اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. شهريور 1396 - 23:11   |   کد مطلب: 26654
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان:
سایت‌های همسریابی در استان همدان مجوز فعالیت ندارند
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: تاکنون هیچ مجوزی از سوی نیروی انتظامی برای فعالیت سایت‌های همسریابی در استان همدان داده نشده است.

به گزارش صبح الوند ، سرهنگ اکبر امینی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که چند سالی است شاهد فعالیت سایت‌های همسریابی در فضای سایبر هستیم و برخی از این سایت‌ها ادعا دارند که دارای مجوز از نهادهای و دستگاه‌های مختلفی هستند، گفت: با توجه به جرائم مختلفی که از سوی این سایت‌ها علیه کاربران صورت می‌گیرد، یکی از دغدغه‌های پلیس فتا برخورد با این‌گونه جرائم و سایت‌ها است.

وی افزود: براساس بررسی ها تعداد زیادی از افرادی که در این سایت‌ها ثبت‌ نام می‌کنند به دنبال دوستی، ازدواج موقت، ازدواج دوم و حتی سوء‌استفاده و کلاهبرداری هستند.

سرهنگ امینی با بیان اینکه گردانندگان این سایت‌ها نیز همواره ادعا دارند فعالیت آنها قانونی بوده و مجوز دارند، گفت: حتی برخی از این سایت‌ها گاه پا را فراتر گذاشته و ادعا می‌کنند که آنها برای مشروعیت فعالیت خود در خصوص همسرگزینی از مراجع تقلید استفتاء کرده و این افراد مهر تائید بر فعالیت آنها در فضای سایبر زده‌اند.

سرهنگ امینی اظهار داشت: بنا بر استعلام پلیس فتا از دفاتر مراجع عظام تقلید ادعای کذب این سایت‌ها ثابت و مشخص شده که هدف گردانندگان سایت‌های همسریابی بیش از آن‌ که حل مشکلات ازدواج جوانان باشد، کسب درآمد است و برای آنها مهم نیست که در این راه آبروی افراد ثبت‌نام کننده در سایت آنها برود و یا برای این آنان از سوی مجرمانی که در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند مشکلاتی به وجود آید.

سرهنگ امینی با بیان اینکه تنها یک سایت از سوی سازمان ذیربط تائید شده و مجوز فعالیت در خصوص همسریابی دارد و آن هم سامانه ملی «همسان گزینی» است، گفت: تنها این سامانه توانسته مجوز فعالیت و تائیدیه های لازم را دریافت کند و هیچ سامانه دیگری برای فعالیت همسریابی در کشور مجوز ندارد.

وی افزود: همسان گزینی در استان همدان به همت اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان و با همکاری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان آغاز به کار کرده است.

سرهنگ امینی عنوان کرد: این سایت در راستای تسهیل ازدواج راه‌اندازی شده و عملکرد سایت «همسان‌گزینی» متفاوت‌تر از سایت‌های همسریابی فاقد مجوز موجود است.

وی گفت: سایت «همسان‌گزینی» بر مبنای مدل اسلامی- ایرانی و با توجه به فرهنگ و سنت‌های کشورمان طراحی شده و واسطه‌های ازدواج که افراد مورد اعتماد مردم و خانواده‌ها هستند در این سایت فعالیت می‌کنند.

وی به کاربران فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: با توجه به هویت پنهان افراد در فضای سایبر هرگز برای پیدا کردن همسر ایده‌آل خود تنها به آشنایی در فضای سایبری اکتفا نکرده و بدانند سایت‌های همسریابی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به مکانی برای اختفای افراد سودجو و فرصت طلب مبدل شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: پلیس فتا از کاربران درخواست کرده در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را به پلیس فتا اعلام کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان