اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. ارديبهشت 1395 - 22:15   |   کد مطلب: 17884
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رزن خبر داد
اجرای طرح پهنه‌بندی اراضی کشاورزی در رزن
مدیر جهادکشاورزی شهرستان رزن از اجرای طرح پهنه‌بندی اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: کارشناسان جهادکشاورزی 141 روستای شهرستان رزن را پوشش داده و بازدید‌های مدوام دارند.

به گزارش صبح الوند مرتضی شعبانی‌فروتن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان رزن با داشتن سه مرکز جهادکشاورزی در بخش‌های مرکزی، سردرود و قروه درجزین دارای 9 بلوک و 9 کارشناس بوده که این کارشناسان در مجموع 141 روستا را تحت پوشش نظارت خود قرار داده و با بازدیدهای مداوم رابطه دو سویه رضایت‌بخشی بین بهره‌برداران ایجاد شده که کارشناسان در تمامی زمینه‌ها برقرار شده که این امر در نهایت می‌تواند دانش فنی را به سهولت به مزارع انتقال دهد.

وی با بیان اینکه نخستین جلسه هماهنگی توجیه نظام نوین ترویج سازمان جهادکشاورزی استان به منظور بررسی عملکرد پهنه‌بندی شهرستان با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شد، تصریح کرد: در این جلسه اقدامات انجام شده درخصوص پهنه‌بندی(بلوک‌بندی) از ابتدای طرح تاکنون ارائه و عنوان شد.

وی با اشاره به اجرای عملیات مبارزه با سن غلات در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری با همکاری 16 شبکه مراقبت و 26 کارشناس تا 6 اردیبهشت‌ماه هزار و 751 هکتار از مزارع غلات مبارزه با آفت سن صورت گرفته است.

شعبانی‌فروتن عنوان کرد: یازدهمین جلسه هماهنگی ستاد مبارزه با سن غلات شهرستان رزن با حضور اکیپ‌های شبکه‌های مراقبت سن غلات و اعضای بنیاد توانمندسازی گندم‌کاران برگزار شد و در خصوص اهمیت و ضرورت کنترل آفت سن غلات و علف‌های هرز در مزارع شهرستان مطالبی مطرح و مسائل و مشکلات موجود در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رزن بیان کرد: با توجه به گزارشات دریافتی در هزار و 751 هکتار از مزارع غلات شهرستان مبارزه با سن و در دو هزار هکتار از مزارع مبارزه با علف‌های هرز صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود در 50 هزار هکتار از اراضی زیر کشت غلات شهرستان، مبارزه علیه آفت سن غلات صورت گیرد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان