اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. تير 1397 - 14:22   |   کد مطلب: 29546
در ادامه سیاست پاکسازی نهاد‌های دولتی و نظامی از عناصر مشکوک به عضویت در جریان گولن صبح امروز ۱۸ هزار و ۶۳۲ نفر از کارمندان دولتی اخراج شدند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، بر اساس بخشنامه حکومتی که صبح امروز از سوی دولت در روزنامه رسمی این کشور منتشر شد، ۱۸ هزار و ۶۳۲ نفر از کارمندان دولتی که اداراتی همچون سازمان امنیت، سازمان دیانت، وزارت خارجه، دادگستری و ارتش را شامل می‌شود به اتهام عضویت در سازمان تروریستی گولن اخراج شدند.

بر اساس این بخشنامه حکومتی ۸ هزار و ۹۹۸ نفر از سازمان امنیت، ۲۴۰ نفر از سازمان دیانت، ۳۸ نفر از وزارت امور خارجه، ۳۱ نفر از وزارت کشور، هزار و ۵۲ نفر از وزارت دادگستری، ۱۹۲ نفر از فرماندهی امنیت سواحل کشور، ۳ هزار و ۷۷ نفر از فرماندهی نیروی زمینی ارتش، هزار و ۱۲۶ نفر از فرماندهی نیروی دریایی و ۶۴۹ نفر از فرماندهی ژاندارمری کشور اخراج شده‌اند.

همچنین این بخشنامه حکایت از آن دارد که ۱۹۹ نفر از اساتید دانشگاهی نیز در سطح کشور از کار خود اخراج خواهند شد و در کنار این اخراج‌ها ۱۲ انجمن غیردولتی، ۳ روزنامه و یک شبکه تلویزیونی نیز از ادامه فعالیت‌های خود باز خواهند ماند.

گفتنی است بر اساس این بخشنامه حکومتی که هفتصدویکمین بخشنامه دولتی از ایام کودتای ۱۵ جولای تاکنون است ۴ معاون استاندار و ۴ بخشدار نیز از کار خود اخراج شده‌اند.

پیش از این در طول ۲ سال اخیر ۳۱ بخشنامه در حکم قانون با هدف مبارزه با عوامل گروه‌های تروریستی به ویژه جریان گولن و اخراج آن‌ها از بدنه حاکمیت صادر شده و ۱۰۷ هزار کارمند دولت و نظامی اخراج و بیش از ۵۰ هزار نفر زندانی شده‌اند که از ماه جولای سال ۲۰۱۶ تاکنون منتظر محاکمه هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان