اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. تير 1397 - 13:47   |   کد مطلب: 29427
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: ایران شکایتی را نزد دادگاه لاهه در مورد توقیف دو میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی توسط ایالات متحده آمریکا مطرح کرده و در نشست ماه اکتبر این موضوع بررسی می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی در نشست خبری امروز خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی درباره موضوع شکایت ایران از آمریکا نزد دادگاه بین‌المللی لاهه، گفت: به خاطر توقیف غیرقانونی دو میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی توسط دولت آمریکا، شکایتی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه مطرح شده که تصور می‌کنم حدود 8 تا 12 ماه اکتبر این دادگاه برای استماع تشکیل جلسه دهد و بعد از استماع دادگاه باید ببینیم روند این شکایت به کجا منتهی می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: این مساله موضوعی است که به صورت جدی توسط ایران و برای احقاق حقوق خودش دنبال می‌شود لذا ما منتظر این نشست در ماه اکتبر هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به وضعیت یمن، اظهار کرد: جامعه جهانی شرایط دشوار مردم یمن را باید درک کند، مجامع بین‌المللی و سازمان‌ ملل باید در جهت توقف تجاوز به مردم مظلوم یمن تلاش کافی را داشته باشند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این خصوص سعی کرده در تماس با سایر دول و کشورهای منطقه، کشورهای اروپایی و مجامع بین‌المللی صدای مظلومیت و قربانیان تجاوز عربستان به این کشور مظلوم را منتقل کند و به دنبال راهکاری است که این تجاوز توقف پیدا کند و کمک‌های انسان دوستانه به مردم این کشور صورت بپذیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان