اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. فروردين 1402 - 12:41   |   کد مطلب: 36615
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان موضوع سلامت، بهداشت محیط و محیط زیست را از شاخص های مهم حوزه مدیریت شهری برشمرد و گفت: برای ارتقاء این شاخص ها انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی ضروری است.

به گزارش صبح الوند، علی رضایی در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت گفت: توسعه همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی و استفاده از تدابیر و اندیشه های علمی از وظایف مرکز پژوهش‌هاست که باید از این ظرفیت در راستای توسعه شهری بهره گرفت.

رضایی با اشاره به قانون شهرداری‌ها در خصوص بهداشت و سلامت، اضافه کرد: بر این اساس لازم است تلاش شود که سه مولفه سلامت، بهداشت محیط و محیط زیست در فرایند توسعه شهر ارتقا یابد و مورد توجه مدیریت شهری باشد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه ها باید پیوست های بهداشتی نیز لحاظ شود، افزود: توزیع عادلانه و برابر امکانات بهداشتی در سطح شهر یکی از مطالبات شورای شهر از دانشگاه علوم پزشکی است.

رضایی با تاکید بر اینکه تلاش شورای شهر بر این است که چهره اجتماعی شهر تقویت شود، افزود: کمیسیون بند 20 از کمیسیون‎های شورای شهر است که یکی از معیارهای آن برخورد با مشاغل مزاحم است و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه می‌تواند از ظرفیت این کمیسیون در حوزه بهداشت و سلامت استفاده کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان اضافه کرد: آموزش شهروندی از برنامه‌های مدیریت شهری است که در سال جاری اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است که می توان در حوزه بهداشت سلامت نیز از آن بهره گرفت.

نظری: ضرورت انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در جهت کاهش آلودگی‌های حوزه خدمات شهری

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های مدیریت شهری در حوزه خدمات شهری و ارتباط آن با بهداشت و سلامت، اظهار داشت: با توجه به نوع فعالیت حوزه خدمات شهری نیروهای این حوزه به دلیل نوع فعالیت در بخش های مختلف از جمله جمع آوری زباله‌ها، جمع آوری حیوانات بلاصاحب و غیره  با آلودگی‌های مختلفی مواجه هستند.

علی اکبر نظری در این خصوص اضافه کرد: شهرداری در جمع آوری زباله های سطح شهر از جمله زباله های عفونی و حیوان گزیدگی خسارت‌های سنگینی در حوزه بهداشت و درمان متقبل می شود که با توجه به انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی می توانیم راهکارهای لازم را برای کاهش آلودگی‌ها و خسارتهای بهداشتی حوزه خدمات شهری ارائه دهیم.

وی اظهار داشت: در انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی می توانیم علمی‌تر در رفع  مشکلات بهداشتی و سلامت وارد شویم چرا که هرچه به سمت تخصص و علم سوق یابیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

بادامی‌نجات: همدان ظرفیت قطب گردشگری سلامت را دارد

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان هم گفت: استان همدان با بهره مندی از مراکز درمانی تخصصی ظرفیت خوبی را برای مطرح‌شدن به‌عنوان قطب پذیرش بیماران داخلی و خارجی و توسعه گردشگری سلامت را دارد اما آن‌طور که باید به این موضوع پرداخته نمی‌شود.

حمید بادامی‌نجات با اشاره به وجود آرامگاه ابوعلی سینا حکیم هزاره‌ها در همدان، افزود: بوعلی سینا یکی از برندهای خوب حوزه سلامت است که می‌تواند همدان را به عنوان قطب گردشگری سلامت در کشور معرفی کند.

وی اظهار داشت: همدان در غرب کشور قطب پزشکی مهمی محسوب می‎شود و از توانمندی بالایی برای ورود به حوزه گردشگری سلامت نسبت به استان‌های هم‌جوار برخوردار است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی می ‌توانیم در حوزه سلامت و سرمایه‌گذاری ارتباطاتی داشته باشیم، اضافه کرد: عدم تعامل بین مدیریت شهری با دانشگاه علوم پزشکی نقطه ضعفی در حوزه سلامت به شمار می‌آید که کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان به دنبال ایجاد تعامل با دانشگاه علوم پزشکی است که بتوانیم با تقویت این ارتباط، حوزه گردشگری سلامت را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر آمادگی همکاری در حوزه گردشگری سلامت را دارد، گفت: تفاهم نامه‌ای که در دوره‌های قبل با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده لازم است هم اکنون نیز ادامه داشته و منشاء خیر و برکت برای شهر و شهروندان همدانی باشد.

کاوسی‌امید: توزیع عادلانه خدمات درمانی در نقاط مختلف شهر

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان هم با اشاره به همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان با شهرداری در سال‎های گذشته، گفت: استفاده از اوراق مشارکت دولتی برای پرداخت بدهی‌های بانکی شهرداری توسط علوم پزشکی همدان می تواند الگویی برای دیگر دستگاه‌های اجرایی باشد.

اکبر کاووسی‌امید اضافه کرد: باید از فرصت‌های به وجود آمده برای جذب بودجه ملی استفاده کرد و در این راستا با همدلی و همکاری می توانیم پروژه های کلان را اجرا کنیم.

وی بر توزیع عادلانه خدمات درمانی در نقاط مختلف شهر تاکید کرد و گفت: برخی از مناطق شهر همدان که دارای جمعیت بالایی هستند و باید با کار کارشناسی درمانگاه‌های محلی خیریه یا دولتی  در این مناطق راه‌اندازی شود.

مجذوبی: دانشگاه علوم پزشکی آمادگی همکاری با مدیریت شهری را دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در این جلسه تعامل و همکاری این دانشگاه با مدیریت شهری را در راستای خدمات رسانی به مردم حائز اهمیت دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی از همکاری با مدیریت شهری استقبال می‌کند و در زمینه انعقاد تفاهم نامه آمادگی همکاری را دارد اما این تفاهم‌نامه نباید در حد یک قرارداد و امضا بماند بلکه باید عملیاتی شود.

محمدعلی مجذوبی با بیان اینکه جای خرسندی است که شهرداری همدان در زمینه بهداشت و سلامت نیز فعالیت دارد، افزود: شهرداری و دانشگاه نقشه راهی را باید تدوین کنیم که با هم‌افزایی از دوباره کاری پرهیز شود.

وی  با بیان اینکه از ظرفیت تهاتر اوراق مشارکت استفاده می‌کنیم، افزود: یکی از مشکلات ما در جامعه توجه بیشتر به درمان محوری به جای بهداشت است به ویژه در تبلیغات انتخاباتی از شعار های درمانی به کار گرفته می‌شود در حالی که باید در حوزه بهداشت بیشتر وارد شد و در این راستا باید نگاه مردم را به این سمت سوق دهیم.

 وی تاکید کرد: لازم است شورای شهر در حوزه جوانی جمعیت نیز پررنگ تر وارد شود.

جلیلوند: تشکیل اداره محیط زیست در دستور کار شهرداری همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز به تعامل خوب مدیریت شهری با دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: تشکیل اداره محیط زیست از برنامه های شهرداری است که تحقق آن می‌تواند گام مثبتی برای همفکری با مجموعه دانشگاه باشد.

حامد جلیلوند از پالایش سلامت کارگران شهرداری خبر داد و افزود: ضروری است با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شرایط ویژه برای کارگران خدمات شهری داشته باشیم.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان