اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1395 - 8:28   |   کد مطلب: 23798
رئیس پلیس فتا استان همدان با اعلام هشدار گفت: شکل جدیدی که چند وقتی است معمول شده، انتشار فیلم مهمانی ها و مراسمات خصوصی افراد توسط خود آنها آن هم به صورت آگاهانه است! عمده ترین دلیل برای اقدام افراد به چنین عمل زشت و بدون توجیهی، سرایت تفکرات سکولاریستی و لیبرالیستی توسط شبکه های مجازی است.
رئیس پلیس فتا استان همدان عنوان کرد:

به گزارش صبح الوند،  سرهنگ اکبر امینی در نشست مشترک کارکنان ستادی آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان با اشاره به گزارشی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی اظهار داشت: برخلاف مرز جغرافیایی ما در فضای حقیقی که مکان مشخصی دارند مرز سایبری ما کل دنیا است و همواره زمینه نفوذ و هک وجود دارد. ایشان در ادامه به تاریخچه ورود رایانه و اینترنت با اشاره به اینکه از سال 42 زمینه ورود رایانه به کشور ما فراهم شد، افزود: از سال 72 ایران به اینترنت وصل شد.

 

رئیس پلیس فتای استان همدان بیان کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در استان همدان 61.7 درصد است و در این زمینه همدان رتبه نوزدهم را در کشور داراست.

 

امینی افزود: خانواده در جامعه ایرانی جایگاه اساسی دارد و برای تحکیم آن باید تلاش کرد، امروزه با توجه به بالا بودن مهارت فرزندان در حوزه سایبر میتوان گفت شکاف دیجیتالی بین والدین و فرزندان ایجاد شده که با افزایش سواد رسانه ای این شکاف از بین رفته و کنترل فرزندان توسط والدین در فضای سایبر انجام می شود.

 

ایشان اشاره کردند، یکی از موضوعاتی که کانون خانواده را پیش از تشکیل تهدید می کند اشتباه در انتخاب همسر است که این روز ها با وارد شدن مراکز اینترنتی همسر یابی اسباب ناامنی در این حوزه فراهم شده است.ازدواج های اینترنتی و همسریابی اینترنتی دو واژه ای است که در این عرصه شکل گرفته و این موضوع را به عاملی تهدید آمیز و چالش برانگیز برای جامعه تبدیل کرده که در صورت رشد و فراگیر شدن آن تبعات زیادی برای خانواده ها در پی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به بحران هویت در شبکه‌های اجتماعی گفت: اختلافات زناشویی به حوزه‌های شبکه‌های اجتماعی و هجمه فرهنگی برمی‌گردد و این شبکه‌ها به دنبال ترویج بدحجابی و بدپوششی نیز هستند.

 

سرهنگ امینی  با بیان اینکه شبکه های اجتماعی که امروزه در کشور مورد استفاده قرار گرفته سرورهای آن در کشورهای بیگانه قرار دارد، افزود: متأسفانه برخی ادارات نامه‌های حاوی اطلاعات مهم را در این شبکه ها ارسال می‌کنند که باید دقت شود نامه های اداری و موضوعات محرمانه ادارات در این بستر ردوبدل نشود.

 

ایشان در پایان توصیه کرد:شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري ، لينک ثبت گزارش هاي مردمي و یا با شماره تلفن 2182674 با ما در ميان بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان