اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مهر 1394 - 14:40   |   کد مطلب: 14073
امام جمعه موقت همدان گفت: دنیا بهانه‌ گیری های سران عربستان درباره حوادث تلخ حج امسال که شامل سقوط جرثقیل، آتش سوزی هتل و حادثه غم بار منا بود را هرگز نمی‌پذیرد و این فجایع غم بار بخصوص حادثه منا بی لیاقتی ال سعود را یکبار دیگر نشان داد.
فاجعه غم بار منا بی لیاقتی ال سعود را یکبار دیگر نشان داد/آل سعود باید پاسخگوی شهادت حجاج در منا باشد

به گزارش صبح الوند، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه همدان که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با دعوت از خود و همه نمازگزاران و مومنین به رعایت  تقوای الهی، اظهار داشت:  تقوای الهی نورانیتی بسیار با خود به همراه دارد که انسان را به کمال و نهایت سعادت رهنمود می‌سازد و ما را از گناه و زشتی می‌ رهاند.

وی گفت: مسلمان واقعی و انسان مومن باید خودش و نفسش را از هر عیب و نقص عقیدتی و اخلاقی دور کند تا بتواند در معنای واقعی مسلمان و انسانی کامل باشد.

موسوی اصفهانی اظهار کرد: ایام نورانی حج بهترین فرصت برای وحدت میان امت اسلامی اعم از اهل سنت و شیعه است که امسال این کنگره عظیم با بی تدبیری عربستان سعودی در کام همه مسلمانان جهان تلخ شد.

وی حادثه غم بار منا که منجر به شهادت و جراحت‌های حجاج کشورهای مختلف اسلامی شد را نشانه بی‌ لیاقتی آل سعود خواند و افزود: به تمام مسلمانان جهان و بازماندگان و بیوتی که به این مصیبت عظیم مبتلا شده‌اند و مخصوصا خانواده‌های حجاج ایرانی بیت الله الحرام تسلیت عرض می‌کنم و برای شهدای این حادثه غم بار که با لباس احرام و در سرزمین نورانی منا به شهادت رسیدند، مغفرت و رحمت از پیشگاه خدای متعال طلب می‌کنم.

امام جمعه موقت همدان گفت: اگر حکومت درست و حسابی در جامعه نباشد، هرج و مرج رخ داده و جان، مال و ناموس مردم به خطر خواهد افتاد و امروز ما شاهد نالایقی حکومت عربستان در اداره امور حج هستیم.

وی با اشاره به جایگاه والای حج در بین مسلمین اظهار کرد: حج دارای جایگاه بسیار مهم و شاخصی در جهان اسلام است و نماد عظمت، یکپارچگی، همدلی، عزت و سرافرازی مسلمانان است و نباید با بی تدبیری آل سعود این کنگره و اجتماع عظیم در بین مردم جایگاه خود را از دست بدهد.

موسوی اصفهانی افزود: دنیا بهانه‌ گیری های سران عربستان درباره حوادث تلخ حج امسال که شامل سقوط جرثقیل، آتش سوزی هتل و حادثه غم بار منا بود را هرگز نمی‌پذیرد و این فجایع غم بار بخصوص حادثه منا بی لیاقتی ال سعود را  یکبار دیگر نشان داد.

وی سپس با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: همه ملت ایران از اقشار و اقوام و مذاهب گوناگون در دفاع مقدس سهیم بودند و از دین و میهن خود دفاع کردند و تعداد بالای شهدای در دوران جنگ تحمیلی ، مایه افتخار نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: امروز ما امنیت و استقلال کشور عزیزمان را مرهون فداکاری ایثارگران، شهدا جانبازان و آزادگان هستیم.

وی افزود: معتقدین به فرهنگ ایثار و شهادت در ایران باعث شده‌اند تا نظام اسلامی با امنیت پایدار بماند به همین دلیل وظیفه ما این است که قدردان این عزیزان باشیم.

موسوی اصفهانی گفت: خط سرخ شهادت همان خط نورانی و مقدس رسول اکرم(ص) و آل محمد(ص) است.

وی اظهار کرد: لازمه رهروی از راه مقدس شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس این است که نگذاریم اهداف و آرمان های آن ها بر زمین بماند.

امام جمعه موقت همدان افزود: پرونده زرین ملت بزرگ ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس امتحانی سرافرازانه برای ملت بود که موجب شد دشمنان نظام اسلامی ما هیچ وقت فکر تهاجم به ایران را در سر نپرورانند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان