اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. مهر 1397 - 11:50   |   کد مطلب: 29902
معاون سیاسی، امنیتی استاندار، نقش کتابخانه‌های عمومی همدان در ترویج فرهنگ مطالعه را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش صبح الوند، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان، با حضور سعید شاهرخی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان، دکتر عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش پرورش استان همدان و سایر اعضا انجمن در سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد.

 

شاهرخی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گرفته، اما نباید به وضعیت موجود راضی بود، اظهار کرد: رشد سرانه مطالعه ارتباط مستقیمی با توسعه پایدار جوامع دارد.

 

وی با اشاره به اینکه همواره در حوزه کتابخوانی تأکید بر توسعه کمی و کیفی لازم است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینهدر استان انجام شده که ضروری است علاوه بر کیفیت کار، سنجش اثربخشی و میزان مطالعه در قالب پژوهش‌های علمی نیز پیگیری شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه طبق سند چشم‌انداز ششم توسعه باید عضویت در کتابخانه‌های استان به 5.8 درصد برسد، افزود: دستیابی به این آمار دور از دسترس نیست و امیدوارم با تلاش‌های جهادی به رقمی بالاتر از برنامه ششم توسعه برسیم.

 

شاهرخی با تاکید به اینکه اقدامات خوبی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در استان انجام شد و آمار موجود گویای موضوع است، گفت: در سطح کشور شاهد رشد 32 درصدی شرکت در این جشنواره بودیم اما در استان قریب به 120 درصد رشد داشتیم.

 

وی با بیان اینکه بیش از 45 هزار نفر در استان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، افزود: این مهم نشان دهنده اقدامات خوب متولیان امر و توجه مردم همدان به کتابخوانی است.

 

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان جامعه هدف ما هستند، افزود: پیشنهاد مدیرکل کتابخانه‌های استان در خصوص برگزاری مجامع شهرستان‌ها را در ماه آینده، می‌پذیریم تا نگاه جامعی رقم بخورد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان