اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. مرداد 1396 - 23:31   |   کد مطلب: 26335
معاون صنایع دستی استان همدان از برپایی نمایشگاه سراسری صنایع دستی در همدان خبر داد و گفت: این نمایشگاه شهریور ماه به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

به گزارش صبح الوند، علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان،اظهار داشت: این نمایشگاه برای ما از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که با توجه به آن می‌توان معدل صنایع دستی را دریافت به این معنی که می‌توانیم وضع و حال صنایع دستی، میزان فروش و استقبال از آن و همچنین نوآوری‌هایی که در این حوزه اتفاق افتاده را ببینیم.

وی با اشاره به اینکه سایر جزئیات نمایشگاه در آینده نزدیک اعلام می‌شود بیان کرد: نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور نمایندگانی از سراسر استانهای کشور در بازه زمانی 14 الی 18 شهریور ماه جاری به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

قاسمی عنوان کرد: هم اکنون در همدان 36 هزار نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند ضمن اینکه 22 هزار کارگاه صنایع دستی در همدان فعال است که بیشترین آن رد حوزه سفال، منبت و چرم است.

معاون صنایع دستی استان همدان با اشاره به مشکلات در حوزه صنایع دستی بیان کرد: عدم آشنایی تولیدکنندگان صنایع دستی به بازاریابی، فروش و مراکز عرضه از جمله مشکلات اصلی است ضمن اینکه رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی همدان به عنوان هنر باید حفظ و احیا شود.

قاسمی با اشاره به اینکه 150 رشته شناخته شده در صنایع دستی همدان وجود دارد گفت: تعدادی از رشته‌های صنایع دستی به دلیل گذشت زمان کارکرد خود را از دست داده‌اند همانند پالان دوزی و یا حلبی سازی که برای جلوگیری از منسوخ شدن این رشته‌‎ها بریا مستند نگاری آنها اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: هر ساله صادر کننده برتر و نمونه کشور با وجود استانهای مدعایی چون اصفهان و غیره از همدان برگزیده می‌شود که باعث افتخار ماست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان