اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مرداد 1396 - 9:19   |   کد مطلب: 26161
رییس پلیس راهنمایی رانندگی استان خبر داد:
وقوع 22 فقره تصادف در 4ماهه گذشته در همدان
رییس پلیس راهنمایی رانندگی استان همدان از وقوع ۲۲فقره تصادف در ۴ماهه گذشته در همدان خبر داد و گفت: در این راستا ۲۲نفر جان خود را از دست داده اند این در حالی است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است.
۲۲فقره تصاده در ۴ماهه گذشته در همدان

به گزارش صبح الوند، سرهنگ علی فکری در گفت و گو با صبح الوند، همدان بیان اینکه بیش از ۹۶فقره تصادف منجر به جراحت رخ داده است اظهار کرد: در این تعداد تصادف بیش از یک هزارو ۱۳۰ نفر مجروح شده اند به گونه ای که آمار تصادفات منجر به جراحت با یک درصد کاهش همراه بوده است.

 

*کاهش ۲۰ درصدی عابرین متوفی

سرهنگ فکری با اشاره به اینکه غریب به ۵۰درصد ازمتوفیان عابرین پیاده هستند، افزود: ۳۶درصد از این فوت شدگان را استفاده کنندگان از موتورسیکلت و۱۴درصد باقی مانده را استفاده کنندگان از خودرو ها به خود اختصاص داده اند.

 

وی در این راستا اضافه کرد: آمار عابرین متوفی نسبت به سال گذشته۲۰درصد کاهش داشته است.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در تشریح آمار مجروحین نیز اضافه کرد: ۴۶درصد از مجروحین موتور سیکلت سواران ،۳۳درصد عابرین پیاده و ۲۲درصد استفاده کنندگان از خودرو ها هستند.

 

*عدم توجه به جلوو عدم رعایت حق تقدم بیشترین علل تصادفات

وی عدم توجه رانندگان به جلو با۳۷ را مهمترین علت تصادفات برشمرد و اظهار کرد:بعد ازآن عدم رعایت حق تقدم با ۲۵درصد بیشترین علل تصادفات را به خود اختصاص داده است.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه ۴۵درصد از تصادفات در بلوار های حاشیه شهر اتفاق می افتد عنوان کرد: ۴۰ درصد تصادفات در خیابان ها و ۱۵درصد دیگر در میادین و تقاطع ها اتفاق افتاده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۸ درصد از متوفیان زن و ۸۲درصد مرد هستند اضافه کرد:۷۰ درصد از تصادفات در روز و ۳۰ درصد شب اتفاق افتاده است .

 

سرهنگ فکری همچنین بیشترین آمار سن عاملین مقصر در تصادفات را سنین بین ۲۵تا۳۴ اعلام کرد و متذکر شد: ۵۰ درصد از رانندگان مقصر در تصادفات دارای مدرک دیپلم، ۲۵درصد راهنمایی و ۱۴ درصد دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان