اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مرداد 1397 - 21:31   |   کد مطلب: 29660
معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان:
ثبت جهانی انگور ملایر از جعل برند در محصولات مرتبط جلوگیری می‎‌کند
معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه ثبت جهانی انگور ملایر از جعل برند ملایر در محصولات مرتبط جلوگیری می‌کند، گفت: به تازگی در بازارهای جهانی جعل برند کشمش ملایر را شاهد بودیم بنابراین با به ثبت رسیدن انگور ملایر از اقدامات مشابه دیگر جلوگیری می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، حجت‌اله شهبازی یکشنبه 14 مردادماه در جلسه هماهنگی ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی انگور، به پیگیری و تلاش نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اشاره و اظهار کرد: این پروسه، یک پروسه زمانبر است و طی 2 سال گذشته در استان همدان پیگیر ثبت جهانی انگور و گردو بودیم که تا کنون در زمینه انگور موفقیت چشمگیری حاصل شده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه مرحله نخست ثبت جهانی انگور ملایر در فائو تأیید شده است و وارد فازهای بعدی شده‌ایم، ادامه داد: پروپوزال توسط نماینده فائو در ایران بررسی شده و در نهایت مقرر شد 22 بند از طرح ارئه شده اصلاح و بازنگری و به سوالات مربوطه پاسخ داده شود. 
شهبازی با تأکید بر لزوم پای کار بودن کلیه دستگاه‌های اجرایی، افزود: وزارت جهادکشاورزی و سازمان فائو باید به این نتیچه برسند که روند پیگیری این طرح در ملایر در جریان بوده و متوقف نشده است.
معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در این زمینه رقبایی چون "تاکستان" را هم داریم و نباید از فعالیت در این زمینه غافل شویم، گفت: باید برای پیگیری و به نتیجه رسیدن بندهای درخواستی، یک دستگاه در ملایر متولی تحقیقات شود و درنهایت یک کارشناس نتایج ارائه شده را جمع‌بندی و کلیه اصلاحیه‌های طرح را برعهده بگیرد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر نیز با اشاره به اقدامات موثر انجام شده طی 2 سال اخیر در این زمینه گفت: طرح ارائه شده به وزارت جهادکشاورزی برای دومین‌بار پیگیری می‌شود و مقرر شده است یکسری اصلاحات تخصصی در این طرح صورت بگیرید.
علی مروت‌امیری با بیان اینکه در راستای ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی انگور، سازمان فائو در مهرماه بازدیدی از ملایر دارد، افزود: در این طرح کلیه باغات انگور دره‌جوزان ملایر به عنوان یک اکوسیستم منحصربفرد تعریف شده است.
وی تحقق این ثبت جهانی شدن را سرمنشأ خدمات و برکات بسیاری برای شهرستان دانست و ادامه داد: برای کلیه محصولات ملایر برندسازی می‌شود و انگور و فرآورده‌های جانبی آن در سطح جهان فقط با نام ملایر عرضه می‌شوند که سودآوری فراوانی درپی دارد.
مروت‌امیری با بیان اینکه ثبت جهانی انگور ملایر دارای 3 مرحله است که تا کنون مرحله نخست آن توسط فائو تأیید شده، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های اقتصادی و مشکلات حال حاضر کشور نهایی شدن این ثبت جهانی، سبب رفع بخشی از سختی‌ها و مشکلات اقتصادی باغداران ملایری می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی ملایر خاطرنشان کرد: تهیه نقشه کاربری انگور دره‌جوزان، تهیه عکس‌های حرفه‌ای از دره‌جوزان و باغات آن، بررسی و توضیح علل برتری انگور دره‌جوزان ملایر در داخل کشور و در سطح جهان، توجیه علل جالب بودن دره‌جوران برای گردشکران خارجی، نقش انگور این منطقه در تأمین امنیت غذایی شهرستان و سابقه تاریخی آن، روش‌های مبارزه با سرمازدگی در باغات دره‌جوزان، ارائه آمار دقیق صاردات انگور و محصولات کشاوزری و باغات ملایر و دره‌جوزان به عنوان یک اکوسیستم و شناخت فرهنگ، آداب و رسوم و ادراک از سایت انگور دره‌جوزان بخشی از 22 بند مطروحه توسط سازمان فائو است که ادارات ملایر باید ظرف این هفته به آنها پاسخ دهند.
انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان