود آوردند٬ افزود: مردم ایران سیلی محکمی بر صورت کسانی که زدند که می‎خواستند مسیر انقلاب را با ایجاد فتنه منحرف کنند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به سال‌روز 7 دی‌ماه، خاطرنشان کرد: این روز علاوه بر سال‌روز شهادت عالم مبارز، آیت‌الله شهید حاج شیخ حسن غفاری در سال 53 و زیر شکنجه رژیم طاغوت به جرم دفاع از مواضع امام خمینی (ره) و مخالفت با رژیم طاغوت بود، در سال 58 نیز با درایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این روز شاهد تشکیل نهضت سواداموزی بودیم.

 

وی با به سالروز نهضت سواد آموزی ابراز کرد: این روز توسط امام راحل نامگذاری شده و در طول تاریخ انقلاب اسلامی در این راستا در کشورمان اقدامات خوبی انجام شده و امروز هم این کار در جامعه ادامه دارد.

 

امام جمعه زنجان افزود: اقدامات خوبی توسط نهضت سوادآموزی در راستای باسوادی صورت گرفته است و باید توجه داشت وجود حتی یک بی‌سواد در شأن جامعه اسلامی نیست و عموم مردم باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

 

ضرورت تبیین ابعاد 9 دی؛ بصیرت و آگاهی ملت ایران همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

 

آیت الله خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه مردم 9 دی یک رویداد عظیمی را در تاریخ برای دشمنان اسلام نشان دادند٬ اظهار کرد: حماسه سرنوشت ساز 9 دی به دشمنان پاسداری از ارزش‌های دینی٬ آگاهی و هوشیاری ملت اسلامی که توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد همت مردم را در دفاع از انقلاب اسلامی را نشان داد.

 

وی بر تبیین اهمیت 9 دی اشاره کرد و افزود: 9 دی یک جوشش اعتقادی و بصیرتی مردم زنجان را نشان داد.

 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه از بهانه‌های مختلف برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان روی‌گردان نمی‌شود، گفت: فتنه 88 نیز نمونه بارزی از تفرقه‌افکنی دشمن بود که ملت مسلمان و همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران با بصیرت و با هدایت ولی‌امر مسلمین در برابر توطئه دشمن ایستادند و حماسه 9 دی را خلق کردند.

 

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری دشمنان امید بسته بودند بلکه بتوانند نسل دوم و سوم انقلاب را روی گردان کنند که نتوانستند این نسل را از انقلاب روی گردان کنند 9 دی را همین جوانان به راه انداخته و آن حماسه عظیم را به وجود آوردند٬ افزود: مردم ایران سیلی محکمی بر صورت کسانی که زدند که می‎خواستند مسیر انقلاب را با ایجاد فتنه منحرف کنند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به سال‌روز 7 دی‌ماه، خاطرنشان کرد: این روز علاوه بر سال‌روز شهادت عالم مبارز، آیت‌الله شهید حاج شیخ حسن غفاری در سال 53 و زیر شکنجه رژیم طاغوت به جرم دفاع از مواضع امام خمینی (ره) و مخالفت با رژیم طاغوت بود، در سال 58 نیز با درایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این روز شاهد تشکیل نهضت سواداموزی بودیم.

 

وی با به سالروز نهضت سواد آموزی ابراز کرد: این روز توسط امام راحل نامگذاری شده و در طول تاریخ انقلاب اسلامی در این راستا در کشورمان اقدامات خوبی انجام شده و امروز هم این کار در جامعه ادامه دارد.

 

امام جمعه زنجان افزود: اقدامات خوبی توسط نهضت سوادآموزی در راستای باسوادی صورت گرفته است و باید توجه داشت وجود حتی یک بی‌سواد در شأن جامعه اسلامی نیست و عموم مردم باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

دشمن تنها راه نفوذ خود را انتخابات خبرگان می داند/ بصیرت و میثاق‌ امت با ولایت خنثی کننده همه فتنه‌ها است

 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد، در خطبه های امروز نماز جمعه شهرکرد با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت این دو انتخابات به ویژه انتخابات خبرگان رهبری به مراتب بیشتر و مهم‌تر از انتخابات های دوران گذشته است.

 

نکونام با اشاره به اینکه دشمن بهترین راه نفوذ خود را انتخابات پیش رو می داند؛ گفت: امروزه دشمنان بیش از گذشته به مسئله نفوذ در داخل کشور فکر می‌کنند و بهترین و تنها راه نفوذ خود به داخل کشور را انتخابات‌های پیش رو می‌داند، چرا که بسیاری از راه‌ها را برای تحقق این هدف خودشان بسته می‌بینند.

 

امام‌جمعه شهرکرد تصریح‌کرد: هدف دشمن از نفوذ به داخل کشور استحاله نظام است و نام انقلاب و جمهوری اسلامی ایران یک روحانی، می خواهد در راس امور باشد اما در حقیقت خودشان کشور را اداره کنند و خواسته های خودشان را بر نظام تحمیل کرده و انقلاب هم هیچ حرفی و توانی در برابر آن‌ها نداشته باشد.

 

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه دشمن می‌کوشد افراد متمایل و همسو با خودش را به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بفرستد گفت: آن ها می خواهند بتواند به واسطه‌ی نیروهای نفوذی خود اهداف و نفوذی را که به دنبال آن هستند را عملی کند.

 

نکونام با تاکید بر اینکه  اصل رأی حق الله و حق الناس است افزود: رأی ما باید بر اساس شاخص ها باشد بنابراین نباید رأی ما بر اساس منافع شخصی و گروهی خودمان باشد اگر این چنین بود قطعا این رای بر اساس تکلیف و وظیفه نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر در انتخابات منافع ماهم قربانی شود اهمیتی ندارد؛ تصریح کرد: این دو مجلس نقش آفرینان اساسی و کلیدی در درون نظام بوده و باید انسان‌های توانمند، کاردان، ایستاده، مقاوم در برابر توطئه‌های دشمن و تلاش‌گر برای حاکم کردن ارزش‌ها در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راه پیدا کنند که اگر در این راه، منافع ما هم قربانی بشود اهمیتی ندارد.

 

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: اگر بخواهیم بخاطر کارهایی که یک فرد و یا مسئولی در گذشته برای ما انجام داده، به او رأی بدهیم کار نازیبایی است و حق رأی را نیز ادا نکردیم؛ چرا که هر مسئول و یا نماینده‌ای وظیفه دارد در دوران مسئولیت خود کار کند و این ملاک و معیار صحیحی برای انتخاب نیست.

 

نکونام تاکیدکرد: نماینده مجلس خبرگان رهبری از ستون اصلی خیمه انقلاب صیانت می کند؛ ما نیز نماینده مجلس خبرگان انتخاب می کنیم تا وظیفه خودش را درست انجام بدهد.

 

وی افزود: معیار برای انتخاب افراد در این عرصه باید آن باشد که بتوانند وظیفه خودشان را در مجلس خبرگان رهبری به درستی ایفا کند.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه به نهم دی ماه روز میثاق امت با ولایت اشاره کرد و تاکید کرد: نهم دی ماه یکی از روزهای مهم و به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی است که بصیرت و میثاق امت با ولایت را به همه نشان داد.

 

 نکونام بابیان اینکه فتنه ۸۸ نَه اولین فتنه دشمن بوده و نَه آخرین آن خواهد بود؛ تصریح کرد: فتنه‌گران هیچ گاه دست از دشمنی و فتنه‌افکنی خود علیه انقلاب اسلامی بر نخواهند داشت؛ در طول تاریخ انقلاب، مشابه این فتنه‌ها با شدت و ضعف‌های فراوان بوده، هست و خواهد بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان بصیرت و میثاق‌ امت با ولایت را دو عامل اصلی خنثی کننده همه فتنه‌های دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: هر جا بصیرت، شناخت دوست و دشمن، وحدت و انسجام درونی و ایستادگی در زیر پرچم ولایت وجود داشته باشد، همه فتنه‌ها به آسانی خنثی خواهد شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به پنجم دی‌ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی گفت: این روز به یاد ما می آورد که باید در کارهای ساخت‌ و ساز و تولیدات استحکام وجود داشته و این یک وظیفه دینی و نه اقتصادی و عمرانی است

 

امام جمعه شهرکرد به ۱۷ ربیع‌الاول اشاره و این روز میلاد حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) و رئیس مذهب شیعه امام جعفرصادق است فرا رسیدن این روز را به نمازگزاران و هم‌استانی‌ها تبریک گفت.

دست جنایات اسراییل و سعودی های وهابی در حوادث نیجریه آشکار است

سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، امانتداری، خویشتنداری، همسایه داری، دوری از گناهان و راستگویی را نشانه های تقوا شمرد.

 

شاهچراغی با اشاره به روایتی از پیامبر، بهترین مردم را نافع ترین آن عنوان کرده و افزود هر کسی که بیشترین سود و نفع را به مردم برساند، بهترین آنهاست.

 

وی گفت: عمر طولانی اگر توام با عمل صالح و خیر رسانی برای مردم باشد، عمر با ارزشی خواهد بود و در غیر اینصورت چیزی جز چراگاه شیطان نیست.

 

امام جمعه شهرری با توجه به نزدیک شدن به سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع)، بیان کرد: در میان امامان ما شیعیان، امام عسگری جهادی ترین کار را انجام داده و در شرایط بسیار سخت و خفقان، زمینه غیبت حضرت ولی عصر را فراهم کرد.

 

شاهچراغی در خطبه های دوم نماز جمعه حادثه دلخراش نیجریه  را یکی از مصیبت های بزرگ جهان دانسته و اضافه کرد: در ایام اربعین، صدها شیعه به قتل رسیده و در گورهای دسته جمعی دفن شدند که ارتش نیجریه در گذشته نیز چنین جنایاتی مرتکب شده بود.

 

وی تصریح کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی در پاریس در محضر امام خمینی(ره) به مذهب شیعه گرویده بود که در روز قدس سال گذشته سه تن از پسرانش و اخیرا هم همسر و دو تن از فرزندانش را به شهادت رساندند.

 

شاهچراغی اضافه کرد: جنایتکاران خطرناکی مثل بوکوحرام که به مراتب جانی تر از داعش است در آفریقا و نیجریه دست به این اعمال وحشیانه زده اند و آنچه که مسلم است دست اسراییل، عربستان سعودی و وهابیت را در این کار می بینیم.

 

امام جمعه شهرری گفت: پادشاه فاسد و ذلیل سعودی در گفتگوی تلفنی با رییس جمهور نیجریه این کشتار را تایید و حمایت می کند و متاسفانه کشورهای اسلامی سکوت اختیار کرده اند.

 

شاهچراغی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، به پرونده PMD اشاره کرده و افزود: قطعنامه های زیادی برعلیه ایران صادر کرده و دروغ و تهمت هایی مبنی بر اینکه ایران به دنبال بمب هسته است، تصویب کردند؛ در حالی که کشور ما بر اساس مبانی شرعی به دنبال چنین کاری نبوده است و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و وفاقی که در سران نظام بود به صداقت ایران پی بردند ولی همواره باید مراقب و هوشیار باشیم چرا که دشمن دست از دشمنی برنخواهد داشت.

 

وی در پایان تاکید کرد: این پیروزی حاصل شده، به پاس ایستادگی و همدلی مردم، پیروزی ملت ایران است و کسی حق ندارد افتخار این پیروزی را به نفع خودش مصادره کند، مخصوصا در تبلیغات انتخاباتی از این امر مهم سوء استفاده های شخصی نشود.

 

فتنه‌گران 88 سیلی محکمی در 9 دی خوردند/لغزش خواص در فتنه از سر بی‌بصیرتی بود/ وحدت رمز ماندگاری ایران اسلامی است 

 

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و ولادت پیامبر اعظم(ص) گفت: پیامبر مکرم اسلام  آن انسان کامل، الگوی تمام عیار وحدت برای همه دوران‌ها و ملت ها است.

 

 

 

وی سیره و زندگی پیامبرمکرم اسلام را وحدت دانست و افزود:برخی از آیات قرآن کریم، کتاب رهایی بخش انسان ،در مورد وحدت تأکید کرده است.

 

 

 

قدرت ایران اسلامی برگفته از وحدت است

 

 

 

امام جمعه موقت مرکز استان رمز ماندگاری و قدرت جمهوری اسلامی را وحدت مردم عنوان کرد،ابراز کرد: امروز ملت با اقتدارو پر صلابت ایران اسلامی بیبشتر از گذشته نیازمند وحدت در بین همه گروهها است.

 

 

 

9دی روزی بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است

 

 

 

حسینی صدر در ادامه به مناسبت‌های دی ماه از جمله حماسه بزرگ 9دی اشاره کرد و افزود: بی‌شک یکی از روزهای تاریخی و ماندگار در صفحه تاریخ انقلاب روز ملی بصیرت یا همان روز 9 دی است که رهبر معظم انقلاب آن را انقلاب دوم ملت ایران اسلامی دانستند.

 

 

 

وی تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب از کسانی که در این روز تاریخی با بصیرت ایمانی خودحضور داشتند قدردانی کردند و در بیانات خود از فتنه سخن‌ گفتند.

 

 

 

9دی مبارزه ملت ایران با فتنه گران بود

 

 

 

امام جمعه موقت یاسوج یکی از عنصر های بوجود آورنده حماسه 9دی ماه را مبارزه ملت با ایمان ایران اسلامی در مقابل فتنه گران دانست و افزود: فتنه سال 88 با تدارک دشمن تنها برای براندازی بود و آن‌ها به اصل نظام و براندازی آن فکر می‌کردند.

 

 

 

9دی سیلی محکمی برصورت استکبار و فتنه گران زد

 

 

 

حسینی صدر بیان کرد: مردم ایران اسلامی با حضور میلیونی خود در حماسه 9دی ماه 88سیلی محکمی به صورت فتنه‌گران و اربابان خارجی آن‌ها نواخته شد چرا که فتنه گران قصد داشتند نسل‌های دوم و سوم انقلاب را از انقلاب جدا کنند.

 

 

 

برخی خواص بی بصیرت بودند

 

وی به نقش خواص بی‌بصیرت در فتنه 88 اشاره‌کرد و گفت: در فتنه 88 برخی خواص به خود لرزیدند و در برابر فتنه گران موضع نگرفتند، چرا که بصیرت نداشتند.

 

عده ای در تلاشند حماسه ۹ دی را کمرنگ جلوه دهند و عناصری از هواداران فتنه در استان البرز جولان می دهند

 

امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به ۴ دیماه و ولادت پر خیر و برکت حضرت عیسی مسیح (ع) و تبریک این روز به مسلمانان و مسیحیان گفت: برخی گمان می کنند آن  حضرت حالتی روحانی داشته و همواره در حال دعا بوده است و احساس مسئولیت نمی کرده است اما وی پیامبری بود که در عین حال برای بشریت که آن زمان و دیگر ادوار صلح و مهر و مهربانی و … هدیه آورد برای برقراری عدل و عدالت و مبارزه با ظالمان اقدام کرد و طی عمر ۳۵ ساله خود و از همان سخن گفتن در گهواره برای قیام فعالیت کرد و مبارزه با کژی را از گهواره شروع کرد.

 

آیت الله حسینی همدانی افزود: انبیا (ع) همواره ظلم ستیز و ضد استکبار بودند و اگر امروز انبیا حضور داشتند مدعیان حقوق بشر را که به عالم ستم می کنند، فساد و بی بند و باری را ترویج داده و ثروت های عمومی را در توسعه منکرات و فساد اشاعه می دهند آیا حضرات این موارد را تاکید می کردند و مردمی که این موارد را دیده و خود را پیرو پیامبر و مسیح (ع) می دانند حرفی برای گفتن دارند؟

 

وی اظهار داشت: مهمترین وظیفه امت اسلامی در تمامی ادوار حفظ وحدت است و دستور قران کریم و اهل بیت (ع) است. علی (ع) فرمود: از پراکندگی بپرهیزید و آگاه باشید که هر کسی مردم را به تفرقه دعوت کند او را بکشید هر چند زیر عمامع من باشد. بیداری اسلامی و مسیر حرکت به سمت وحدت استکبار و صهیونیسم جهانی تلاش می کنند وحدت به ثمر نرسد و سعی می کنند هویت اسلام را از بین برده با جنگ های نیابتی و اختلاف میان اهل سنت و تشیع و ساختن  شیعه انگلیسی و اهل سنت آمریکایی به دنبال اهداف شوم خود هستند.

 

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: آنچه که دوای درد امت اسلامی است وحدت بوده و همه باید تلاش کنیم تا جلو سو استفاده های دشمن گرفته شود، باید بصیر و دشمن شناس بوده و برای دفاع از آرمان ها و ارزش های الهی قیام کنیم. انقلاب اسلامی و مراحل آن و حضور بی نظیر مردم ایران در ۹ دی ۸۸ که به حق آن روز ماندگار ایام الله بوده و اوج بیداری مردم بوده و نمونه ای از وحدت در امت اسلامی است.

 

خطیب جمعه کرج همچنین گفت: در فتنه ۸۸ عده ای با ادعای تقلب جمهوری اسلامی را متهم به دروغگویی کردند و افراد ساده لوح و بی بصیرت را به میدان آورده و لطماتی به نظام وارد کردن و تصور کردند که نسل سوم از انقلاب جدا شدند اما همان نسل سومی ها در ۹ در حماسه آفریدند و این روز مانند ۲۲ بهمن همواره زنده است. عده ای در تلاشند آن را کمرنگ جلوه دهند و عناصری از هواداران فتنه در استان البرز جولان می دهند لذا مجلس مختصر در سالن و درگوشی شعار دادن در شان مردم نیست و حضور حماسی مردم استان را برای یادآوری گناه بزرگ فتنه گران خواستاریم چرا ۹ دی علامت نصرت الهی بر ملت ما بود و نباید گذاشت این حماسه به فراموشی سپرده شود.

 

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: مطالبی برای گفتن هست که در موقع لزوم آن را اعلام خواهم کرد و با بیان آن مطالب عده ای حتی در استان البرز نخواهند ماند و این شهر را ترک می کنند، انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در پیش است و در انتخاب باید دقت کرد تا خواب های پریشانی که برای انقلاب دیده اند به وقوع نپیوندد و توجه شود کاندیدای مد نظر خطوط قرمز نظام را رعایت خواهد کرد و نظرش درباره سران فتنه و منحرفین نظام چیست و ولایت پذیر است سپس رای دهیم و اگر این مهم محقق نشود دشمن شاد کن بوده و بی بصیرتی زمینه ساز فتنه دیگری خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: آمریکا دشمن درجه یک ماست و رویکرد آمریکا با نظام اسلامی خصومت بوده و هرگز با صداقت رفتار نکرده و مصداق عدم صداقت مسئله هسته ای است و بر وفق میل رژیم صهیونیستی عمل می کند. ما در حال انجام اقدامات عجولانه اعتماد سازی هستیم و او تحریمی برنداشته و نخستین تحریم پسا برجام توسط ریاست جمهور امریکا برای محدودیت ویزا سنگ اندازی در مسیر اجرای برجام است و این به معنی اختلال در صنعت گردشگری و … است. 

 

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود آمریکا قابل اعتماد نیست در حلیکه وزارت امور خارجه سکوت می کند! تحقیر کردن ملت ما قابل درک نخواهد بود. دولت و دستگاه دیپلماسی کشور به یاوه گویی ها علیه ایران پاسخ دهد و در مقابل نقض برجام ساکت نباشد.

 

خطیب جمعه کرج در خاتمه گفت: آمریکا قصد دارد ایران رشد نکرده تا به ایران آقایی کنند. ریاست جمهور دستور به مراقبت درباره واردات کالا داد و امروز از ۱۵۱ کشور واردات سنگ پا . … داریم، چرا مواد خام برای دستگاه های تولید وارد نمی شود و زمینه اشتغال را فراهم کرد.  جنس بنجل وارد کردن و صنعت داخلی را از کار انداختن خیانت به کشور است و دولت به اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی بپردازد و سلامت مردم را سیاسی نکند و بدانیم تا زمانیکه تغییر ماهیت آمریکا واقع نشود دشمن درجه یک ماست.

 

 

باید از وحدت بین مسلمانان مراقبت کرد/ راه اندازی شبکه های ماهواره ای برای ایجاد تفرقه بین قومیت های مذهبی و نژادی است

 

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهل سنت روستای نوغاب از توابع شهرستان درمیان با تبریک فرارسیدن ایام ولادت حضرت محمد رسول الله(ص) و آغاز هفته وحد اظهارداشت: مساله وحدت در بین مسلمان بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به آغاز هفته وحدت و تدبیر امام خمینی(ره) اظهارداشت:وظیفه همه ما مراقبت و حذف وحدت و همچنین هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قبل از وجود پیامبررحمت و مهربانی جامعه عرب و بقیه مناطق دنیا در جاهلیت به سر می بردند، گفت: غارت‌گری، بت پرستی، دوری از اخلاق، ظلم به دیگران، تفرقه و دوری از علم و دانش تنها بخشی از جاهلیت قبل از پیامبر اسلام(ص) است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه رسول اکرم(ص) در آن دوران انقلابی در جامعه عقب افتاده عرب ایجاد کرد، اظهارداشت: با آمدن حضرت محمدرسول الله(ص) خداپرستی، اخلاق‌مداری، رعایت حقوق، علم و دانش و ایثارگری شکل گرفته است.

 

 

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت یادآور شد: اگر به آموزه های پیامبراسلام(ص) عمل کنیم، هیچ‌گاه اسرائیل و سردمداران استکبارجهانی جرأت ظلم بر بیش از 1.5 میلیارد مسلمان را نخواهند داشت.

 

 

 

وی تأکید کرد: علت مقابله آمریکا، اسرائیل و انگلیس با مسلمانان، گسترش موج اسلام‌خواهی در دنیا است.

 

 

 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه امروز نقطه مقابل اسلام ناب محمدی(ص) اسرائیل، انگلیس و آمریکا قرار دارد، گفت: اسرائیل اصلا علاقه ندارد که در منطقه کشوری اسلامی با قدرت شکل بگیرد.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خطر شبکه های ماهواره ای اشاره کرد و بیان داشت: انگلیس با راه اندازی شبکه های ماهواره ای بدنبال ایجاد اختلافات مذهبی، قومی و نژادی در بین ملت های مسلمان است.

 

 

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز غرب در با غارت‌گری، کشتار مردم و تفرقه اندازی در جاهلیت بسر می‌برد.

 

 

 

حجت الاسلام عبادی نسخه نجات بخش بشریت را اسلام ناب محمدی(ص) عنوان کرد و اظهارداشت: اگر در مسیر و مکتب رسول الله(ص) گام برداریم، یقینا عنایت خداوند متعال شامل حال ما می شود.

 

حماسه 9 دی نتیجه بصیرت و ولایتمداری مردم ایران بود

 

 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی 88 گفت: این حماسه نتیجه بصیرت و ولایت‌مداری مردم ایران بود که پاسخ محکمی به فتنه‌انگیزی دشمن بود.

 

وی با اشاره به اینکه شکوه بصیرت، بیداری، دین‌شناسی و ولایتمداری مردم ایران در این روز به نمایش گذاشته شد، افزود: دشمنان با طراحی این فتنه در پی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

 

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواستند از طریق توطئه سیاسی فضای ایران را دچار مشکل کنند و کشور را به آشوب بکشانند، اضافه کرد: ابعاد فتنه دشمن در سال ۸۸ هنوز برای برخی ناشناخته است.

 

وی به نقش بسیار مهم منویات مقام معظم رهبری در رفع این فتنه و خنثی‌کردن دسیسه‌های دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: ملت ایران با حضور خود در صحنه این فتنه را خاموش کردند.

 

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به آغاز عرصه انتخابات در کشور اظهار داشت: تمام کسانی که در انتخابات تلاش دارند از مجریان گرفته تا کاندیداها و هواداران آنان باید قانون‌مدار، تقوا‌مدار، اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و همان مسیری که قانون مشخص و مقام معظم رهبری در مورد آن تأکید دارند حرکت کنند.

 

وی بیان کرد: اگر کسی از مسیر قانون‌، اخلاق و تقوای انتخاباتی تخطی کرد بدانید این کار آغاز انحراف آن شخص است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری به سالروز تشکیل سپاه حفاظت فرودگاهی در کشور اشاره کرد و افزود: با حضور سپاه در حفاظت از فرودگاه شاهد امنیت بسیار بالایی هستیم.

 

وی در ادامه با تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، تصریح کرد: باید تلاش کنیم که پیروان واقعی حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه، کشتار شیعیان در نیجریه را محکوم کرد و گفت: آزادی رهبر شیعیان نیجریه یکی از موضوعاتی است که باید توسط دولت پیگیری شود.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت نیجریه باید شیخ زکزاکی را معالجه و آزاد کند،‌ اضافه کرد: متاسفانه هیچ‌یک از خبرگزاری‌های معتبر دنیا پوشش خبری این حادثه را منتشر نکردند.

سیلی محکم مردم به دشمنان داخلی و خارجی در 9 دی / خیانت کاران فتنه 88 در مجالس شورای اسلامی و خبرگان جایی ندارند 

 

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد آیت اللهی امام جمعه موقت یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر(ص) و گرمیداشت هفته وحدت با اشاره به جنیات ارتش نیجریه در کشتار شیعیان این منطقه گفت: ارتش نیجریه با حمله به حسینیه بقیه الله جمع بسیاری از شیعیان را به شهادت رساندو رهبر آنها را دستگیر کرد و با این اقدام روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرد.

 

وی ضمن محکوم کردن این جنایت و حمایت از شیعیان سراسر دنیا ادامه داد: کسانی که ادعای حقوق بشر و مبارزه با تروریست دارند در مقابل این جنایت نه تنها سکوت کردند بلکه از ظالمان و جنایتکاران نیز حمایت کردند، آنها همان کسانی هستند که محکوم شدن یک قاچاقچی را مخالف حقوق بشر می دانند و به آن اعتراض می کنند و حال آنکه در مقابل این جنایات سکوت می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آیت اللهی با اشاره به روز 9 دی ، این روز را روز بصیرت، میثاق با ولایت و رهبری و سالروز حماسه عظیم امت مسلمان ایران در حمایت از اسلام، قرآن و ولایت توصیف کرد و خاطرنشان کرد: در فتنه 88 زمانی که مردم متوجه شدند که اصل نظام اسلامی در خطر است و قرآن، مقدسات و ولایت فقیه مورد توهین قرار گرفته است به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند و سیلی محکمی به دشمنان اسلام و منافقان داخلی و خارجی زدند.

 

وی اعلام کرد: 9 دی از ایام الله است و نمازگزارن دارالعباده یزد امروز مجددا با اصل ولایت و ولی فقیه عالم و عادل، شجاع، مدیر و مدبر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) تجدید بیعت می کنند و خداوند را برای این نعمت بزرگ شاکرند.

 

امام جمعه موقت یزد با اشاره به ایام انتخابات تأکید کرد: از شورای نگهبان می خواهیم که در تأیید صلاحیت نامزدها به مرّ قانون عمل نماید و از مخالفت عده و گروهی واهمه نداشته باشد چرا که شأن شورای نگهبان نیز همین گونه است.

 

آیت اللهی با بیان اینکه صلابتی که از شورای نگهبان در انتخابات گذشته دیدیم اکنون نیز از آنها انتظار داریم، تصریح کرد: کسانی که در فتنه 88 به اسلام و رهبری خیانت کردند و با خدا، ولایت و مقام معظم رهبری فاصله گرفتند نباید در دو مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی راه و جایی داشته باشند.

 

وی همچنین با اشاره به سالروز استقرار سپاه حفاظت هواپیمایی در فرودگاه های سراسر کشور به فرمان امام(ره) در سال 63 گفت: همانگونه که رهبری فرموده اند زحمات این افراد ناشناخته است و برای آنها توفیق بیشتر را از خداوند متعال خواستاریم.

 

قانون اخیر کنگره آمریکا نشان دهنده کینه عمیق مسئولان آمریکایی نسبت به ایران است/دشمن تلاش خود برای نفوذ در انتخابات را آغاز کرده است

 

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه حضرت مسیح(ع) به اذن خداوند به آسمان رفت سالروز میلاد ایشان را مورد توجه قرار داد واظهار داشت:مسیح (ع) در هنگام ظهور حضرت ولی عصر(عج)به یاری ایشان می آید.

 

وی  افزود:همچنین  سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)  را پیش رو داریم که به نام اخلاق و مهر ورزی هم نامیده شده است.

 

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد:در هفته وحدت باید بر سر مشترکات شادی کرد و بر سر اختلاف ها نباید دعوا کرد از این رو همه باید به اصل مهم وحدت احترام بگذاریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود 9 دی ماه روز بصیرت را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت:فاصله میان 9 تا 19 دی به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده است و مجالس مختلفی نیز در این خصوص برگزار می شود.

 

آیت الله سعیدی عنوان کرد:فتنه می تواند از نظر مقایسه گناه آن با آدم کشی از منظر قرآن، حکم خدا در مورد فتنه‌گران، اینکه چه کسی می‌تواند با فتنه مقابله کند و نقش مردم در برخورد با فتنه‌ و فتنه‌گران و همچنین اتفاقات سال 1388 می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی بیان داشت:قران کریم نیز بر مسائل مختلفی در خصوص فتنه پرداخته است،قران همگان را به وحدت دعوت می کند زیرا آثار آشوب فراگیر است.

 

امام جمعه قم تصریح کرد:آثار فتنه به دیگران نیز سرایت می کند و این نیست که تنها منحصر به آشوب گران باشد،از طرفی گناه فتنه از گناه ادم کشی هم بالاتر است و خداوند نیز دستور داده برای ریشه کن کردن فتنه با انها برخورد کنید.

 

وی با انتقاد از کسانی که در مقابل فتنه گران ساکت هستند،گفت:پیامبر اکرم در خصوص کسانی که در مقابل فتنه ساکت بودند می فرماید:هر کس آنجا که باید سخن بگوید لب فرو بندد شیطان گنگ است.

 

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد:دشمنان در سال 88 آتشی را به پا کردند که تنها رهبری توانست این فتنه را به موقع شناسایی کند و به کمک نیروهای ولایت مدار این آتش فتنه را خاموش کند.

 

وی  با اشاره به انتخابات پیش رو اضافه کرد:انتخابات دیگری را پیش رو داریم و دشمنان در تلاش هستند که در این انتخابات نیز نفوذ کنند،دشمن رسانه های خود را فعال کرده تا درون جامعه و انتخابات تاثیر گذار باشد.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه افراد دلسوز نظام باید مراقب اظهار نظر های خود باشند، ابراز داشت:خدامحوری، بصیرت و قدرت تشخیص دشمن در هر رنگ و لباس از جمله ویژگی‌هایی است که اعضای مجلس خبرگان باید داشته باشند.

 

وی در ادامه سخنان خود حوادث نیجریه را مورد توجه قرار داد و گفت:نیجریه حدود 15 میلیون شیعه دارد و مدت هاست که از سوی بوکوحرام و ارتش این کشور مرود ازار و اذیت قرار می گیرد و سازمان های بین المللی نیز ساکت هستند.

 

آیت الله سعیدی همچنین به تصویب قانون محدودیت سفر به ایران توسط کنگره آمریکا اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:تصویب این قانون نشان دهنده کینه عمیق مسئولان آمریکایی نسبت به ایران است،همین موارد باعث سلب اعتماد و بی اعتمادی ما نسبت به دولتمردان امریکایی می شود.

هرجا که بازماندگان فتنه 88 روی کار بیایند، آمریکا آنجا روی کار است

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در مقام تبیین معنای اطعام به یک واقعیت دیگری دست می‌یابیم لذا این ویژگی انسان الگویی قرآن مورد توجه باید قرار بگیرد.

 

امام جمعه مشهد افزود: اینطور نیست که انسان الگویی قرآن تنها به کمال برسد و در برابر ناتوانی دیگران و از راه ماندگی سایرین مسئولیت نداشته باید لذا به همان طوری که به عنوان انسان زندگی می‌کنیم اگر از نظر اقتصادی آسیب و خلاء در زندگی انسانی دیگر باشد ما مسئول هستیم و نمی‌شود با شکم سیر شب خوابید در حالی که دیگران گرسنه هستند.

 

وی بیان کرد: انسان راه یافته در مسیر کمالی که راه را برای تکامل خود باز کرده است از نظر جنبه‌های مختلف شخصیت کاملی دارد و در برابر انسان‌ها مسئولیت دارد، خداوند در آیات قرآن که ابعاد الگویی قرآنی را در قالب انسان‌زیستی مطرح می‌کند می‌فرماید ابرار در برابر اجرای مسئولیت و خلاء زندگی و انسان‌های عاجز و مسکین مسئول است و اطعام طعام می‌کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در ایام پر فضیلت میلاد خاتم انبیاء حضرت محمد(ص) و امام صادق (ع) به سر می‌بریم که ایام شادی و سرور اهل بیت و شیعیان در این شب‌هاست.

 

وی تصریح کرد: در مقابل جهان استکباری که درصدد براندازی اسلام و عبودیت است آیا نباید باید وحدت داشته باشیم؟ حفظ اصول و مرزهای اعتقادی محفوظ است اما در مقابل استکبار نباید ساکت ماند چرا که می‌خواهند اساس اسلام و مکتب پیامبر را نابود کنند و امروز به اسم اسلام می‌خواهند اسلام را نابود کنند.

 

وی تاکید کرد: یک عفریت نجس به نام داعش و القاعده می‌سازند که اسلام را نابود کنند و آنها می‌خواهند مسلمانان دست به دست هم ندهند و به روی هم اسلحه بکشند لذا این وحدت یک ضرورت قطعی است.

 

امام جمعه مشهد یادآور شد: امام علی (ع) با دست نازنینش حضرت زهرا(س) را به خاک سپرد و در صف نمازی قرار گرفت که و همان‌هایی که حضرت زهرا (س) به شهادت رساندند در آنجا حضور داشتند، لذا اگر قرار است تا جایی که مولا پیش رفت ما باید بیش از آن تلاش کنیم.

 

وی تبیین کرد: دشمنان هم اکنون با سلاح چند قرن اختلاف افکنی بین مسلمانان به میدان آمده‌‌اند، به عنوان مثال فردا پنجم دی ماه سالروز حکم تاریخی امام راحل به سپاه پاسداران برای امنیت پرواز بوده است و نهاد مقدس حفاظت پرواز و امنیت هوایی به وسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد و تا به امروز 140 نمونه تهاجم به امنیت هوایی رخ داده است که 27 عدد آن درگیری روی آسمان درون هواپیما بوده و همه خنثی شده است و غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب از جان و ناموس مسافران حفاظت کردند.

 

علم‌الهدی تاکید کرد: از سال 80 تا به امروز قریب 15 سال است در نشست‌های امنیتی بین‌المللی همین دشمنان قسم خورده ما که در همه عرصه‌های بین‌المللی سعی در سرکوبی ما دارند در این نشست، نهاد مقدس امنیت هوایی ایران به عنوان نهاد امنیتی و ممتاز شماره یک در جهان عنوان شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: لذا وقتی یک نهاد مقدس به عنوان محور نظام به ستون ولایت مردانه ایستاده است از نظر آمریکا و جریان استکبار منفورترین جریان است لذا هرچه قدر در عظمت بخشی اسلام نقش دارد را آنها می‌ خواهند با آن دشمن کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز در کشور این معیار برای ما کاملا مشخص است، امروز در جامعه ایرانی محبوب‌ترین عناصر از نظر استکبار فتنه‌گرهای سال 88 و جریان‌های هم سو با آنها هستند، وزیر خارجه آن روز آمریکا صریحا اعلام کرد که در فتنه 88 با همه قدرتمان به کسانی که آن فتنه را سر کار آوردند، کمک کردیم لذا این جریان دقیقا وابسته به دشمن است، واقعا اگر کسی می‌رفت و با آمریکا می‌ساخت و مزدور آمریکا می‌شد شرافت داشت به این کسانی که ندانسته به آمریکا کمک کردند.

 

وی اذعان کرد: اینها می‌گویند نفهمیدیم، اگر در طول هشت ماه فتنه رخ داد باز هم ندانستید، شعارهای جمهوری ایرانی، نه غزه نه لبنان و آتش زدن عزاخانه امام حسین آیا نتوانست برای ما ثابت کند که دست دشمن در این جریان وجود دارد.

 

امام جمعه مشهد افزود: اگر باز هم می‌گویند باید گفت شما اگر اینقدر نفهم هستید چطور متوجه نشدید بچه‌های خردسال هم به اهمیت این موضوع پی می‌برند و چطور ادعای مسئولیت سرنوشت مردم را می‌کنید و اگر فهمیدید و تا آخر بیانیه دادید، دشمنان امام حسین(ع) را خدا جو نام دادید پس دستتان با دشمن است.

 

وی در پایان تاکید کرد: امروز رهبری خطر نفوذ را به عنوان خطر قطعی مطرح کردند و برای مردم به طور شفاف مشخص است که بازماندگان فتنه 88 و عوامل وابسته به آنها امروز از یک فرمانداری، شهرداری ناحیه و مسئولیت کوچک تا وزارت و نمایندگی هر جا بر روی کار بیایند در این مملکت آنجا آمریکا بر روی کار است.

منبع: راه دانا

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان