اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. اسفند 1396 - 20:20   |   کد مطلب: 28729
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت‌: صنایع دستی تنها ۹.۶ درصد از صادرات همدان به خود اختصاص داد.

به گزارش صبح الوند، علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: صنایع دستی استان در مدت 10 ماهه سال 96 با 11 میلیون و 189 هزار دلار و سهمی برابر 9.6 درصدی را از صادرات استان به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی 4 درصد رشد داشته است ضمن اینکه در مدت ده ماهه سال 95 نیز به میزان 10 میلیون دلار صنایع دستی همدان به کشورهای عراق، حوزه خلیج فارس و اروپا صادر شده بود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اعلام اینکه این بخش شامل 16  قلم کالای صادراتی است بیان کرد: سفال به عنوان پنجمین کالای صادراتی استان بالغ بر نه میلیون و 173 هزار دلار از گمرک همدان صادر شده است.

قاسمی با بیان اینکه سفال 7.9 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است و جا دارد بیش از گذشته با شرایط پیش آمده برای لالجین به صادرات سفال توجه شود.

وی با بیان اینکه 150 رشته شناخته شده در حوزه صنایع دستی استان همدان وجود دارد، گفت: صنایع دستی مانند موجود زنده زایش دارد، چرا که برخی از رشته‌های جدید در جامعه متولد می‌شود و برخی از این رشته‌ها نیز از یادها می‌رود بر این اساس تمام تلاش این سازمان این است که رشته‌های صنایع دستی پابرجا بماند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان مطرح کرد: کارآفرینی در حوزه صنایع دستی یک هنر محسوب می‌شود و فعالان این عرصه هنرمندانی هستند که با جان و دل سرمایه‌های خود را برای توسعه صنایع دستی و هنر استان هزینه می‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه بیشترین کارگاه‎های صنایع دستی مربوط به سفال، منبت و چرم است، گفت: بیشترین کارگاه های سفال در لالجین و  منبت نیز در شهرستان‌های تویسرکان و ملایر وجود دارد.

وی بیان کرد: پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارای آثار فاخری در حوزه صنایع ‌دستی است که با معرفی آن می‌توان، فرصتی برای جذب گردشگر و بازار فروش به دست آورد.

به گزارش تسنیم، 123 قلم کالا در ده ماهه سال جاری از استان به  28 کشور جهان شامل آمریکا، آلمان، ایتالیا، هلند، رومانی، استرالیا، روسیه، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، اکراین، آذربایجان، کویت، اندونزی، بنگلادش، کنیا، سومالی، کلمبیا، کنیا، پاکستان، افغانستان، هند، ترکیه، سوریه، کویت، عمان، قطر و عراق صادر گردیده است این میزان در سال قبل در مدت مشابه 97 قلم کالا و  37 کشور بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان