اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. مرداد 1394 - 15:20   |   کد مطلب: 12958
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:
جنایات رخ داده در جهان نشات گرفته از دید دنیوی آمریکایی ها است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: کسی که به دنیا محبت می‌ورزد طمع‌ کار می‌شود و این خصلت هرگز از او جدا نمی‌شود و باعث غفلت، گمراهی، بروز جنگ و جنایات انسانی خواهد شد.
حب دنیا انسان را از آخرت غافل و طمع کار می کند

به گزارش صبح الوند، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، با دعوت همه نمازگزاران و مومنین به رعایت  تقوای الهی و دوری از گناه و غیبت، اظهار داشت: انسان در صورت شناخت ابعاد وجودی خود به درجات بالای انسانیت و کمال می رسد.

وی گفت: انسان با گذشت از مرحله خودشناسی به مرحله خودسازی خواهد رسید و باید در این راه تلاش کرد.

محمدی اظهار کرد: اولین گام برای خودسازی خواستن است. هر فردی باید خودش بخواهد به کمال بالای انسانیت برسد تا بتواند راه سعادت را بپیماید. 

وی افزود: انسان باید خود را از عیب و نقص عقیدتی و اخلاقی دور کند تا بتواند در معنای واقعی انسانی کامل و بی عیب و نقص باشد.

امام جمعه همدان گفت: خودسازی از خودشناسی بسیار دشوارتر است و انسان برای خودسازی باید همه بدی ها و زشتی ها را از خود دور کند و ریشه آن را بخشکاند.

وی اظهار کرد: خودشناسی در واقع همان عیب یابی است که ما باید ابتدا عیب را پیدا کنیم بعد برای رفع این عیب و زشتی تلاش کنیم.

محمدی افزود: کسی که به دنیا محبت می‌ورزد طمع‌ کار می‌شود و این خصلت هرگز از او جدا نمی‌شود و باعث غفلت و گمراهی انسان خواهد شد.

وی گفت: در بحث خودسازی، غفلت مهم‌ترین آفت و مشکلی است که باید حل شود، زیرا این آفت بزرگ زمینه‌ ساز گناهان بسیار درون انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان دیگر فاکتور مهم رسیدن به خودشناسی و خودسازی واقعی را دوری از کبر، حسد و حرص عنوان کرد.

وی اظهار کرد: ریشه اغلب اختلافات کنونی در دنیا و جنگ های خانمان سوز و کشتار مردم مظلوم یمن و... به دلیل غفلت و حب به دنیای سران استکبار، آل سعود و بحرین است.

محمدی افزود: بمباران شیمیایی هیروشیمای ژاپن هم نمونه یکی از جهالت و خودخواهی بزرگ آمریکا و دنیا پرستی سران این کشور بود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان