اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آذر 1396 - 10:45   |   کد مطلب: 27652
استاندار همدان به مناسبت فرا رسيدن هفته پژوهش پيامي صادر كرد.
پيام استاندار همدان به مناسبت فرا رسيدن هفته پژوهش

به گزارش صبح الوند، استاندار همدان به مناسبت فرا رسيدن هفته پژوهش پيامي صادر كرد.

 

در متن پيام محمد ناصر نيكبخت آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

جمهوری اسلامی ایران ، نخستین کشوری است که در منطقه خاورمیانه دارای تمامی امکانات علمی است و شایستگی کشورمان در جهان با وجود دانشمندان آن به اثبات رسیده و ایران را مهد علم ، تحقیق و پژوهش کرده است.

 

 نیاز امروز جوامع اسلامی، ابتدا، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های نظری نظیر "عظمت اسلام" ،"پیامبر اکرم (ص)" ، "رحمانیت اسلام" و سایر مسایل دینی است، چرا که برخی سودجویان ، اسلام هراسی را پیشه خود کرده‌ و با ایجاد گروه‌های خلق الساعه نظیر داعش که با همت مسلمانان و مدافعان حرم به پایان دوران وحشت آفرینی خود رسید، سعی دارند چهره اسلام را مخدوش کنند و سپس در حوزه های علوم تجربی، فنی ومهندسی ، بویژه علوم دانش بنیان است تابتوانیم ضمن ظرفیت سازی داخلی ،زمینه را برای صدور دانش فنی و نیروی متخصص به کشورهای منطقه فراهم کنیم.

 

در بیشتر کشورها 10درصد از تولید ناخالص ملی را به پژوهش اختصاص داده اند در حالی که در ایران این رقم 4درصد است و در عمل به 0.6 درصد هم می‌رسد.

 

ساخت پل و جاده به معنای پیشرفت است نه توسعه و ما نیازمند انسان‌های توسعه یافته هستیم تا از قطار توسعه جهان عقب نمانیم و به همین دلیل باید برای تحقیق و پژوهش از هیچ هزینه ای دریغ نکنیم.

 

درپایان، ضمن تبریک هفته پژوهش به تمامی محققین ودانش پژوهان، امیدوارم متولیان امرپژوهش، بویژه مراکزعلمی ودانشگاهی بستر مناسب را برای شکوفا شدن استعدادهای نوجوانان وجوانان استان که کم هم نیستند، فراهم نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان