اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. مهر 1396 - 12:56   |   کد مطلب: 26994
رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه:
در پرداخت سهام عدالت دولت بدهکار و نه بستانکار مردم است
رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه اجبار کردن مردم به پرداخت پول برای دریافت سود سهام عدالت عقلایی نیست افزود: سهام عدالت حق مردم است و باید توزیع شود و آنان به عنوان صاحبان اصلی سهام باید تلقی شوند و دولت بدهکار مردم و نه بستانکار آنان است.
در پرداخت سهام عدالت دولت بدهکار و نه بستانکار مردم  است

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با صبح الوند،با بیان اینکه سود سهام عدالت حقی است که در اختیار افراد قرار گرفته است افزود: دولت طرحی را مصوب  و سهامی  به مردم  تعلق گرفته و اعتقادش براین بوده که یک میلیون تومان سهام در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود:  نظر دولت بر این است که سود سهام عدالت  در طول  این مدت تقریبا به 512 هزار تومان رسیده است.

 

وی ادامه داد: دولت هم اکنون می گوید که اگر قرار باشد این یک میلیون تومان سهام در احتیار مردم  قرار بگیرد لازمه اش این است که مابقی را هم بپردازند.

 

*وادار کردن مردم به پرداخت پول عقلایی نیست

حاجی بابایی با بیان اینکه اجبار کردن مردم به پرداخت پول برای دریافت سود سهام عدالت عقلایی نیست افزود:  به  نظر بنده این کار دولت یک تکلیفی است به دوش مردم ، زیرا خیلی از مردم نمی توانند انجام دهند و کسانی که یارانه می گیرند و به هر حال وضعیت مالی مناسب ندارند را در یک محصوریت قرار می دهد که این کار خیلی عقلایی نیست.

 

وی تصریح کرد: به نظر می رسد دولت باید کماکان ادامه دهد و سود سهام را اضافه  و آن را هم در اختیار مردم قرار دهد.

 

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه  با بیان اینکه نوع نگاه به مردم در بحث سهام عدالت  متفاوت است گفت: یک بار بحث از این است که سهام عدالتی را به مردم  میدهند و حتما زیاده خواهی می کنند که این نگاه، نگاه غلطی است.

 

وی ادامه  داد: سهام عدالت حق مردم بوده و توزیع شده و آنها به عنوان صاحبان اصلی سهام باید تلقی شوند و  دولت را باید بدهکار مردم و نه بستانکار آنان دانست.

 

حاجی بابایی  بیان  کرد: این نوع نگاه به مردم در بحث سهام عدالت از یک نگاه فرادستی نشات می گیرد.

 

وی در پایان اظهار کرد: برخی از مسئولین فکر می کنند  این سهامی که به مردم می دهیم در واقع از جیبشان پرداخت می کنند در صورتی که حق مردم و قانون است و باید انجام بپذیرد و اجرای آن الزامی است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان