به گزارش صبح الوند، مهدی حیدری در کمیسیون فنی عمرانی شورا با بیان اینکه موضوعات متعدد و متنوعی در حوزه امور فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شهر همدان در دست پیگیری است، اظهار کرد: جلساتی طی هفتههای اخیر در راستای پیگیری امور و تعیین خط و مشی و برنامه زمانبندی اقدامات با حضور مدیران شهری داشتیم و مواردی تاکید شده است.
وی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف طرح جامع ترافیک شهر همدان به عنوان مهمترین و کلیدیترین موضوع تعریف شده است، که سنگبنای سایر اقدامات خواهد بود، گفت: طرح جامع شهری در سال ۹۲ یکبار انجام شد و اخیرا نیز مورد بازنگری قرار گرفت، فصول یک تا چهار آن آماده شده و فصل پنجم هم در آستانه اتمام است.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طبق وعدهها اردیبهشت ماه اقدامات کارشناسی و اخذ تصویب آن در شورای هماهنگی ترافیک استان به اتمام میرسد، افزود: امیدواریم در خردادماه نیز از شورای عالی ترافیک کشور مصوبه طرح گرفته و تعیین تکلیف شود که نقشه دورنمای اقدامات ما در حوزه ترافیک است.
وی با اشاره به اینکه به موازات آن مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی در دست انجام است که قرار شده با ترک تشریفات به شرکت و مشاور مجرب سپرده شود، عنوان کرد: امیدواریم مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی که خروجی آن مبتنی بر مسیرهای جداسازی حمل و نقل عمومی، ایستگاهها، جنس ناوگان و ... بوده، به نتیجه برسد.
حیدری یادآور شد: به استناد این مطالعات قرار است مشاور نیمه اول خردادماه اطلاعات کلی را برای اقداماتی نظیر خرید میدل باس و اتوبوس بدهد که با هماهنگیهای وی اقداماتی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه قرار شد ابتدای تابستان نوع اتوبوس و میدل باس اعلام و خریدهای این تجهیزات آغاز شود، افزود: راهاندازی حمل و نقل سبک انفرادی در شهر همدان در جلسات کمیسیون در دستور کار قرار میگیرد تا سرمایهگذارانی دعوت شوند و با مشارکت کمیسیون سرمایهگذاری و فرهنگی جنبههای فرهنگی و سرمایهگذاری در این اقدام نیز لحاظ شود.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه فراهم کردن ارتباط و زمینه حضور شرکتها برای سرمایهگذاری در قالب حمل و نقل سبک و انفرادی در شهر همدان مدنظر است، گفت: از آنجا که تعداد دوربینهای ثبت تخلف نیز در همدان رضایت بخش نیست قرار است قرارداد خرید ۳۰ دوربین منعقد شود که قول آن هم اردیبهشت ماه داده شده است تا شرکتهایی وارد کار شوند.
وی با تاکید به اینکه قرار است از دو محل اعتبارات ماده ۲۳ و اعتبارات داخلی این دوربینها خریداری شود، عنوان کرد: طبق قول داده شده اردیبهشت ماه فراخوان این طرح آغاز خواهد شد.
حیدری با بیان اینکه برای هوشمندسازی قرار است در یک ماه آینده فراخوان و عقد قرارداد صورت گیرد افزود: پارک حاشیهای به مناقصه و فراخوان رفته و شرکت داتیس پای کار آمده که اتفاق خوبی است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه کیف پول الکترونیکی اقداماتی در حال انجام است و بنا شده نقطهای و جزیرهای کار نشود و پلتفرم و بانک عامل واحد، قابل اتصال به حساب شهروندی کلان شهرها در اجرای آن مدنظر باشد، گفت: در تعرفه عوارض سالیانه مستقیما محل مصرف عوارض خودرو در حوزه ساماندهی ترافیک قید شده که متاسفانه هنوز مبلغ وصول شده از این ردیف به حوزه ترافیکی اختصاص نیافته است.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: قرار شد در قالب جلسهای طرحی آماده و شهردار را به جابهجایی وصول از منطقه به معاونت ترافیک ملزم کنیم و محل مصرف نیز منحصرا در قالب حوزه ترافیک باشد تا حداقل ۲۰ میلیارد تومان پول نقد به این حوزه تزریق گردد و کمبود مالی نباشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از گلایهمندی شهروندان در حوزه پروژههای نیمه تمام در شهر به خصوص عدم تامین پارکینگ عمومی سخن گفت و افزود: شورای ششم اساسیترین و محوریترین شعار خود را اتمام پروژههای نیمهتمام در نظر گرفته است و به زعم اکثر اعضا این بود که در سال اول شورا ، پروژههای مهم و در رأس آنها تقاطع غیر هم سطح شهید همدانی، تقاطع غدیر و پارکینگ عمومی آقاجانی بیگ به اتمام برسد.
حیدری با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره میتوانست سیاستهای خود را دنبال، تسهیل و پیادهسازی کند و در انتها آنها را به نتیجه برساند، یادآور شد: متاسفانه با وجود وعدهها و بازههای زمانی اعلام شده پروژه شهید همدانی، آقاجانی بیگ و میدان بار تحقق نیافت و این روند در سال جاری عمر شورا نیز ادامه یافت است.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه در دوره سوم شورا قرار داریم که باید بلوغ پروژههای تعریف شده را میدیدیم اما چنین اتفاقی محقق نشده است.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه مجموعه شهرداری و مدیران ارشد شهری بدانند که عزم شورا در راستای مطالبه خواسته به حق مردم در راستای اتمام وضع نامطلوب جدی است، تصریح کرد: شورا از تمام ابزارها و ظرفیتهای خود برای تحقق خواسته مردم در حوزه پروژههای نیمه تمام استفاده خواهد کرد.
وی با بیان اینکه زیبنده این دوره مدیریت شهری نیست که یک پارکینگ آقاجانی بیگ تبدیل به نماد ناکارآمدی بخش حقوقی و عمرانی مدیریت شهری باشد افزود: نباید یک پروژه پارکینگ عمومی که مثل آن را صدها نقطه کشور تعریف و اجرا میکنند، در همدان چندین سال عملی نشود و بخوابد.
حیدری با بیان اینکه ما داعیه دار پایتخت تاریخ و تمدن هستیم و نباید چنین وضعیتی را در شهر شاهد باشیم گفت: برای ما مایه سرافکندگی است که پروژهای مثل آقاجانی بیگی و تقاطع تاریخی شهید همدانی همچنان در گیر و دار تامین بودجه، کنترل مسائل کیفیتی و حقوقی و خلع ید پیمانکار باشد.
وی با بیان اینکه دو بار قانون ماده ۴۶ در خلع ید پیمانکار پروژه آقاجانی بیگ ابلاغ شده اما شهرداری قدرت و قاطعیت ادامه فرایند خلع ید را ندارد خاطرنشان کرد: اگر نمیخواستید خلع ید کنید چرا ابلاغ کردید و چرا ابلاغ اول را اقدام نکردید، دومی را ابلاغ کردید.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه شورا در این زمینه بارها هشدار داده اگر میخواهید پیمانکار را کنار بگذارید ملک کذایی را زیر قیمت واقعی واگذار نکنید اما این اتفاق افتاد و علی رغم آن امتیازات شهرداری به عنوان پیمانکار نتوانست از پیمانکار کار بکشد و در حال حاضر هم همچنان تعطیل است ادامه داد: حال دو سال از عمر این شورا بگذرد و دو درصد پروژه آقاجانی بیگ پیش رود!، ساختمان چند منظوره مدرس و ساختمان روبروی دانشگاه علوم پزشکی نیز به همین شکل پیش رفته است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه آسفالت، لکهگیری و طرح شناسایی و برطرف کردن موانع ناخواسته روسازی نیز مشکلاتی داشته و کار به خوبی پیش نرفته است گفت: با نوسازی آسفالت معابر شاهد اختلاف سطح معابر بودیم و گاهی با عدم اجرای درست طرح خودروها با چالههایی مواجه میشوند.
حیدری با بیان اینکه سال گذشته شورا با دو فوریت این موضوع را به تصویب رساند و محل تامین اعتبار را هم مشخص کرد حال علت بی تفاوتی به اجرای مصوبات چیست؟ بیان کرد: مطمئنا از طرق مختلف خواستههای مردم را پیگیری خواهیم کرد و لحظهای کوتاه نخواهیم آمد.
دیدگاه شما