اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. دى 1396 - 7:59   |   کد مطلب: 28209
رییس پلیس راهور استان همدان از کاهش ۱۶درصدی تصادفات منجر به فوت و همچنین کاهش ۲درصدی تصادفات جرحی در استان خبر داد.

سرهنگ علی فکری در گفت و گو با صبح الوند، با اشاره به اینکه طی ۹ماهه گذشته از سال۹۶شاهد کاهش ۱۶درصدی در بخش تصادفات منجر به فوت و کاهش ۲درصدی تصادفات جرحی بوده ایم افزود: بیشترین تصادفات رخ داده با ۴۵درصد مربوط به عابرین پیاده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه راکبین موتور سیکلت بعد از عابرین پیاده ۳۸ درصد  تصادفات فوتی را به خود اختصاص داده اند یاد آور شد: مابقی فوتی ها راننده و سرنشینان خودرو ها هستند که در تصافات جان خود را از دست می دهند.

 

سرهنگ فکری با تاکید بر اینکه بیشتربن تصادفات در معابر اصلی اتفاق می افتد گفت: بلوار فرودگاه، بلوار نجفی، بلوار شهید احمدی روشن، بلوار شهید مطهری، بلوار یادگار امام و همچنین بلوار آزادگان از حد فاصل میدان امام تا اول حیدره از جمله نقاط پر تصادف در ۹ماهه گذشته از سال بوده اند.

 

وی با اعلام اینکه بیشترین تخلفات اعمال قانون شده در بخش سرعت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی و همچنین رعایت حق تقدم بوده است بیان کرد: بیش از ۷۵درصد از فوت شدگان تصادفات را آقایان و ۲۵درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

 

وی همچنین با بیان اینکه عمده سن موجود در ۶۰درصد تصادفات افراد دارای سن ۵۰سال و افراد کار آمد جامعه هستند گفت: در راستای کاهش تصادفات اقدامات خوبی صورت گرفته است که برگزاری جلسات شورای ترافیک استان و شهرستان و برگزاری جلسات متعدد در راستای کارگروه آرامسازی ترافیک را مس توان از جمله آین اقدامات برشمرد.

 

وی با اشاره به اینکه بحث عملیاتی شدن دوربین ها در دستور کار قرار دارد یادآور شد: تا کنون نصب چندین دوربین به اتمام رسیده و در حال پیگیری برای اضافه کردن چندین معبر دیگر به سرعتگاه ها هستم.

 

رییس پلیس راهور استان با بیان اینکه بحث کنترل تخلفات نقاط پر  شدیدا پیگیری خواهد شد گفت: در این راستا امید است بتوانیم به یک وضعیت مطلوب دست پیدا کنیم.

 

وی همچنین از نصب ۳۰دستگاه دوربین نظارتی و ثبت تخلف خبر داد و بیان‌کرد: بیشترین تصادفات رخ داده در بحث سرعت غیر مجاز است که خواهشمندیم رانندگان سرعت را کنترل و با سرعت مجاز حرکت کنند.

 

رییس پلیس راهور در پایان با اشاره به اینکه ۳۹درصد تصادفات فوتی که برای راکبین موتور سیکلت حادث شده است به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است تاکید کرد: راکبین موتور سیکلت برای حفظ جان خود از کلاه ایمنی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان