اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. شهريور 1396 - 17:35   |   کد مطلب: 26366
ستاندار همدان با بیان اینکه بیکاری در استان با تلاش و هم‌افزایی حل می‌شود گفت: مدیران همدان اجازه ندهند کار سرمایه‌گذار در بخش کارشناسی معطل بماند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در بیستمین جشنواره شهید رجایی استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 21 هزار شهید گرانقدر دولت و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شعار هفته دولت را تدبیر و امید برای تولید و اشتغال انتخاب کرده‌اند که به همه دولتمردان تبریک می‌گویم.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با رأی اعتماد به وزرای دولت، پیام روشنی را به دولت دادند و البته این بی‌سابقه بود که به بیش از 8 نفر از وزرا بیش از 200 نفر رأی دادند.

استاندار همدان عنوان کرد: در این هفته به عنوان کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله آقا نجفی همدانی به دیدار مقام معظم رهبری رسیدیم و فرمایشات ارزشمندی را در مورد همدان بیان کردند و فرمودند که همدان مهد بزرگان است و شخصیت‌های فراوانی دارد.

وی افزود: رهبر انقلاب جغرافیای همدان را نیز به خوبی می شناختند و در حضور ایشان به برکات آخرین سفر ایشان به همدان از جمله آزادراه، انتقال آب شرب به همدان و مراحل اجرایی تصفیه خانه همدان که 40 درصد پیشرفت دارد، بیمارستان و مطالعات در مورد 11 سد که 4 سد از آن اجرایی شد و غیره اشاره کردم و گفتم مردم همدان چشم به راه‌اند تا سفر دیگری را به همدان داشته باشید و به ایشان گفتم که مردم تقاضامندند که به همدان تشریف بیاورید.

نیکبخت بیان کرد: اگر این خدمات اجرایی شد به دست توانمند شما دولتمردان بود که موطف به خدمت به مردم هستید و اجرای برنامه‌های سفر رهبری در همدان کار ارزشمندی بود که مقدار زیادی از آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مودت خوبی بین دولت، مجلس و قوه قضائیه وجود دارد عنوان کرد: در ابتدا مردم و بعد مجلس این همکاری و مودت را نشان دادند که مردم با وجود همه کمبودها، مشکلات معیشتی و اقتصادی به نیت دولت برای کار، رأی مجدد دادند.

استاندار همدان تصریح کرد: چون از زمان انتخابات گذشته و نمی‌خواهیم حفاری کنیم که چه بر دولت گذشت اما با همه تخریب‌ها ولی مردم عاقل هستند و با فکر و دل تصمیم می‌گیرند و بر این اساس دولت باید بدون بهانه کار کند چرا که مطالعات انجام شده و مطالبات مردم را می‌دانیم و نواقص نیز احصا شده و تمام برنامه‌ها مهیاست ضمن اینکه مردم دیگر کم‌کاری یا کمبودی را نمی پذیرند.

وی عنوان کرد: دولتمردان همدان باید آماده به کار و جهادی‌وار ورود پیدا کنند تا پایان 4 سال اشتغال لازم در استان ایجاد شود. باید ایده و برنامه جدید ارائه و اجرا شود.

نیکبخت با بیان اینکه امروز همدان پایلوت نیروگاه های خورشیدی شده است اما به این مقدار بسنده نمی‌کنیم و برای 100 مگاوات بعد برنامه ارائه می‌دهیم، افزود: بالای 50 درصد از کل اراضی و بالای 80 درصد از اراضی آبی استان آبیاری تحت فشار انجام شده ضمن اینکه بادید پروژه‌های صنعتی را اجرا کنیم و گردشگری را با دید درآمدزا بنگریم و بیش از پیش به آن توجه کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه گردشگری عمده‌ترین کاری است که می‌تواند برای استان درآمدزا باشد، افزود باید همدان را بیشتر معرفی کنیم چرا که همدان برای گردشگری چیزی کم ندارد و از سایر استان‌های کشور ظرفیت‌های بیشتری دارد.

نیکبخت گفت: قوه قضائیه نیز اعلام کرده‌اند که از سرمایه‌گذاری حمایت می‌کنیم، حالا اگر در استان حمایت نمی‌کنند این هم درست می شود و ان شاالله آرامش به استان بر می‌گردد.

وی گفت: امنیت خوبی در استان وجود دارد که آن را مدیون و مرهون سربازان امنیتی و سربازان گمنام امام زمان، نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه، ارتش و شهدای مدافع هستیم و این در حالی‌است که در کشورهای اقماری ما می‌بینیم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است که در کشور ما به پاس خون شهدا و جانفشانی جوانان در امنیت قرار داریم.

استاندار همدان با بیان اینکه باید دید چرا در همدان از سرمایه‌گذاری استقبال نمی‌شود گفت: هنگامیکه سرمایه‌گذار به استان می‌آید باید ببیند که در استان قدردان هستند و همکاری می‌شود ضمن اینکه این همکاری باید افزایش یابد.

نیکبخت با بیان اینکه در برخی دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی با سرمایه‌گذاران هست و تنها در برخی دستگاه‌ها سرمایه‌گذاران در برزخ می‌مانند، گفت:کار در حوزه کارشناسی در برخی ادارات باقی می‌ماند که خواهش می‌کنم تا مدیران در این بخش به طور مستمر ورود پیدا کنند.

وی گفت: دولت در سیاست خارجی شاهکار کرد و ایران را از تهدیدات شورای امنیت و قطعنامه‌ها خارج کرد و تمام تحریم‌های مربوط به انرژی هسته‌ای لغو شد و اکنون می توانیم 8 میلیارد یورو قرار داد با ترکیه ببیندیم و ایرلند و آلمان قرارداد انرژی خورشیدی با همدان ببندند.

استاندار همدان با علام اینکه هزار میلیارد تومان از طریق طرح تحول نظام سلامت به استان همدان پول تخصیص پیدا کرد گفت: اگر می‌خواهیم شهدا از ما راضی باشند باید کار کنیم پیام و مطالبه شهدا از ما این است تا شهر و کشور را به جایی برسانیم که در شأن مردم ما باشد.

نیکبخت شهید رجایی و شهید بهشتی را مظلوم‌ترین شهدای انقلاب دانست و گفت:این شهدای عزیز  زمانی که در صدارت بودند مورد هجمه‌ها و تهمت‌های زیادی قرار گرفتند و موانع زیادی در کارشان ایجاد می‌کردند.

استاندار همدان گفت: تا زمانی که بیکار در همدان داریم نباید دست از تلاش برداریم که البته  مشکلات با هم‌افزایی حل می‌شود چرا اگر مشکل مردم حل نشود دیگر مقصر ما دولتی‌ها هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان