اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. فروردين 1398 - 20:55   |   کد مطلب: 30815
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر گفت: تور ملایرگردی از 6 فروردین ماه در ملایر اجرا شده و در این تور یک اتوبوس هر روز رأس ساعت 16 از مقابل شهرداری ملایر به حرکت در آمده و مسافران را به امکان دیدنی شهرستان هدایت می کند.

به گزارش صبح الوند، ابراهیم جلیلی در گفت و گو با ایسنا، منطقه همدان، افزود:  از مهم ترین اماکن قابل بازدید موزه لطفعلیان ملایر، یخدان میرفتاح، پارک سیفیه، مجموعه بام ملایر و مینی ورد را می توان نام برد.

وی اظهارکرد: برای آشنایی هموطنان و مسافران گرامی از لیدر تورهای حرفه ای استفاده شده و بازدید از تمامی اماکن برای مسافران این اتوبوس رایگان بوده و با استقبال خوب همشهریان و مسافران مواجه شده است.

جلیلی ادامه داد: تور ملایرگردی به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و با مساعدت و همکاری شهرداری ملایر برگزار می شود و بنرهای اطلاع رسانی این تور در سطح شهر نصب شده و هموطنان و مسافران می توانند از این تور گردشگری در ایام نوروز استفاده کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری پنجمین همایش پیاده روی خانوادگی و دومین همایش بازی های بومی و محلی روستای حسین آباد ناظم اشاره و اظهارکرد: روستای حسین آباد از روستاهای بزرگ شهرستان ملایر و در مسیر اصلی جاده ملایر به نهاوند است که پنجمین دوره همایش پیاده روی خانوادگی و دومین همایش بازی های بومی و محلی را به همت دهیاری و شورای اسلامی روستا و با حمایت بخشداری سامن و اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر برگزار کردند.

جلیلی گفت: پیاده روی خانوادگی ساعت 9 صبح از جلوی مسجد جامع روستا آغاز شد و پس از گذشتن از سطح روستا به مدرسه آزادگان رسیدند و پس از آن با نواختن ساز و دهل بازی های بومی و محلی آغاز شد و در پایان هم با اهدا جوایز و قرعه کشی و اهدا لوح تقدیر مراسم به پایان رسید.

وی به برگزاری ششمین دوره جشنواره سبزه آرایی، هفت سین و شیرینی خانگی در موزه لطفعلیان اشاره و خاطرنشان کرد: این مراسم در حیاط عمارت مصدقی، در سه بخش برگزار و به نفرات  اول تا سوم هر بخش جوایز نفیسی اهدا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر یادآورشد: از برنامه های دیگر این جشنواره می توان به اجرای موسیقی،تئاتر خیابانی و سیاه بازی، شعرخوانی نوروزی و مسابقه می توان اشاره کرد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: باتوجه به بارش های اخیر و امکان تخریب بافت های قدیمی و فرسوده در سطح شهرستان ملایر، مسافران و همشهریان از رفت و آمد غیر ضروری در محل های که دارای بنا هایی قدیمی و بافت فرسوده مانند خانه ها خشتی موجود در بافت مرکزی شهر قسمت هایی از بازار، کاروانسراها و بناهای قدیمی است، خودداری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان