اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. فروردين 1397 - 13:15   |   کد مطلب: 29082
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: 60 درصد علت تصادفات فوتی در همدان خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان گزارش شده است.
تصادفات نوروزی

به گزارش صبح الوند، رضا عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس از 24 اسفندماه سال 96 اظهار کرد: در این مدت 60 درصد علت تصادفات فوتی استان همدان خستگی و خواب‌آلودگی راننده گزارش شده است.

وی بیان کرد: از آنجا که بیشتر جاده‌های استان بزرگ راه هستند و در مسیر طبیعتی برای استراحت کافی وجود ندارد، شاهد افزایش تصادفات به دلیل خواب آلودگی و خستگی هستیم.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی 40 درصد علت تصادفات در کشور را شامل می‌شود، افزود: دومین علت تصادفات در استان، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم از سوی رانندگان در جاده‌های دوطرفه عنوان شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بیشترین علت تصادفات واژگونی خودرو است و رانندگان قبل از مسافرت استراحت کافی ندارند، خاطرنشان کرد: در جاده‌های دوطرفه، سبقت غیرمجاز نیز بیشترین علت تصادف بیان شده است.

عزیزی با تاکید به اینکه اگر رانندگان با سرعت مجاز رانندگی کنند، هم خود سالم خواهند ماند و هم میزان حوادث رانندگی در استان کاهش خواهد یافت، افزود: متاسفانه رابطه مستقیمی با مصرف مواد مخدر و واژگونی خودروها در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در اثر واژگونی وسایل نقیله سنگین تست اعتیادی که از راننده گرفته شده اکثراً مثبت بوده و می‌توان گفت صد درصد مثبت گزارش است، گفت: 70 درصد واژگونی سواری به علت داشتن اعتیاد راننده بوده و 30 درصد نیز به علت خواب‌آلودگی او گزارش شده که خواب‌آلودگی نیز به علت داشتن اعتیاد به مصرف مواد مخدر بوده است.

رئیس پلیس راه استان همدان با تاکید به اینکه فرد معتاد به هنگام رانندگی دچار خواب‌آلودگی می‌شود، افزود:  اطرافیان آنها به این موضوع دقت کنند و قصد سفر با این وضعیت نداشته باشند چراکه خطر در کمین است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان