اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. فروردين 1397 - 17:39   |   کد مطلب: 29186
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:
محوطه تاریخی گنجنامه ساماندهی شد
سخنگو و رییس کمیسیون خدمات شهری, حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: پس از گذشت 4 سال عملیات جمع آوری و پاکسازی دستفروشان محوطه تاریخی گنجنامه همدان توسط شهرداری به انجام رسید.

به گزارش صبح الوند، کامران گردان با اعلام این خبر افزود: شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری همدان با همراهی وهمکاری استانداری، دادگستری، فرمانداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت, عملیات پاکسازی گنجنامه را در شهرهمدان کلید زدند.

 

گردان اضافه کرد: با توجه میزبانی همدان به عنوان پایتخت گردشگری 2018 آسیاتوجه به زیباسازی و چهره شهر بسیار حائز اهمیت است.

 

وی جمع آوری دست‌فروشان و بساط گستران محوطه تاریخی گنجنامه را به عنوان پدیدهای نامبارک در شهر همدان خواند و بیان کرد: در گذشته ها تلاش مدیران شهرداری در راستای ساماندهی این محوطه به نتیجه نرسیده بود که این اقدام موثر و ناتمام را عملیاتی کردیم و تمامی وسایل، تجهیزات و مواد غذایی این دستفروشان را جمع آوری کرده و انتقال دادند.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان همچنین گفت: بیش از 20 خودرو سنگین لوازم و سازه‌های فلزی از بساط گستران ضبط و به انبار مرکزی شهرداری انتقال داده شد.

 

گردان از رضایتمندی اکثر مردم در راستای این اقدام در این منطقه ویژه گردشگری شهر خبر داد و گفت: متاسفانه در سالهای گذشته دست فروشان مانع اجرای این طرح می شدند; اما این بار مجموعه مدیریت شهری همدان برنامه مدونی برای این موضوع تدوین کرد که ازسال 93 هم در دستور کار قرار داشت.

 

وی معتقد است: وجود دست فروشان در این مسیر, جاذبه تاریخی و طبیعی این محوطه را نازیبا کرده بود که در شأن مردم این شهر و تاریخ این منطقه طبیعی نبود.

 

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: بلال فروشی، فروش شور و ترشیجات غیربهداشتی، عرضه بدلیجات و قلیان به صورت کاملا نامتعارف و غیربهداشتی موجب نارضایتی مردم و گردشگران شده بود.

 

گردان اعلام کرد: برای حمایت از معیشت این دستفروشان به طور قطع شهرداری همدان فضایی برای فعالیت این افراد در چارچوب قانون فراهم خواهد کرد که امیدواریم مورد استقبال دستفروشان قرار گیرد.

 

وی همچنین عنوان کرد: این اقدام مجموعه مدیریت شهری همدان در جذب بیشتر گردشگران در این منطقه موثر خواهد بود; اما امیدواریم نگهداری از این منطقه توسط تمامی مسئولان امر ادامه یابد, زیرا رهایی آن موجب شکل گیری مجدد آنها می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی 2018 معرفی شده است, اظهار کرد: بدون تردید اجرای موفقیت آمیز این عملیات تنها با همکاری مدیریت یکپارچه شهری امکان‌پذیر بوده که مقرر شده است تا حصول نتیجه دلخواه، تمامی دستگاه‌های مربوطه به همکاری خود ادامه دهند تا گنجنامه‌ای در حد نام کهن شهر همدان داشته باشیم.

 

ساماندهی محوطه باباطاهر

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه گفت: پس از گنجنامه، تمامی بساط گستران و دستفروشان از محوطه میدان آرامگاه باباطاهر جمع آوری و پاکسازی شدند.

 

گردان افزود: برای خدمت رسانی به شهروندان همدانی و گردشگران و با هماهنگی های بعمل آمده با نیروهای انتظامی و مرکز بهداشت، این عملیات به انجام رسید.

 

به گفته وی, این عملیات پاکسازی در راستای اجرای تبصره یک بند 2 ماده 55 قانون شهرداری ها توسط واحد رفع سد معبر و با همکاری نیروی انتظامی انجام و مقدار زیادی اغذیه غیر بهداشتی و اجناس مستقر در معبر عمومی ضبط و به انبار مرکزیشهرداری انتقال داده شد.

 

گردان همچنین بر رعایت اصول قانونمندی, توسعه گردشگری و رضایتمندی شهروندانتأکید کرد و گفت: حضور دستفروشان در منطقه تاریخی و گردشگری محوطه باباطاهرموجب نارضایتی شهروندان و گردشگران نوروزی و همچنین برهم زدن نظم و انضباطشهری شده بود که مدیریت شهری عملیات پاکسازی آن را به عنوان اولویت های اصلیخود اجرایی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان