اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مهر 1396 - 13:23   |   کد مطلب: 26941
شهردار جدید همدان گفت: با توجه به این که شهر همدان قدمت 30 هزار ساله دارد و دارای تاریخ و تمدن است بنابراین بافت و آثار تاریخی این شهر مورد توجه میباشد ؛ اولویت کاری همدان با توجه به وسعت و جمعیتی که دارد نگهداشت شهر است ، بحث تفریحی و گردشگری هم باید مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم بتوانیم با این وضع موجود و با توجه به درآمد به این موارد بپردازیم.
شهردار جدید همدان1

به گزارش صبح الوند، همدان با قدمت تاریخی و کهن خود نیازمند شهرداری هست که بتواند تحولی جدید در این شهر ایجاد کند، با روی کار امدن شورای پنجم بالاخره پس از کش و قوس های فراوان حسین مرادی به عنوان  شصت و سومین شهردار همدان معرفی شد.

 

حسین مرادی که 46 ساله است و در سوابق کاری خود سابقه شهرداری منطقه 22 همدان را دارد با هدف ایجاد تحولی جدید در همدان توسط شورای پنجم انتخاب شده است .

 

جهت بیشتر آشنا شدن با اهداف شهردار جدید و شناخت وی در خصوص روش اداره شهر مصاحبه ای با وی صورت گرفت.

 

صبح الوند: دربحث مسائل اجتماعی و شناخت مردم ورود پیدا کرده اید؟

شهردار جدید همدان: این شهر با توجه به اینکه تاریخی است و شهری ایرانی اسلامی و پایدار است و مسائل محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد؛ بحث فرهنگ اجتماعی رسوم و سنت ها مورد توجه است ولی چیزی که مهم است و باید در اولویت کاری قرار گیرد تهیه یک سند جامع است تا بتواند موضوعات اجتماعی و فرهنگی، محیط زیست، مسائل بافت های تاریخی و فرسوده، پیش ساخت های شهری ، حمل و نقل عمومی ، خدمات شهری را در نظر داشته باشیم؛ بنابراین گام اول تهیه طرح جامع به عنوان یک سند است و سپس تهیه برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای ابعاد مختلفی که اشاره نمودم است.

 

 

صبح الوند: چه برنامه هایی برای توسعه فضای سبز دارید؟

شهردار جدید همدان: توسعه فضای سبز در دومنطقه کمربند شهر و حریم شهر است و در حریم شهراولویت تامین منابع آبی است،  اول باید طرح جامع آبرسانی را در نظر بگیریم و با اطلاعات اندکی که من دارم بحث شبکه آبرسانی استفاده از آب شربی که وجود دارد و چه در بخش قنوات است و مخازنی باید در نظر بگیریم تا از آبی که در اختیار است به صورت بهینه استفاده کنیم، برای توسعه فضای سبز بحث محیط زیست است که باید مد نظر قرار گیرد و همزمان هم مطالعه خواهیم داشت هم اجرا.

 

صبح الوند: چه پروژه های کلان عمرانی قرار است در شهر به یادگار بگذارید؟

شهردار جدید همدان: طرح جامع که تهیه شود لایه های مختلفی دارد، یک بخش آن توجه به معابر وحمل و نقل عمومی است، پایانه و ترمینال ها و رفع مسائل ترافیکی که با آن روبه رو هستیم و همچنین اجرای زیر گذر و رو گذرها و تقاطع ها هم میتوانیم مشکل حمل و نقل را رفع کنیم و هم بحث محیط زیست پایدار شهری را مد نظر قرار دهیم.

 

صبح الوند: طرح جامع شامل چه طرح هایی است؟

شهردار جدید همدان: طرح جامع در خصوص همه مسائل از جمله حمل و نقل، توسعه فضای سبز، بهداشت و درمان، آموزش و خیلی از مسائل دیگر اما میدانید که  متولی همه اینها  شهرداری نیست و نیازمند یک مطالعه است و نیاز ها باید بررسی شوند و حتما باید با همکاری و نظر مردم تهیه شود و اگر غیر از این باشد به بن بست میخورد، این که من بگویم شهر نیازمند مرکز خرید و یا هرمکان دیگری است کمی عجولانه خواهد بود و من باید در ابتدا بحث اقتصاد شهری را در نظر بگیرم و دراین حوزه به کمک و همکاری همه مدیران استان نیازمندیم و باید از همه ظرفیت های موجود در داخل و خارج از همدان استفاده شود.

 

صبح الوند: پروژه های نیمه کاره همچون پل سردار همدانی، فرهنگیان و میدان بار قرار است به کجا ختم شود؟

شهردار جدید همدان: گام اول اعتماد سازی است که باید مردم مشارکت کنند و بستر فراهم شود برای مشارکت و سرمایه گذاری و قطعا مشکلات رفع خواهد شد، مباحث تامین منابع در آمدی هم از مسائلی است که باید در طرح جامع در نظر گرفته شوند و اگر درست مد نظر قرار گیرند رونق اقتصادی ایجاد شده و جذب سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت.

 

 

اقداماتی در خصوص پروژه ها  همچون پیاده را ه سازی  شروع شده و ممکن است نیازمند بررسی  و اصلاحاتی باشند اما اینکه الان  بخواهم بگویم کار شورای در خصوص پروژه ها  اشتباه  بود عجولانه است و حداقل بعداز 2 یا 3 ماه باید جواب این موضوع را بدهم؛ به طور کلی برای آرامش شهر باید پیاده بر سواره غلبه داشته باشد و نگاه  همگرایی و جامع به پروژه باید در نظر گرفته شود؛ نظرات مردم هم در پروژه ها باید در نظر گرفته شوند تا پروژه مورد نظر تاثیر گذارباشد.

 

 

صبح الوند: پارک 48 هکتاری پارک ارم تملک شده و رها شده است، برنامه شما برای این موضوع چیست؟

شهردار جدید همدان: توسعه فضای پارک ها چیزی نیست که صرفا  اعتبار شهرداری برای آن کافی باشد و نیازمند به مشارکت هست تا  استفاده حداکثر و بهینه صورت بگیرد؛ بسیاری از سازمانها مایل اند تا مشارکت کنند و حتی منابع آن ها هم حفظ شود و در توسعه شهر اثر گذارباشند؛ مجموعه ها باید با هم مشارکت داشته باشند و اجرای پروژه ها امکان پذیر است.

 

صبح الوند: بدهکاری های شهرداری را چگونه میتوان جبران کرد؟

شهردار جدید همدان: بخش مطالبات یک طرف است و بخش پتانسیل موجود مثل ظرفیتی که هست و املاکی که متعلق به شهرداری است حتما باید با بارگزاری صورت گیرند و اراضی به صورت خام واگذار نشوند چون  هم منافع شهر را باید مد نظر گرفت و هم منافع سرمایه گذار، بنابر این فکر میکنم در خصوص مراجعاتی که در ارتباط با سرمایه گذاری هست مشکل خاصی را شاهد نباشیم.

 

صبح الوند: تدبیر خاصی برای درآمد زایی و توسعه واحد های صنفی که  در حاشیه شهر ایجاد شدند دارید؟

شهردار جدید همدان: بخشی از آنها طبق طرح جامع جدید در شهر می آیند و تعین تکلیف میشوند اما بخشی که در حریم قرار میگیرد باید حقوق شهرداری و شهر را تامین کند و اینکه کسی بخواهد از این جریان سو استفاده کند اشتباه است .

 

صبح الوند: صحبت شما در رابطه با اینکه آرزوی شورای شهر پنجم این بود که شهرداری در حد وزیر داشته باشند چیست؟

شهردار جدید همدان: من ادعایی ندارم و حتی شاید در حد معاون وزیر هم نباشم ولی به همه عزیزان قول داده ام تخصص و تجربه هایی را که دار دریغ نکنم، چراکه تجربه های زیادی در منطقه 22 داشته م؛شهردار یک منطقه موظف است همه مجوز هایی که میدهد طبق طرح تفضیلی باشد،موظف است منابع درآمدی داشته باشد ،موظف است پروژه ها را در زمانی که دارد محقق کند و مجموعه هایی که باید اجرا شود براساس نیاز مردم در نظر بگیرد؛ شما اگر پروژه های بنده را در منطقه22  رصد کنید خواهید دید پروژه های موفقی داشته ام.

 

صبح الوند:اگر از طرف سازمان ها و افراد تحت فشار باشید حاضر به استعفا میشوید؟

شهردار جدید همدان: هیچ شرط و شروط خاصی در ایتدای کار با اعضای شورای شهر نداشتیم و من فقط تاکید بر چارچوب و مقررات داشتم، یعنی اگر در قالب چارچوب ها قدم برداریم و پیش رویم هیچ اتفاق بدی نمی افتد، مسائل با تعامل حل میشود و من اعتقاد دارم مسئولین استان و به ویژه اعضای محترم شورای شهر بیشتر از من برای شهر نگران و بیشتر دلشان بسوزد؛ قطعا آن ها برای توسعه و ساماندهی شهرشان دلسوزی میکنند و مشکلی در این زمینه ها نخواهیم داشت و من اعتقادی براین ندارم که در اینجا حضور فرد غیربومی سخت است،نگران این حاشیه ها نباید بود.

 

گفتگو از قنبری خرم

پایان بخش اول

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان