اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. تير 1395 - 9:17   |   کد مطلب: 18643
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در خصوص پرداخت فطریه از طریق فضای مجازی و کلاهبردای های مرتبط با آن هشدار داد.

سرهنگ اکبر امینی در گفتگو با خبرنگار  صبح الوند، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: در فضای مجازی افرادی با سوء استفاده از احساسات مذهبی اقدام به کلاهبرداری می نمایند، در این زمینه از شهروندان تقاضا می شود،  مراقب ترفند برخي كلاهبرداران اينترنتي به بهانه جمع آوري فطريه باشند.

 

رییس پلیس فتا همدان افزود:با نزدیک شدن به عید سعید فطر و پایان یک ماه عبادت و روزه‌ داری، در فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی شاهد انتشار فراخوان‌هایی تحت عناوین جمع آوری فطریه و کفاره روزه خواهیم بود، که بسیاری از این فراخوان ها جعلی بوده و از سوی افراد شیاد در شبکه های اجتماعی یا فضای مجازی بارگذاری شده است. 

 

این مقام انتظامی  گفت:هم استانی های  گرامی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت نمایند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو ، تلویزیون و ...) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود می‌کنند، پرداخت نمایند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

 

سرهنگ امینی تصریح کرد: ضمن اینکه دقت داشته باشند تا در دام سایت های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه sslرا نادیده نگیرند

.

رئیس پلیس فتا همدان در انتها از هموطنان عزیز خواست در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی یا با شماره تلفن 2182674 با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان