اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. آبان 1397 - 13:46   |   کد مطلب: 30012
سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر خبر داد:
شانس بالای انگور ملایر در جهانی شدن
سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر گفت: در مورخه 25 و 26 مهرماه نماینده سازمان خواروبار جهانی به همراه هیئتی از مؤسسه پژوهش‌های اقتصادی وزارت جهادکشاورزی به منظور بازدید از وضعیت صنعت انگور، کشمش، شیره و سایر فرآورده‌های جانبی آن در ملایر حضور یافتند.

به گزارش صبح الوند، دکتر روح‌اله کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، افزود: در این حضور از تمام حوزه‌های مرتبط با انگور و کشمش از جمله تاکستان‌های دره‌جوزان، تاکستان‌های آموزشی تحقیقاتی و ساختمان پژوهشکده، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه ملایر، ایستگاه تحقیقات انگور ملایر، کارخانجات تهیه و بسته‌بندی کشمش، موزه و صنایع دستی مرتبط با برداشت، خشک کردن و تهیه شیره انگور، قنوات و سیستم توزیع آب در تاکستان‌ها و بازارچه‌های زنگنه و روستای گردشگری مانیزان طی دو روز بازدید به عمل آمد.
وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از پروپوزال مربوط به شهر جهانی انگور، فیلمنامه و ترجمه بروشورهای مرتبط با حوزه انگور و کشمش شهرستان ملایر توسط پژوهشکده ترجمه و در اختیار نماینده فائو قرار گرفت.
کرمی با بیان اینکه در بازدید از تاکستان‌های آموزشی تحقیقاتی پژوهشکده، به تشریح سیستم آبیاری موجود در باغ شماره یک برای نماینده فائو پرداختیم، افزود: پژوهشکده با برگزاری بیش از 15 کارگاه فصلی و 4 کنفرانس تخصصی انگور و کشمش نقش بسزایی در آموزش بیش از 5 هزار کشاورز و کارشناس داشته است. 
سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر گفت: نماینده فائو با بازدید از تمام پتانسیل‌های شهرستان در حوزه انگور، کشمش و شیره ابرازخرسندی کرد و باتوجه به قدمت زیاد کشت‌وکار، زیرساخت‌های موجود و ارتباط خوب تاکداران با سازمان‌های دولتی و مراکز دانشگاهی و پژوهشی به ویژه پژوهشکده انگور و کشمش، انگور ملایر از شانس بالایی برای جهانی شدن برخوردار است البته نتیجه قطعی در جلسه‌ای که تقریباً ظرف 2 ماه آینده در مقر سازمان خواروبار جهانی در رم ایتالیا برگزار و اعلام می‌شود.
وی یادآورشد: در روند ثبت جهانی انگور ملایر در فائو، فرمانداری ویژه ملایر، دانشگاه ملایر، پژوهشکده انگور و کشمش، دفتر امور بین‌الملل دانشگاه ملایر، مدیریت جهادکشاورزی ملایر، میراث فرهنگی، ارشاد و سایر دستگاه‌های ذیربط تلاش قابل توجهی داشتند.
انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان