اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. آبان 1397 - 7:34   |   کد مطلب: 30119
عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان:
ستاد تنظیم بازار هیچ نظارتی بر نرخ املاک همدان ندارد
عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان، گفت: یکی از مشکلات نبود نرخ ثابت املاک،عدم وجود نظارت از سوی ستاد تنظیم بازار است که ناشی از سیاست کلی کشور می باشد.

به گزارش صبح الوند، شهرام رحیم بخش، عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان درگفت و گو با خبرنگار صبح الوند با اشاره به اینکه در حال حاضر بازارمعاملات مسکن و املاک در حالت رکود است گفت: پیش بینی ما این است که تا پایان سال این رکود به همراه افزایش قیمت ها ادامه داشته باشد.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان، اساس پیش بینی روند افزایش قیمت و رکود را تعداد معاملات اوراق تسهیلات در بانک مسکن، میزان سپرده گذاری صندق یکم، آمارصدور پروانه ساخت و نظارت های میدانی در بازار املاک استان بیان کرد و ادامه داد: متاسفانه دولت همیشه نسبت به میزان تحولات  بازارمسکن عقب بوده و نتوانسته با ایت تحولات در حرکت باشد و چاره ای بیاندیشد.

 

وی، در پاسخ به اینکه چرا نرخ ثابتی در این صنف نیست گفت:  متاسفانه حتی با وجود اینکه به سمت فصل سرما پیش میرویم اما نرخ ها ثابت نشده وهمچنان افزایش قیمت داریم و یکی از علت های مهم این است که از ناحیه دولت و بخش خصوصی هیچ راهکار و رویکردی نه تنها در همدان بلکه در کل کشور وجود ندارد.

 

رحیم بخش، یکی دیگر از مشکلات نبود نرخ ثابت را عدم وجود نظارت از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: این عدم وجود نظارت ها ناشی از سیاست کلی کشور است که تصمیم گرفته نرخ ها به صورت آزاد گذاشته شود که البته سیاست خوبی به شمار نمی آید؛ هرچند این نرخ گذاری ها نیز در صورتی که کوتاه مدت باشد جوابگو است و به علت تغییر فصول نمیتواند به صورت بلند مدت باشد.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان، ضمن تاکید بر اینکه اگر نرخ گذاری توسط قانون گذار ابلاغ شود، صنف مشاورین املاک این ظرفیت را دارد تا این وظیفه را برعهده بگیرد گفت: ما از لحاظ تیم بازرسی و کنترل و همچنین نظارت سامانه ثبت قرارداد ها و با استفاده از فرمول های خاص میتوانیم این طرح را در همه مناطق اجرا کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره بر نرخ حق الزحمه مشاورین املاک تصریح کرد: خوشبختانه میزام حق الزحمه ها براساس نرخ مصوب کمیسیون نظات بر واحد های صنفی استان در کمیسوین مصوب شده و در همه واحد های صنفی نصب واجرا میشود.

 

رحیم بخش، ازکاهش 9/25 درصدی خرید و فروش املاک در مهر وآبان نسبت به شهریور خبر داد و اظهار کرد:  تلاطم بازار کشور در حوزه اقتصادی اعم از ارز و طلا و همچنین وجود نقدینگی سیال و سرگردان در سطح کشور از علت های افزایش قیمت و رکود مخصوصا در بازار مسکن محسوب می شوند.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان، در پایان ضمن اشاره بر تغییرات در وزارتخانه راه و شهر سازی ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به تغییرات امیدواریم طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری  که طرحی جامع به نظر میرسد اجرا و به مرحله عملیاتی برسد چرا که قطعا در بازار مسکن و حمایت از مصرف کننده نقش خوبی ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان