اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مهر 1396 - 9:01   |   کد مطلب: 27039
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:
طلاب باید برای رسیدن به مقام حقیقت بندگی تلاش کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: طلاب حوزه های علمیه باید برای رسیدن به مقام حقیقت بندگی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان

به گزارش صبح الوند، آیت الله محمدی در جمع خواهران طلبه حوزه الزهرا(س) همدان با اشاره به اهداف حوزه های علمیه گفت: هدف این نیست که افرادی به حوزه وارد شوند و فقط مراحلی را طی کرده و مدرکی داشته باشند.

 

وی افزود: هدف این است که با طی این مراحل ،طلبه ، به مقام آدمیت و بندگی برسد.

 

امام جمعه همدان با بیان داستانی از علامه طباطبایی اظهار داشت:در روز عاشورا ، علامه مشتی خاک بر میدارد و آن را می فشارد که در نتیجه آن ، قطره های خون بیرون می آید و این عمل وی نشان دهنده این است که در روز عاشورا همه عالم ملکوت برای امام حسین (ع) خون گریه می کنند.

 

آیت الله محمدی افزود: حال باید پرسید که چرا علامه این تحولات و وقایع را می بیند و لمس می کند ولی ما این گونه نیستیم؟و این امر نشان دهنده این است که در این عرصه عقب ، مانده ایم.

 

وی تاکید کرد: لذا افرادی که به حوزه های علمیه وارد می شوند باید خود را به یک چنین مقامی برسانند.

 

امام جمعه همدان در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: یک مسلمان واقعی باید 3 مرحله شریعت ، طریقت و حقیقت را طی کند. که شریعت همان اقوال پیامبر است و طریقت ، افعال پیامبر از جمله واجبات و مستحبات و مواردی از این قبیل و حقیقت نیز احوال پیامبر اکرم(ص) است.

 

آیت الله محمدی افزود: داماد علامه طباطبایی عنوان می کنند که در تمام عمرش کسی را مانند علامه طباطبایی در بحث حتی ریزترین برنامه ها که شبیه رسول خدا(ص) باشد، ندیده است.

 

وی تاکید کرد: لذا علامه با یک چنین منش و روش زندگی که حتی از کوچکترین مستحبات هم چشم پوشی نمی کرد، به حقیقت دین رسیده است.

 

آیت الله محمدی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: این امام بزرگوار فرموده است که "اگر به معنای واقعی طالب علم  و عاشقانه در پی تحصیل علم  هستی ، از درون خودت ، حقیقت بندگی را به جای بیاور."

 

وی افزود: برای این منظور باید طبق سخنی از یکی از عرفا، 2 مرگ سیاه و سرخ را تجربه کنی. که مرگ سرخ ، همان ذلیل کردن و کشتن نفس اماره است. و مرگ سیاه نیز این است که ، هر چه مردم جاهل تو را اذیت کردند، تحمل کنی.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان