اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. دى 1396 - 13:10   |   کد مطلب: 27912
جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رزن به ریاست فرماندار و با حضور مدیر کل سازمان اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .
فرماندار رزن

به گزارش صبح الوند، فرماندار شهرستان در ابتدای جلسه  با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بیکاری ، اظهار داشت : اولویت اصلی ما در شهرستان حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم مشکلات اشتغال را حل کنیم قطعا سایر مشکلات شهرستان نیز خود به خود حل خواهد شد .
وی در ادامه افزود : در دولت تدبیر و امید همه بسترهای لازم جهت حل مشکل بیکاری فراهم گردیده است که قرار گرفتن نام شهرستان رزن در لیست مناطق کم تر توسعه یافته ، اعمال معافیت های مالیاتی ، کاهش قیمت زمین و تامین زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی از جمله اقدامات دولت در این زمینه بوده است .
حسینی  در ادامه با اشاره به اهمیت ونقش بانکها در توسعه شهرستان گفت : با توجه به نیاز شهرستان رزن به توسعه ، نقش بانکها وتاثیر گذاری آنها بر روی توسعه شهرستان بویژه بخشهای مختلف کشاورزی ، صنعت و... بسیار زیاد می باشد و با قاطعیت می توان گفت توسعه شهرستان بدون همکاری وتعامل بانکها امکانپذیر نیست .
فرماندار در ادامه نقش سازمان فنی وحرفه ای در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را مهم برشمرد و افزود : توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای توسعه اقتصادی و شتاب دهی به فرایند تولید در شهرستان امری حیاتی است و می توان گفت از ضرورتها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی ، نظام آموزش برای ایجاد مهارتهای لازم سرمایه انسانی است و در این میان آموزشهای فنی و حرفه ای که تلفیقی است از علم ، فن و هنر ، نقش بسیار مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد ایفا می نماید . 
حسيني ادامه داد : طبق آمار تامین اجتماعی از ابتدای سال تا به امروز بیش از 883 شغل در شهرستان رزن ایجاد شده است. 
وي اضافه كرد: اعتبارات طرح های فراگیر در شهرستان رزن 21میلیاردو 800میلیون تومان است ، از این میزان بیش از 876میلیون تومان در شهرستان رزن طرح به استان معرفی شده است ، سود این  تسهیلات 4درصد می باشد که در بانک های سپه، تجارت و پست بانک پرداخت می شود.
مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان نيز در اين جلسه گفت : تعداد تعهداشتغال پیش بینی شده شهرستان رزن 1286نفر  است كه تا به امروز بیش از 883 نفر بر اساس آمارتامین اجتماعی بیمه شده اند که این میزان 69درصد اشتغال تعهد شده را پوشش می دهد. 
وي افزود : سهم شهرستان از اشتغال فراگیر در استان ،21میلیارد 800میلیون تومان است ، این میزان 28 درصد از سهمیه شهرستان را پوشش می دهد.
وي ادامه داد : تسهیلاتی که پرداخت می شود در 4دسته تقسیم بندی شده ، تسهیلات خرد، مشاغل خانگی و خود اشتغالی  که برای استان پیش بینی شده است بیش از 113میلیارد تومان می باشد و از این میزان  20 میلیارد تومان برای مشاغل خانگی، 23 میلیارد تومان برای مددجویان بهزیستی، 51 میلیارد تومان برای مدد جویان کمیته امداد و بقیه در صندوق کارافرینی امید با نرخ سود 4درصد پرداخت می شود

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان