اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آذر 1396 - 21:13   |   کد مطلب: 27824
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: در سال 96 با جمع‌آوری 4 میلیارد و 312 میلیون تومان زکات در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 100.8 درصد رشد داشته‌ایم.
زکات در همدان

به گزارش صبح الوند، پیمان ترکمانه در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه طی 8 ماهه امسال در سطح این استان، 2555 نفر زکات پرداخت کرده‌اند، افزود: از 398 روستا زکات جمع‌آوری شده و 1021 نفر نیز به عنوان عاملان افتخاری در این زمینه با ما همکاری داشته‌اند.

وی اظهار کرد: از کل زکات جمع‌آوری شده، 2 میلیارد و 842 میلیون و 500 هزار تومان زکات فطریه، 679 میلیون و 564 هزار تومان زکات سهم محرومان، 331 میلیون و 662 هزار تومان زکات مستحبی و 458 میلیون و 242 هزار تومان نیز زکات پروژه بوده است.

ترکمانه با تأکید بر لزوم احیای فریضه الهی زکات، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) برای اینکه زکات جمع‌آوری شده به طور مستقیم به دست فقرا برسد، دبیری شورای زکات را در سطح کشور برعهده گرفت.

وی بیان کرد: شورای زکات از دستگاه‌های مختلفی تشکیل شده که انتخاب این افراد بدون علت نبوده است بنابراین مسئولان عضو این شورا موظف هستند با تقسیم وظایف به طور جدی و مصمم پای کار باشند.

 

ترکمانه خاطرنشان کرد: در این مسیر برای رونق گرفتن پرداخت زکات، دولت قول داد به هر میزان از روستاها زکات جمع‌آوری شود، دولت نیز به همان میزان اعتبار در اختیار روستاها قرار دهد تا صرف پروژه‌های عمرانی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه زکات مایه تطهیر جان، روح و مال افراد است، تصریح کرد: عمل به این واجب الهی سبب نازل شدن برکات آسمانی و زمینی در زندگی افراد خواهد شد.

وی یادآور شد: کلیه زکات و صدقات جمع‌آوری در روستاها و شهرهای استان زیرنظر کمیته امداد شهرستان‌ها در همان مناطق جمع‌آوری شده هزینه می‌شود تا به اعتماد مردم خدشه‌ای وارد نشود.

ترکمان، با بیان اینکه در سطح استان همدان توجه و حساسیت زیادی بر دو مقوله طرح اکرام ایتام و زکات داریم، گفت: هر چند ملایر در بحث جمع‌آوری زکات رتبه اول استان را دارد اما درصد زکات سهم فقرای جمع‌آوری شده در این شهرستان نسبت به سال قبل 61 در صد کاهش داشته است که می‌طلبد متولیان امر در این زمینه دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان