اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. آذر 1396 - 20:54   |   کد مطلب: 27607
استاندار همدان اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تداوم کاوش در میدان امام(ره) شهر همدان خبرداد.
استاندار همدان و میدان امام

به گزارش صبح الوند،  استاندار همدان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سرپرست شهرداری همدان و جمعی از مدیران مرتبط بعدازظهر یکشنبه با حضور در محل کارگاه کاوش های باستان شناسی میدان امام خمینی(ره) همدان از این کارگاه و پروژه پیاده راه بازدید و ضمن صدور دستورات لازم خواستار آمادگی دستگاه های ذیربط برای برگزاری هرچه باشکوه تر اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۱۸ درهمدان شد.

 

محمدناصر نیکبخت در بازدید از کارگاه کاوش باستان شناسی میدان امام(ره) همدان خطاب به کاوشگران گفت: برای تداوم کار ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص می دهم به شرط اینکه خسته نشوید و کاوش تا زمانی که متخصصین امر اعلام کنند ادامه پیدا کند.

 

نیکبخت با بیان اینکه در جلسه ای با حضور متخصصان فنی، با استفاده از تجربه های دیگر کشورها موضوع احداث موزه را بررسی خواهیم کرد، گفت: البته از نظر شخصی، موافق ایجاد موزه هستم.

 

وی در ادامه خطاب به مسئولان و پیمانکاران پروژه پیاده راه میدان امام(ره) همدان با بیان اینکه اجازه ندهید به خبرنگاران توهین شود، گفت: این فرصتی است تا خبرنگاران از  مکان بازدید کنند کمااینکه مؤکد گفته ام توهین به خبرنگاران پیگیری شود و اگر عذرخواهی نشد، حتما موضوع پیگیری شود .

 

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه اجلاس جهانی گردشگری در همدان برای ما مهم است و کار را شروع کرده ایم، گفت: کشفیات صورت گرفته در میدان امام همدان گوشه کوچکی از داشته های استان همدان است و تلاش داریم آثار بیشتری پیدا کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید تا اجلاس ۲۰۱۸ اینجا و دیگر جاذبه ها ساماندهی شده باشد تا بخش های بیشتری از داشته های همدان را معرفی کنیم، گفت: همدان بهترین و شایسته ترین مکان گردشگری کشور است.

 

نیکبخت گردشگری را اولویت همدان برشمرد و بابیان اینکه آثاری از تمام دوره های تاریخی در همدان وجود دارد، گفت: برای اکتشاف و ادامه کار ۵۰۰ میلیون کمک شد که اگر قرار بر ایجاد سایت موزه بود، استان، میراث فرهنگی کشور و شهرداری نیز به کمک می آیند.

وی بابیان اینکه اگر بدانیم آثاری ارزشمند یافت می شود نگران هزینه آن نیستیم، گفت: عملیات اکتشاف کار ظریفی است و حوصله می خواهد و برای مردم عجله و شتاب مدنظر نیست و درخواست دارم مردم صبر کنند و فرصت دهند تا با کار علمی بتوانیم نتیجه را اعلام کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان