اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. شهريور 1394 - 15:14   |   کد مطلب: 13809
امام جمعه موقت همدان با تاکید بر این که عده ای از دشمنان انقلاب اسلامی برای تصاحب مجلس خبرگان آینده و مجلس دهم دندان تیز کرده اند، عملکرد شورای نگهبان را حافظ و استحکام بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.
آفت سفر حجاج ایرانی گرفتار شدن در بازار و خرید است/شهید محراب آیت الله مدنی؛ اسوه بارز ولایتمداری

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام والمسلمین محمد جوادی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه همدان که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، با دعوت همه نمازگزاران و مومنین به رعایت  تقوای الهی، باتوجه به آغاز اعزام زئران ایرانی به سرزمین وحی خطاب به حجاج بیت الله الحرام اظهار داشت: حج تمتع فرصتی است که شاید در طول عمر انسان یکبار پیش بیاید، پس بهترین بهره و استفاده را از آن ببرید و به راز و نیاز با پروردگار مشغول شوید.

وی گفت: به خواهران وبرادران عزیز زائرم توصیه می کنم که همه وقت خود را به عبادت مشغول باشند تا این که بخواهند به فکر خرید و حضور در بازارهای عربستان باشند.

جوادی اظهار کرد: در سفر معنوی حج تمتع که ممکن است یکبار در طول زندگی هر فردی پیش بیاید، خود را درگير بازارها و خريد سوغات نكنيد؛ بهترين سوغات، سوغات معنوي و دعا براي ظهور حضرت امام زمان (عج) است.

وی افزود: زائران ایرانی باید الگوی حجاج کشورهای دیگر باشند و باید نمونه بارز یک مسلمان واقعی را به همه جهانیان نشان دهند.

امام جمعه موقت همدان گفت: کسی که به حج تشرف پیدا می کند باید قلب خود را از غیر خدا خالی کند و در دل غیر خدا وجود نداشته باشد.

وی سپس با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت اولین شهید محراب حضرت آیت الله مدنی امام جمعه فقید همدان اظهار کرد: شهید مدنی فرد مخلصی بود که خدمات بسیار زیادی برای انقلاب ارائه داد.

جوادی افزود: ایشان عاشق مردم بود و در برابر فتنه‌ها همیشه صبوری می‌کرد ولی در برابر بحران‌ها تا پای جان می‌ایستاد و هیچگاه عقب‌نشینی نمی‌کرد.

وی با اشاره به آغاز هفته تعاون گفت: اسلام ناب محمدی (ص) بر تعاون و کمک به هم نوعان تاکید فراوانی دارد.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به آیه شریفه "تعاونوا علی البرّ و التّقوی" که در قرآن مجید آمده است، افزود: تعاون و همکاری درکارهای خیرخواهانه از ابتدا در دین اسلام تاکید شده است و همه ما باید در همه مسائل اقتصادی، سیاسی و... تعاون داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به فرصت شش ماهه تا آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: باید مردم با آگاهی کامل به نمایندگانی متعهد، دلسوز، ولایتمدار و مدافع اسلام و انقلاب اسلامی رای دهند و انتخاب و رای مردم به کاندیدای مورد نظرشان با شناخت کامل همراه باشد.

جوادی با تاکید بر این که عده ای از دشمنان انقلاب اسلامی برای تصاحب مجلس خبرگان آینده و مجلس دهم دندان تیز کرده اند، عملکرد شورای نگهبان را حافظ و استحکام بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان