اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. شهريور 1396 - 16:55   |   کد مطلب: 26446
رئیس اتحادیه مشاوران املاک در همدان:
رکود ۴ ساله در بازار مسکن همدان تداوم دارد
رئیس اتحادیه مشاوران املاک در همدان با بیان اینکه ۴۰ واحد صنفی از مشاوران املاک در همدان تعطیل شده‌اند گفت: اکنون به مدت ۴ سال است که رکود در بازار مسکن ایجاد شده و ادامه دارد.
املاک همدان

به گزارش صبح الوند، ابراهیم جمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اعلام اینکه 946 مشاور املاک دارای پروانه کسب در همدان فعال هستند اظهار داشت: از ابتدای امسال 90 پروانه کسب صادر، تمدید و جابه‌جایی آنها انجام شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در همدان با بیان اینکه 40 واحد صنفی از مشاوران املاک در همدان تعطیل شده‌اند تصریح کرد: اتحادیه مشاوران املاک در همدان هم اکنون 946 نفر عضو دارد.

وی با اشاره به اینکه در قانون نظام صنفی حداقل مدرک تحصیلی برای مشاران املاک پنجم ابتدایی است گفت: ما معتقدیم حداقل مدرک تحصیلی در نظر گرفته شده باید سوم راهنمایی و یا دیپلم قرار داده شود البته بسیاری از واحدهای صنفی قدیمی ما با وجود اینکه سطح تحصیلات بالایی ندارند از واحدهایی که مدیران با سوادی دارند قانون مدارتر هستند و اشرافیت بیشتری دارند ضمن اینکه بیشترین شکایات دریافتی ما از تازه تأسیس‌ها است.

حدود صنفی برای واحدهای مشاوران املاک مشخص نیست

جمالی عنوان کرد: در حوزه آموزش مشاوران املاک مرکز آموزش بازرگانی ضمن دریافت مبلغ 216 هزار تومان آموزش 130 الی 140 ساعته‌ای را برگزار می‌کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در همدان با بیان اینکه پیشنهاد ما این است تا کمیته تشکیل قیمت‌ها توسط اداراتی که می‌توانند در این حوزه دخیل شوند تشکیل شود تصریح کرد: بر این اساس هر شخصی که می‌خواهد خانه‌ای را اجاره کند می‌تواند قیمت حدودی را در نظر بگیرد.

جمالی در پاسخ به این سوال که چرا در برخی مناطق تعداد زیادی از واحدهای صنفی مشاوران املاک با فاصله‌های حداقلی فعالیت دارند اظهار داشت: در گذشته حدود صنفی مشخص بود که این حدود برداشته شده است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر برای تایید مکان اکنون مکاتبات با شهرداری انجام می‌شود و شرایط به گونه‌ای شده که شخصی از پارکینگ منزل خود نیز به عنوان بنگاه مشاور املاک استفاده می‌کند ضمن اینکه در گذشته سقف پذیرش در سال تعیین می‌شد.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر در مقطعی از زمان همدان بعد از تهران گران ترین شهر از نظر قیمت مسکن و اجاره بود گفت: اکنون به مدت 4 سال است که رکود در بازار مسکن وجود دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در همدان با بیان اینکه اکنون قولنامه‌ها توسط اتحادیه توزیع می‌شود تصریح کرد: مشاوران املاک موظف هستند تا در قبال حق و حقوق مردم احساس مسئولیت داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان