اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. اسفند 1395 - 23:29   |   کد مطلب: 24070
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا خبر داد
اعزام 450 نفر از دانشجویان دانشگاه بوعلی به مناطق عملياتي جنوب
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا از اعزام 450 نفر از دانشجویان دانشگاه بوعلی به مناطق عملياتي جنوب خبر داد.
مناطق عملياتي جنوب

به گزارش صبح الوند، اکبر عروتی‌موفق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور یکی از تاثرگذارترین رخدادهای فرهنگی در دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: با اعزام دانشجو به مناطق عملیاتی زمینه رشد دینی و فرهنگی در دانشجویان فراهم می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اعزام‌ها گسترده بوده است، افزود: حضور در دو منطقه عملیاتی جنوب و غرب کشور از جمله اقدامات بوده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه ثبت نام از دانشجویان از 22 بهمن آغاز شده و تا 11 اسفندماه ادامه دارد، گفت: اعزام برادران از 18 تا 22 اسفندماه و خواهران از 22 تا 26 اسفندماه خواهد بود.

 

عروتی‌موفق با تاکید بر اینکه دارای محدودیت‌ ثبت نام هستیم و هر دانشجو در طول دوران دانشجویی فقط یکبار می‌تواند از ظرفیت اعزام به مناطق عملیاتی استفاده کند، گفت: اولویت با دانشجویانی است که تاکنون به اردو‌ها اعزام نشده‌اند.

 

وی با بیان اینکه از دانشگاه بوعلی سینا بین 10 تا 11 دستگاه اتوبوس به این مناطق سفر می‌کنند، اظهار کرد: در مجموع 450 نفر از خواهران و برادران در دو مرحله اعزام می‌شوند.

 

معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه غیر از بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و کارکنان برنامه‌های اعزام را در دستور کار دارند، افزود: این اردوها به دلیل استقبال کارکنان و اساتید در مرحله دوم و در تابستان صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه برای بالا بردن روحیه دانشجویان در هنگام اعزام برنامه‌های خاصی در دانشگاه برای افراد در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: غرفه‌های ثبت نام از دانشجویان به شکل سنگر که یادگار دوران دفاع مقدس است طراحی و آذین شده است.

 

عروتی‌موفق با اشاره به نصب بنرهایی با مضمون «ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده»؛ آن را یکی از اقدامات فرهنگی دانست و افزود: اتوبوس‌هایی به یاد دوران دفاع مقدس گل‌آلود شده و در سطح دانشگاه به ارائه سرویس‌دهی می‌پردازند.

 

وی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته برای آماده‌سازی روحیه دانشجویان را برگزاری هفتگی زیارت عاشورا از سوی بسیج دانشجویی دانست و تصریح کرد: تمام اقدامات برای بالا بردن اشتیاق توأم با معرفت در بین دانشجویان است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه از جمله اهداف این سفرها تقویت روحیه گذشت و ایثار در بین نسل دانشجو است، گفت: شنیدن خاطرات کسانی که از نزدیک در جنگ بوده‌اند می‌تواند در نسل جوان کشور تاثیرگذار باشد.

 

وی برگزاری مسابقه و دلنوشته را یکی از برنامه‌های سفر دانست و ادامه داد: بعد از برگزاری اردوها نشست‌هایی گذاشته می‌شود تا بازخورد این برنامه‌ها سنجیده و برای بالا بردن کیفیت اقداماتی صورت گیرد.

 

عروتی‌موفق یکی از مشکلات سال‌های گذشته برای اعزام در زمان نوروز را عدم تأمین اتوبوس برای بازگشت به خانواده دانست و گفت: در شورای فرهنگی مصوب شد تا در یک بازه زمانی اردوی راهیان نور به صورت همزمان و سراسری برگزار شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان