اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1402 - 8:14   |   کد مطلب: 36653
رییس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان با بیان اینکه در صورت راه‌اندازی سامانه هوشمند، مشکل پرداخت کرایه رفع و سهم حمل و نقل عمومی در جابجایی مسافر افزایش خواهد یافت، گفت: این مهم با تعامل و اغنای رانندگان و شهروندان قابل اجراست.

به گزارش صبح الوند،  مهدی حیدری در کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورا با موضوع بررسی طرح هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: شورای ششم از ابتدای دوره به بحث هوشمندسازی در شهرداری تأکید داشته است.

وی هدف‌گذاری مهم در حوزه هوشمندسازی را گسترش این مهم در بحث پرداخت خرد، نظارت، آموزش شهروندی، تبلیغات و... دانست و گفت: پلتفرم‌های پرداخت برای ما بسیار مهم بوده و هدف این است یک سامانه جامع هوشمند در حوزه حمل و نقل عمومی داشته باشیم.

رییس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان بیان کرد: نصب دستگاه‌ در تاکسی‌ها به منظور پرداخت کرایه از طریق کارت‌های شهروندی و کیو.آر کد از موارد قابل پیگیری است که البته این دستگاه‌ها باید جامع بوده و تهیه آن برای تاکسی‌داران به صرفه باشد.

حیدری با تأکید بر اینکه این اطمینان خاطر باید به تاکسی‌دار داده شود که از محل گردش مالی و تبلیغات، هزینه تهیه دستگاه تأمین خواهد شد، افزود: در این صورت رانندگان تاکسی خود، ترغیب به تهیه و نصب این دستگاه‌ها خواهند شد.

وی با بیان اینکه حساب شهروندی یک حساب بوده اما کارکردهای متنوعی برای شهروندان خواهد داشت، تصریح کرد: پرداخت خرد یکی از کارکردهای این حساب بوده و با توجه به فعال بودن حساب شهروندی در سایر شهرها امکان اتصال آن در نقاط دیگر نیز وجود دارد.

رییس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان ادامه داد: اجرای سامانه هوشمند در کنار نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اجرای طرح‌هایی همچون بی.آر.تی قرار می‌گیرد.

حیدری با اشاره به وجود 20 خط دارای کرایه خرد در شهر، خاطرنشان کرد: اکنون در این مسیرها مشکل پرداخت داریم که راه حل رفع آن، درست کردن سیستم پرداخت و هوشمندسازی آن است.

وی با تأکید بر اینکه در صورت راه‌اندازی سامانه هوشمند، سهم حمل و نقل عمومی در جابجایی مسافر افزایش خواهد یافت، یادآور شد: این مهم با تعامل و اغنای رانندگان و شهروندان قابل اجراست.

رییس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان اظهار کرد: در هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید نقشه راه مشخص باشد به نحوی که در صورت عدم توان تهیه دستگاه‌های مد نظر از سوی رانندگان، شهرداری دستگاهها را تهیه کرده و با شرایطی در اختیار آنها قرار دهد و یا به منظور اجرای هر چه سریع‌تر با بهره‌گیری از یک شرکت هوشمندسازی را اجرا کند.

حیدری با بیان اینکه تقویت درآمد تاکسی‌داران در نوسازی ناوگان تأثیرگذار است، گفت: سال‌ها افزایش قانونی و منصفانه نرخ کرایه را نداشتیم و امسال نرخ کرایه‌ها تا حدودی واقعی شد؛ مقایسه نرخ خطوط با یکدیگر توسط رانندگان یکی از آفات بوده در حالی که مبنای افزایش‌ها قیمت مصوب سال گذشته بوده است.  

وی در ادامه رضایت‌مندی در حوزه ترافی را موجب ایجاد رضایت شهروندان در سایر حوزه‌ها دانست و بیان کرد: پیگیری مباحث فرهنگی در این بخش همزمان با اجرای سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی و سایر برنامه‌ها نیز باید مد نظر باشد.

رییس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان به ضرورت راه‌اندازی رادیو شهر اشاره کرد و افزود: رقم بالایی در تجهیز استودیو رادیو شهر هزینه شد اما راه‌اندازی نشده است.

حیدری با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت رادیو شهر در ارائه محتواهای مفید و حتی تبلیغات در ناوگان حمل و نقل عمومی بهره گرفت، تصریح کرد: سازمان فرهنگی شهرداری با پیگیری تحقق این مهم می‌تواند با تولید محتواهایی در راستای ایجاد نشاط، ارائه پیام‌های آموزش شهروندی، مباحث ترافیکی و... برنامه‌‌ریزی داشته باشد.

*صفری‌افلاکی: هوشمندسازی راهکار رفع بخشی از مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی

نایب رییس شورای شهر همدان نیز خواستار ساماندهی حوزه حمل و نقل عمومی و اجرای هوشمندسازی در این بخش شد و اظهار کرد: باید در راستای تسهیل امور فعالان در این حوزه و پیشرفت آنها اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی با بیان اینکه فعالان در حوزه حمل و نقل عمومی و به ویژه رانندگان از صنوف دارای ارتباط تنگاتنگ با مردم هستند، گفت: لازم است اقداماتی در راستای جلب رضایت و حمایت رانندگان این بخش برای اجرای هوشمندسازی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک، نیازمند کار مضاعف است، بیان کرد: رضایت مردم و رانندگان فعال در این بخش همراه با یکدیگر است و باید تلاش بر تحقق این مهم باشد.

نایب رییس شورای شهر همدان افزود: هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل عمومی موجب ترغیب مردم به استفاده از این ناوگان و عدم استفاده از خودروی شخصی می‌شود که البته ابتدا باید در بحث اپلیکیشن‌ها، اعتماد رانندگان و شهروندان جلب شود.

صفری‌افلاکی تصریح کرد: هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل عمومی بسیاری از مشکلات در این بخش را رفع کرده و به کاهش ترافیک کمک می‌کند. 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان