اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. دى 1396 - 9:12   |   کد مطلب: 28155
عضو هیات مدیره اتحادیه املاک همدان با بیان اینکه شاهد رشد معاملات به لحاظ حجمی در همدان بوده ایم افزود: در خصوص قیمت هم شاهد رشد 8/4 قیمتی در معاملات خرید و فروش ظرف دو ماهه گذشته بوده ایم.
معاملات مسکن

شهرام رحیم بخش در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به رشد حجمی معاملات خرید و فروش مسکن در 5 ماه اخیر گفت: خوشبختانه در 5 ماه اخیر با توجه به داده های آماری موجود در سامانه ما  شاهد رشد معاملات به لحاظ حجمی بودیم البته این در همدان خیلی محسوس نسبت به شهرهای دیگر همچون تهران بوده است.

 

عضو هیات مدیره اتحادیه املاک همدان افزود: این رشد نشاندهنده این است که همچنان  ادامه خواهد یافت و احتمالا ما داریم به سمت پیش رونق بازار حرکت میکنیم.

 

وی با اشاره به سیاست گذاری  بانک  مرکزی در خصوص کاهش دادن نرخ سود سپرده ها گفت:  اگر به همین شکل کنترل بانک مرکزی ادامه پیدا کند ما شاهد رشد معادلات خرید و فروش هستیم.

 

رحیم بخش با بیان اینکه اجاره دادن ملک در این چندماه کاهش داشته است افزود: این امر طبیعی است زیرا ما در فصل نقل و انتقالات نیستیم.

 

*هیچ قانون ثابتی در خصوص نرخ گذاری مسکن وجود ندارد

وی در خصوص نرخ گذاری مسکن گفت: در خصوص تعیین نرخ  در  معاملات و اجاره بها هیچ مقامی مسئول نرخ گذاری نیست و اصولا بنابر قانون مشمول نرخ گذاری نیست  و نرخ را خود بازار و  شرایط حاکم بر بازار تعیین می کند .

 

عضو هیات مدیره اتحادیه املاک همدان افزود: این رشدها هم بالطبع از تلاطم و تحرکاتی که در بازار است  تاثیر می گیرند و به خاطر همین شامل نرخ گذاری نمی شود.

 

وی ادامه داد:  از هیچ کجا هم نمیشود بر نرخ نگذاری مسکن نظارت کرد و در  کل  تصمیم گیری ها به سیاست های کلان کشور در خصوص سیاست های مالی پولی بانکی و همچنین رونق یا رکود بازار  برمی گردد.

 

رحیم بخش اظهار کرد: آن امارهایی که ما داریم نشانده این است که ظرف دو سال گذشته در کشور ثبت نام متقاضیان در تسهیلات صندوق پس انداز یکم  حدود 240 هزار نفر بودند  و این در ماههای  اخیر افزایش یافته و به مرور زمان انهایی که در بانک ها سرمایه گذاری کرده بودند دارند تسهیلات رادریافت می کنند و از حالت  بالقوه به  بالفعل تبدیل شده و خود اینها تاثیر گذار است .

 

وی ادامه داد:  داده های آماری  در خصوص معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن فرابورس نشان میدهد که شاهد یک رشد 35 درصدی به لحاظ حجم  و رشد 18 درصدی به لحاظ ارزش معاملات بودیم.

 

عضو هیات مدیره اتحادیه املاک همدان  در خصوص قیمت مسکن گفت: در تهران افزایش قیمتی محسوس داشتیم و شدت رونق معاملات در تهران بهتر بوده و به  شهرستان هم نفوذ خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه ما در همدان شاهد کاهش قیمت نبودیم افزود: در خصوص رشد قیمتی در همدان  متوسط به بالا  هستیم و شاهد رشد 8/4 قیمتی در معاملات خرید و فروش ظرف دو ماهه گذشته بوده ایم.

 

رحیم بخش در پایان تاکید کرد: و در 5 ماه اخیر افزایش تعداد معاملات به لحاظ حجمی به صورت خیلی محسوس بوده اما به لحاظ قیمتی در همدان 8/4 رشد داشته ایم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان