اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. آذر 1397 - 22:57   |   کد مطلب: 30338
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام دولت آلبانی در اخراج دو دیپلمات ایرانی از این کشور به بهانه‌های امنیتی با بیان این‌که «این اقدام دولت آلبانی غیر قابل قبول و محکوم است»، اظهار کرد: سناریوهای آمریکایی - اسرائیلی برای تخریب روابط اروپایی ایران در دستور کار است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی ظهر دیپلمات ارشد کشورمان ظهر روز پنجشنبه با نکوهش اقدام غیر قابل قبول دولت آلبانی در اخراج دو دیپلمات ایرانی اظهار کرد : این اقدام و سناریو تحت فشار دولت آمریکا و سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی و با همکاری برخی گروه‌های تروریستی ضد ایرانی و با بیان ادعاهای واهی و نادرست تدوین و در جهت تخریب و تحت تاثیر قرار دادن روابط ایران و اروپا اجرا شده است.

این رفتار دولت آلبانی که هیچ توجیه و پایه و اساس منطقی ندارد تماما بر بنیان اطلاعات ساختگی و غلط برخی سرویس های امنیتی و اقدامی محکوم و غیر قابل قبول تلقی می شود. جای تاسف دارد که این بار سناریوسازان ضد ایرانی کشور آلبانی که همواره از روابط خوبی با ایران برخوردار بوده است را قربانی نقشه‌های شوم خود قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: ما این اقدام نابخردانه تحمیلی بر این کشور را در ادامه همان خط تخریب و اخلال در روابط خارجی ایران، بویژه با اروپا و نیز با هدف ایران‌آزاری و ایران‌هراسی می‌دانیم که توسط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها همواره دنبال می‌شود که ذوق‌زدگی کودکانه و از سر ناشیگری و ورود عجولانه به اعلام موضع گیری و بیان شادمانی ابلهانه برخی مقامات آمریکایی بویژه وزیر خارجه آن کشور از این اقدام گواهی بر این تلاش های مذبوحانه افراد غیر حرفه ای و مزد بگیر گروه‌های تروریستی طی سالیان اخیر است.

وی در پایان افزود: در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم با جدی‌تر شدن همکاری‌های ایران و اروپا برای بی‌اثر کردن تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، طراحی سناریوهای تخریب روابط ایران و اروپا بیشتر شده است که البته با هوشیاری، درایت و کیاست طرفین قطعا ناکام خواهد ماند.

مقامات آلبانی تحت فشار رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا اعلام کرده‌اند که سفیر ایران و یک کارشناس سیاسی در سفارت تهران در آلبانی را اخراج کرده اند . گفتنی است که کشور آلبانی فاقد هیچ‌گونه مکان دیپلماتیک در ایران است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان