اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. فروردين 1395 - 10:55   |   کد مطلب: 17262
همزمان با تعطیلات نوروزی حضور چشمگیر کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب کشورهمچون دیدن بهار طبیعت چشم نواز است.

به گزارش صبح الوند، به نقل از شبنم ها تقویت و ترویج روحیه جهاد مقاومت و در بین آحاد ملت از مسائل مهم و مورد توجه هر کشوری است و  یکی از بهترین راه‌های ترویج این روحیه حماسی و جهادی،‌ توجه به برنامه راهیان نور است که برکات فراوانی نیز به همراه داشته است و به لطف الهی چند سالی است که مسافران نوروزی نیز شهر و دیار خود را به نیت زیارت  یادمان های شهدا  در سرزمین های نور ترک کرده و راهی و مناطق عملیاتی جنوب  می شوند .

 

امسال نیز هم چون سال های گذشته بسیاری از مردم ایران تصمیم گرفتند حال و هوای  نوروز را در کاروان های راهیان نورتجربه کنند و روحشان را در فضای روحانی یادمان های جبهه ها ودر کنار شهدا صیقل دهند .

 

با وجودی که اکثرا مناطق عملیاتی خشک و بیابانی است اما بسیاری از ایرانیان  به این مناطق نورانی سفر می کنند تا نوروز را  در محضر شهدا با حال و هوای کاملا متفاوت سپری کنند.

 

سفر معنوی کاروان راهیان نور به مناطق مرزی استان خوزستان به ویژه منطقه شلمچه از مقصدهای پرطرفدار مسافران نوروزی است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف برای جامعه مردم اجرا می شود و دارای  برکات تمام ناشدنی است.

 

سفری که  به وضوح می توان اثر غیرقابل انکار و مسلم آن را در نسل سوم انقلاب مشاهده کرد، نسلی که می خواهد آینده ساز این سرزمین باشد.

 

به راستی که این سفر فرصتی  مغتنم برای آشنایی جوانان  و نوجوانان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و هویت بخشی و تجربه اندوزی است .

 

یک منبع عظیم برای بازشناسی هویت اسلامی - انقلابی و فرصتی برای خودسازی و کسب  معنویت،  و بستر مناسبی برای  آشنایی جوانان با حماسه آفرینی های رزمندگان  اسلام در جبهه‌های مقاومت و جنگ تحمیلی، که امروزه حتی دشمن نیز به  آن اذعان دارد.

 

 بنابراین شایسته است مسئولان کشور  این فرصت را مغتنم  شمرده و از آن به راحتی عبور نکنند و این سفر را صرفا به عنوان یک اردو تلقی نکنند و بلکه از این فرصت برای فرهنگ سازی جهاد و شهادت و کاربردی ترین برنامه های فرهنگی خود استفاده کنند.

 

چراکه  فرهنگ ایثار و شهادت از لازمه های مهم در هر جامعه آزاده ای است و باید به نسل های بعدی منتقل شود؛ و جوانان در این سفر ها با آشنایی و الگوی گیری از شهدا  با فرهنگ جنگ دفاع و مقاومت عجین شده و  ادامه دهنده راه شهداء خواهند بود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان