اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1402 - 8:16   |   کد مطلب: 36654
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: رونق پیاده‌راه اکباتان در تمام ابعاد حائز اهمیت بوده و با توجه به اعتبار پیش‌بینی شده باید برنامه‌ریزی به منظور اجرای برنامه‌های مناسبتی، جشن و... در این منطقه با توجه به در پیش بودن ثبت جهانی برای رونق‌بخشی انجام شود.

به گزارش صبح الوند، حمید بادامی‌نجات در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا با موضوع بررسی اقدامات شهرداری در راستای ثبت جهانی هگمتانه و تقدیر از زحمات فعالان حوزه گردشگری، اظهار کرد: خدمات و اقدامات در حوزه همدان‌گردی در ایام نوروز و عید سعید فطر ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه پیگیری این اقدامات توسط تمام مجموعه‌ها در حوزه گردشگری، این بخش را تقویت خواهد کرد، گفت: اقدامات خوب میراث فرهنگی را در این ایام به ویژه در هگمتانه شاهد بودیم که پازلی برای معرفی و شناساندن مجموعه تاریخی همدان به نحو دیگری به شهروندان و گردشگران بود.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: امسال برای اولین بار کار خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی انجام شد و سامانه 137 در شناساندن مجموعه‌های گردشگری ورود کرد.

بادامی‌نجات فعال‌ترین کمیته مرکز پژوهش‌های شورا را کمیته گردشگری دانست و افزود: کمیته سرمایه‌گذاری نیز هم‌راستا با گردشگری در این مرکز پیش می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه حوزه گردشگری برای ما بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: بحث گردشگری، تنها وظیفه میراث فرهنگی نیست؛ در استانی که اولویت آن حوزه گردشگری تعریف شده است باید تمام دستگاه‌ها و شهروندان در این مسیر گام بردارند.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: میراث فرهنگی سازمان سیاست‌گذار در حوزه گردشگری بوده و باید در اجرا همه کمک کنیم.

بادامی‌نجات به اختصاص 10 تا 15 درصدی بودجه عمرانی به حوزه گردشگری برای اولین بار اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اجرا نیز در شهرداری همت لازم وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به بررسی اقدامات شهرداری در راستای ثبت جهانی هگمتانه خاطرنشان کرد: رونق پیاده‌راه اکباتان در تمام ابعاد حائز اهمیت بوده و با توجه به اعتبار پیش‌بینی شده باید برنامه‌ریزی به منظور اجرای برنامه‌های مناسبتی، جشن و... در این منطقه با توجه به در پیش بودن ثبت جهانی برای رونق‌بخشی انجام شود.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان اظهار کرد: پس از اجرای پیاده‌راه سازی اکباتان، کسبه نارضایتی‌هایی داشتند که با رونق‌بخشی مداوم باید این نگرانی رفع شود.

بادامی‌نجات فرصت باقی مانده تا زمان حضور ارزیاب‌ها به منظور ثبت جهانی هگمتانه را بسیار محدود دانست و گفت: تنها دو ماه دیگر زمان باقی مانده و اکثر برنامه‌ها در مرحله برنامه‌ریزی است و در بحث اجرا نیز باید شهرداری، میراث فرهنگی، استانداری، فرمانداری و... کمک کنند.

وی عمده نگرانی‌های کسبه پیاده‌راه اکباتان از ثبت جهانی هگمتانه را از رونق افتادن این منطقه برشمرد و بیان کرد: باید این نگرانی با اقدامات موثر و رونق‌بخشی در پیاده‌راه رفع شود.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان افزود: باید ظرفیت‌های موجود به منظور رونق‌بخشی به پیاده‌راه اکباتان به ویژه بخش انتهایی آن، شناسایی شده و مورد استفاده قرار گیرد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در کنار سایر اقدامات به منظور رونق‌بخشی به پیاده‌راه اکباتان پیش شرط‌های لازم برای تغییر نگاه کسبه و رونق این بخش است، تصریح کرد: این اقدامات باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و طی مدت یک ماه آینده اجرا شود.

وی سازمان فرهنگی شهرداری را مکلف به برنامه‌ریزی به منظور انتقال اجرای برنامه‌های شاد، متنوع، آموزش شهروندی و... به پیاده‌راه اکباتان و به ویژه بخش انتهایی آن کرد و ادامه داد: سازمان زیباسازی نیز با نصب بنر در اطلاع‌رسانی برنامه‌ها کمک کند.

*شهردار همدان: شهرداری در حیطه‌های مختلف درگیر موضوع ثبت جهانی هگمتانه شده است

شهردار همدان نیز ثبت جهانی هگمتانه در این برهه را تقدیر خوبی در مناسبات خدمتی مدیران شهری و مسئولان دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار کرد: این اتفاق در 40 سال گذشته بی‌نظیر است.

سید مسعود حسینی با بیان اینکه شهرداری در بحث ثبت جهانی هگمتانه به طور کامل پای کار است، گفت: شهرداری فارغ از مباحث زمانی، مکانی و بودجه‌ای آماده همکاری است و اکنون با توجه به فرصت محدود پیش رو کارهای مهمی داریم.

وی با تأکید بر اینکه به منظور ثبت جهانی هگمتانه باید مجموعه کل استان و شهرستان پای کار باشند، بیان کرد: هنوز بسیاری از بخش‌ها از جمله مردم و فعالان گردشگری و دغدغه‌مندان در این حوزه را درگیر کار نکرده‌ایم و باید در حوزه اغناسازی ورود کنیم.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری در حیطه‌های مختلف درگیر موضوع ثبت جهانی هگمتانه شده است، افزود: باید کارهای جدی به این منظور انجام داده و این مورد را به عنوان یک مأموریت ویژه ببینیم.

*مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان: نگاه شورای شهر به حوزه گردشگری مثبت است

محسن معصوم علیزاده نیز با تبریک روز شوراها اظهار کرد: شوراها وظیفه سنگینی دارند تا بتوانند شهرها را بر اساس سیاست‌گذاری‌ها به دست بگیرند.

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات فعالان حوزه گردشگری در ایام نوروز و تعطیلات عید سعید فطر، گفت: اگر هماهنگی بین دستگاه‌ها وجود نداشت شاهد میزبانی خوب همدان در این ایام نبودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان بیان کرد: همدان با توجه به جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی، می‌تواند محور گردشگری غرب کشور باشد و در ایام نوروز و عید سعید فطر، هماهنگی بسیار خوب، بین دستگاه‌های اجرایی مثال زدنی بود.

معصوم علیزاده با تقدیر از نگاه خوب و مثبت شورا به حوزه گردشگری و اثرات آن در بخش اجرایی، افزود: اثرات مثبت این نگاه به ویژه طی هفته‌های آینده و با تحقق ثبت جهانی هگمتانه قابل مشاهده خواهد بود.

وی با اشاره به کمک حال بودن شهرداری و شخص شهرداری در بحث گردشگری، تصریح کرد: تحقق همدان، محور گردشگری غرب کشور از اساسی‌ترین و اصولی‌ترین کارهاست که باید انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: برنامه‌هایی به منظور تقویت حوزه گردشگری در سال جاری پیش‌بینی شده و تمام امکانات وزارتخانه نیز بسیج خواهد بود که از ظرفیت‌های موجود با هدف تحقق ثبت جهانی استفاده کنیم.

معصوم علیزاده با اشاره به سیاست‌های ابلاغی با هدف سوق دادن گردشگران داخلی و خارجی به سمت غرب کشور، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ها و آمادگی لازم برای جذب این حجم از گردشگر را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه چند رویداد ملی با هدف معرفی استان همدان به ویژه در ایام تابستان برای جذب گردشگر برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: پرونده ثبت جهانی هگمتانه باید مهمترین و اصلی‌ترین کار ما در دو ماه آینده باشد و تمام دستگاه‌های استان نیز باید تمام همت خود را به منظور تحقق این اتفاق بکار گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان یادآور شد: همدان بر قله تاریخ قرار گرفته است و باید با همدلی و همراهی خوب برنامه‌های مثبتی در راستای ثبت جهانی هگمتانه ارائه کنیم.

معصوم علیزاده خواستار مشارکت اصحاب رسانه در اغنای افکار عمومی در موضوع ثبت جهانی هگمتانه و تأثیرات مثبت آن در زندگی شهروندان شد و اظهار کرد: شهروندان باید بدانند ثبت جهانی محدودیتی ایجاد نمی‌کند بلکه می‌تواند پایتخت تاریخ و تمدن را به قله پیش‌بینی شده برساند.

وی به اقدامات لازم و مصوبات اخذ شده برای تحقق ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و گفت: هر چه سریع‌تر باید موارد مذکور در مصوبات اجرایی شده و ما نیز تمام توان خود را در بحث مرمت‌ها بکار می‌گیریم.

گفتنی است در این جلسه از 10 فعال حوزه گردشگری همدان که در ایام نوروز و تعطیلات عید سعید فطر اقدامات قابل توجهی در این بخش داشتند، تقدیر شد.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان