اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. آذر 1396 - 23:26   |   کد مطلب: 27732
فرماندار شهرستان رزن گفت: مردم شهرستان رزن طی سال جاری ۴۵۳ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند.
زکات رزن

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، فتحعلی حسینی ظهر سه شنبه در شورای زکات افزود: مردم خیر شهرستان رزن طی سال جاری ۴۵۳ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند که از این مقدار زکات به تفکیک ۱۸۳ میلیون تومان به عنوان زکات فطریه، ۳۷ میلیون تومان زکات مال و ۲۳۳ میلیون تومان به عنوان سایر زکات در شهرستان رزن جمع‌آوری شده است.

وی عنوان کرد: زکات پرداخت شده در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲۰ درصدی دارد و میزان پرداخت زکات  در سال گذشته ۱۹۸ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: در این شهرستان ۱۲۶ نفر به عنوان عاملان زکات و ۷۸۰ نفر نیز در بحث زکات فعالیت چشمگیری دارند که باید این تعداد افزایش پیدا کند.

فرماندار رزن عنوان کرد:  ۲۷ درصد محصولات زراعی و در مجموع ۱۷ درصد از محصولات کشاورزی استان همدان در شهرستان رزن تولید می شود.

حسینی بر استفاده از ظرفیت روحانیت در اطلاع رسانی و توجیه مناسب مردم در خصوص فلسفه زکات تاکید کرد و گفت: در این راستا انجام سخنرانی هایی قبل از اقامه نماز جماعات و نماز جمعه توسط روحانیون موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: چنانچه تبلیغات در این زمینه به درستی و با برنامه ریزی انجام شود، مشارکت مردم افزایش خواهد یافت که نتیجه آن کمک به محرومان و عمران و آبادانی روستاها است.

وی همچنین از طولانی شدن فاصله جلسات زکات در شهرستان انتقاد کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان وجه بابت گندم به کشاورزان پرداخت شده بنابراین ظرفیت پرداخت زکات قابل ملاحظه است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان