اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. دى 1396 - 20:31   |   کد مطلب: 28000
امام جمعه تویسرکان گفت: احیای فریضه زکات بسیاری از اوقات در بعضی از روستاها بیش از بودجه های اختصاص یافته به دهیاری ها است که می توان آن را در راستای پیشبرد امور عمرانی استفاده کرد.
زکات و اسیب

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حجت الاسلام مرتضی موحدی بعد از ظهر امروز در شورای زکات شهرستان تویسرکان اظهار داشت: درآمدهای حاصل از زکات باید به کمک برطرف‌سازی آسیب‌های اجتماعی مانند ترک اعتیاد، حمایت از خانواده‌های برخوردار از مبتلایان به اعتیاد و حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست بیاید.

وی افزود: جمع آوری زکات علاوه بر اینکه یک واجب شرعی و دینی است یک مقوله حاکمیتی نیز به شمار می‌رود که باید از سوی دهیاران، مبلغان علوم دینی و روحانیت و عموم مردم نسبت به احیا آن اقدام شود.

موحدی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد درآمدهای حاصل از زکات در روستاها اگر در امور عمرانی خود روستا هزینه شود از اثر گذاری بیشتری برخوردار است تاکید کرد: همچنین باید زمینه برای ادای فریضه زکات در بخش‌های علمی و آموزشی، حقوقی و دیگر خدمات اجتماعی نیز فراهم شود.

وی تصریح کرد: زکات یک فریضه و اصل واجب دینی است که نباید به عنوان یک مقوله حاشیه‌ای و فرعی به آن نگاه کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان نیز در این نشست گفت: مجموع درآمد حاصل از جمع آوری زکات در شهرستان تویسرکان در سال های 94 و 95 به ترتیب 315 و 433 میلیون تومان بوده است.

محمد مرادی افزود: همچنین در 9 ماه نخست امسال نیز شاهد جمع آوری بیش از 300 میلیون تومان زکات در شهرستان تویسرکان بوده‌ایم که این آمار نشانگر مطلوب نبودن وضعیت عمومی زکان در این شهرستان است.

وی گفت: بیش از 90 درصد از درآمدهای حاصل از زکات امسال در تویسرکان مربوط به زکات فطره بوده و همه مبالغی که از روستاها با عنوان زکات جمع آوری شده بدون کم و کاست در خود این روستاها هزینه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان