اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. فروردين 1397 - 23:28   |   کد مطلب: 29131
سخنگوی وزارت امور خارجه، در پاسخ به ادعای اخیر وزیر خارجه فرانسه علیه ایران گفت : تسلیح متجاوز، فرافکنی و وارد کردن اتهام به دیگران راه به جایی نخواهد برد .

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی عصر روز پنجشنبه در یک موضع گیری، ادعای تکراری وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص ارسال سلاح از سوی ایران به یمن را تکذیب کرد و گفت: چنین ادعایی، نادرست و دروغی بزرگ است و تکرار آن از سوی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه ای، هیچ تغییری در اراده جمهوری اسلامی ایران برای روشنگری افکار عمومی جهانیان در خصوص یکی از اسفبارترین فجایع انسانی و جنایات جنگی تاریخ معاصر و مظلومیت مردم بی دفاع این کشور بوجود نخواهد آورد.

قاسمی افزود: طبیعی به نظر می رسد کشورهای صادرکننده تسلیحات به عربستان سعودی، حملات هر روزه و بی وقفه جنگنده های سعودی به مردم مظلوم و بی دفاع یمن را دفاع از خود بدانند؛ چراکه جنگ یمن و کشتار مردم این کشور و ویرانی زیرساخت های آن، سود سرشاری را به اقتصاد کشورهای صادرکننده تسلیحات سرازیر کرده است. مردم این کشورها باید بدانند که دولت های متبوع شان با تجهیز عربستان سعودی به پیشرفته ترین سلاح ها برای حمله به یمن، در بروز بدترین فاجعه انسانی تاریخ معاصر و جنایات جنگی روزانه علیه مردم این کشور نقش داشته و باید پاسخگو باشند.

وی در پایان به برخی دولتمردان فرانسوی نیز توصیه کرد با مراجعه به آموزه های بسیاری از متفکرین و روشنفکران دیروز و امروز فرانسوی، بجای ملاک قرار دادن میزان فروش تسلیحات به متجاوزین و با عبرت از گذشته های دور و نزدیک تا حدی به مفهوم انسان و انسانیت و برابری و حقوق آدمیان از هر رنگ و نژاد و ملیتی بیاندیشند. تسلیح متجاوز و فرافکنی و وارد کردن اتهام به دیگران، راه به جایی نخواهد برد و وجدان های بیدار جهانیان نظاره گر و قضاوت کنندگان نهایی خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان